0
  • No products in the cart.
 

چگونه یک کمپین تبلیغات اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > برندسازی و تبلیغات  > چگونه یک کمپین تبلیغات اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟
Online Advertising Campaign

چگونه یک کمپین تبلیغات اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق

این تفکر که کمپین تبلیغات به معنای آگهی ها و تبلیغاتی است که در وب سایت ها برای تشویق مشتری به خرید، تولید و انتشار می یابند، در واقع یک تفکر نادرست است. در حقیقت کمپین تبلیغات به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. کمپین تبلیغات نیازمند برنامه ریزی و تلاش و هماهنگی بیشتر و پیچیده تر و کامل تر از تبلیغات و آگهی ها است. کمپین تبلیغات، اطلاعیه، تبلیغات، ترویج، آموزش، پیشنهاد خرید، بازاریابی مستقیم یا وب‌سایت نیست، بلکه ترکیبی از تمامی این موارد می باشد. کمپین تبلیغات خود را به گونه ای طراحی نمایید که ارزش ها، ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات شما از قبل برگزاری کمپین حفظ شده و حتی افزایش یابد. کمپین تبلیغات بخشی از فرآیند طراحی کمپین بازاریابی است که تمرکزش بر انتشار پیام تبلیغاتی شرکت است. کمپین تبلیغات اینترنتی به مجموعه فعالیت هایی اینترنتی گفته می شود که بوسیله آن می توانیم برند خود را در جامعه هدف قرار داده و در انتها افزایش فروش و درآمد را برای برند خود به همراه داشته باشیم.

کمپین تبلیغاتی

 

مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی

برای راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق به چند نکته زیر توجه نمایید:

۱. هدف راه اندازی کمپین

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید هدف از این راه اندازی را بدانید. بی توجهی به این نکته در انتها باعث شکست در کمپین می شود. برای موفقیت در این زمینه باید هدف خود را به صورت دقیق و واضح مشخص نموده و در مرحله بعد بر اساس آن، نقشه کمپین را بر اساس آن طراحی نمایید.

به عنوان نمونه برای راه اندازی کمپین، هدف شما  ایجاد آگاهی از برند است یا آموزش مشتریان می باشد؟ هدف، ایجاد حس اعتماد سازی است یا برقراری بیشتر رابطه با کاربران می باشد؟

پس برای داشتن کمپین موفق، برای شروع آن، مهمترین قسمت مشخص کردن هدف آن کمپین می باشد و با معین نمودن آن می توانید مراحل بعد را به راحتی طراحی نمایید و بودجه مورد نظر به جهت سرمایه گذاری، فرمت محتوای تولیدی، مخاطبان آن هدف و رسانه های مورد نظر به جهت راه اندازی کمپین برایتان مشخص می گردد.

۲. شناسایی مخاطب هدف

پس از مشخص نمودن هدف یک کمپین، سپس مرحله ی بعد، شناسایی شخصیت بازدیدکنندگانی است که به عنوان مخاطب بازار هدف با کمپین در ارتباط خواهند بود. این مرحله نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای تولید محتوای ارزشمند باید شناخت دقیقی از مخاطبان بازار هدف خود داشته باشید و بدانید دقیقاً برای چه اشخاصی محتوا را تولید خواهید کرد. به عنوان نمونه، لحن و ادبیات محتوایی که برای جوانان و نوجوانان تولید می شود در مقایسه با محتوایی که برای افراد مسن تولید می شود تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت.

قبل شروع تولید محتوا باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و در چه رنج سنی می باشند؟ چه تحصیلاتی دارا می باشند و سطح درآمدشان چقدر می باشد؟ نیازشان چیست و سرگرمی آن ها چه می باشد؟ نیازهای خود را چگونه برطرف می کنند و خدمات و محصولات شما کدام نیاز آن ها را برآورده می کند؟

در صورت پاسخ دادن به سوالات بالا، می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی نمایید و از اطلاعات بدست آمده در طراحی کمپین خود استفاده کنید و محتوایی اثربخش تولید نمایید.

۳. تعریف شاخص های عملکرد

طراحی معیار های مشخصی جهت سنجش دقیق عملکردتان کنید. برای کسب نتیجه مناسب عملکرد خود را دقیق ارزیابی نمایید. در این راستا KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد – key Performance Indicators) نقش بسیار مهمی به عنوان مهم ترین فاکتور هر کمپین دارند. در این مرحله می توانید با توجه به نیاز خود، شاخص های منحصر به فرد و کلیدی را در نظر بگیرید که در لیست زیر به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم داشت.

  • تعداد بازدید از صفحه
  • تعداد ورودی از وب سایت های دیگر (Refferal)
  • تعداد ورودی از شبکه های اجتماعی (Social Visitors)
  • مدت زمانی که کاربران مشغول دیدن محتوا می مانند (Time On Page)
  • نرخ پرس از صفحه (Bounce Rate)
  • تعداد ورودی از موتورهای جستجو (Search Traffic)
  • کلمات کلیدی که به واسطه آن در صفحات گوگل ایندکس شده اید (Keywords)
  • و…

۴. محتوای سبز و دست اول تولید کنید

محتوای سبز، محتوایی است که به زمان محدود نمی شود و مطالب ارائه داده شده همیشه قابل استفاده و به نوعی، حلال مشکلات و نیازهای کاربران است. همیشه برای انتشار این نوع محتوا، باید حساسیت و دقت زیادی را داشته باشید تا محتوایی تولید نمایید که قابل توجه کاربران بوده و نیاز آنها را برطرف نماید. امروزه و در فضای وب، محتوای بی کیفیت و بی ارزش به وفور یافت می شود، در صورتی که بتوانید محتوایی تولید نمایید که خواست مشتری را برطرف نماید مطمئن باشید که مشتری از آن شما خواهد بود.

 

۵. مشخص نمودن بستر های انتشار محتوا

بعد از تولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند، آخرین و مهمترین مرحله، مشخص نمودن کانال ها و بسترهای توزیع و انتشار محتوا می باشد. برای داشتن کمپین موفق باید بستر مناسبی را برای محتوا تولید نمایید. در غیر این صورت در انتها شاهد شکست کمپین تبلیغاتی خود خواهید بود.

نتیجه گیری برای کمپین تبلیغات موفق

پس از گذراندن مراحل بالا، نهایتاً کمپین خود را به اجرا در آورید. در حین اجرای کمپین باید مخاطبان خود را تحت نظر داشته باشید و اثرگذاری کمپین را بسنجید. بهترین راه مقایسه ی عواملی از جمله شناخت برند، میزان فروش، جلب توجه کردن تبلیغات و میزان تعامل مخاطبان با آنان است. بررسی میزان اثرگذاری تبلیغ باعث می شود تا نقاط قوت و ضعف تبلیغ خود را شناسایی نمایید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website