0
  • No products in the cart.
 

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

گل های کاغذی تزئینات بسیار خوبی ایجاد می کنند. آنها چشم ها را مجذوب خود می سازند و ساخت آن ها آسان و کم هزینه است. یک گل مانند گل کوکب، گل رز یا گل ادریس را انتخاب کنید و کار خود را شروع کنید. برای درست کردن تمام این نمونه از گل ها باید کاغذ رنگی، قیچی، سیم روکش دار گلسازی و چسب در اختیار داشته باشید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

روش اول) نحوه درست کردن گل کوکب

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

12 ورقه کاغذ رنگی را روی هم قرار دهید. هر رنگی که دوست دارید را می توانید انتخاب کنید. معمولاً اگر هر 12 کاغذ رنگی یک رنگ باشد، واقعی تر به نظر می رسد. از یک کاغذ رنگی به اندازه های 13 در 20 (33 در 51 سانتی متر) برای یک گل تزئینی بزرگتر استفاده کنید.

اگر گل ها را برای تزئینات یک مهمانی درست می کنید، پالت رنگ خود را همراه داشته باشید.

تمام 12 برگه کاغذ را به سبک آکوردئون جمع کنید. با یک تای یک اینچی (2.5 سانتی متری) شروع کنید، سپس با تغییر مسیر جهت تا، هر تا را دنبال کنید. دست خود را بر روی هر تا بکشید تا شکل خود را حفظ کند. وقتی کارتان تمام شد، کاغذ باید به صورت یک ورق انباشته شده (2.5 سانتی متری) به نظر برسد.

برای واقعی تر به نظر رسیدن گلبرگ ها، گوشه های کاغذ را با قیچی گرد کنید. با استفاده از یک قیچی تیز گوشه های کاغذ را گرد کنید. این کار یک مهارت مازاد است و باعث می شود گل کاغذی شما واقعی تر به نظر برسد.

مطمئن گردید قیچی شما قوی و تیز باشد تا بتوانید لایه های زیادی را برش دهید. اگر برش لایه های زیاد کسل کننده است، کاغذ را صاف کنید و برش های ناهمواری ایجاد کنید.

یک قطعه سیم روکش دار گلسازی 18 اینچی (46 سانتی متری) را برای ساقه برش دهید. وسط قطعه سیم را در مرکز کاغذ رنگی تا شده قرار دهید و سپس آن را محکم بچرخانید. در صورت لزوم سیم را بیارایید یا آن را در لفافه ای از نوار سبز رنگ قرار دهید.

سیم روکش دار به خوبی عمل می کند و به نظر می رسد خوب است، اما می توانید از یک سیم پیپ پاک کن برای ساختن ساقه استفاده کنید.

به طور همزمان تای یک لایه از گلبرگ ها را پخش کنید. هر لایه گلبرگ را جدا کرده و آنها را مانند تصویر پخش کنید و به یک باره آنها را به سمت مرکز گل بکشید. با این کار گلبرگ ها ناهموار می شوند و به تقلید از یک گل کاملاً واقعی، جلوه ی لایه دار زیبایی ایجاد می کید. فضای کمی را در مرکز گل باقی بگذارید.

اگر می خواهید گل را بر روی یک دیوار یا سطح صافی به نمایش بگذارید، تنها لایه های یک طرف را جدا کرده و آنها را ناهموار کنید. پشت گل را کاملاً صاف بگذارید تا به راحتی بر روی یک سطح صاف قرار گیرد.

اگر می خواهید گل را با رشته ای از سقف آویزان کنید، هر دو طرف را به طور کامل ناهموار کنید. مقداری فضا در مرکز گل باقی بگذارید.

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

با گل کاغذی خود ترئینات انجام دهید. گل ها را به عنوان دکوراسیون مهمانی ها مانند مهمانی در باغ، مهمانی های جشن تولد برای دختران جوان، جشن به دنیا آمدن نوزاد و جشن عروسی ترتیب دهید.

برای آویزان کردن گلها، طول به هم بافته شده ای از گلها را به سیم روکش دار ببندید و از سقف آویزان کنید.

 

روش دوم) ساخت یک رز کاغذی

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

یک یا دو رنگ از کاغذهای رنگی را انخاب کنید. اگر می خواهید گل شما ساده و کلاسیک به نظر برسد، یک ورقه از کاغذها را به رنگ صورتی و یک ورقه را به رنگ قرمز یا مرجانی انتخاب کنید. برای گل رزی با دو تن رنگ، یک ورق اضافی با طیف رنگی متفاوت بگیرید. برخی ترکیباتی که واقعاً مهیج هستند، صورتی، یاقوتی، نارنجی و رنگی شبیه به میوه نارنگی دارند.

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

یک یا دو نوار 3.5 در 4 اینچ (8.9 تا 10.2 سانتی متر) از کاغذهای رنگی را برش دهید. برای گلبرگ های اصلی، یک نوار جداگانه به اندازه 3.5 در 4 اینچ (8.9 در 10.2 سانتی متر) برش دهید و طول کاغذ رنگی را کم کنید. نوار دیگری به اندازه 3.5 در 4 اینچ (8.9 در 10.2 سانتی متر) را به عنوان یک رنگ تشدید کننده و اختیاری برش دهید.

دو نوار را با یکدیگر به دو نیم تا کنید. نوار دارای رنگ تشدید کننده را در بالایی نوار اصلی قرار دهید و هر دو نوار را در حالیکه نوار رنگ تشدید کننده در داخل بخش تا شده آن قرار گرفته، به دو نیمه تا کنید. سپس نوارها را به سبک آکوردئون با یکدیگر تا کنید، با تغییر مسیر جهت، آنها را به اندازه یک اینچ (2.5 سانتی متر) یا بیشتر تا کنید.

برای برش یک سمت نوار تاشده از قیچی استفاده کنید. یک قیچی تیز بردارید و یکی از گوشه های نوار تاشده کاغذ رنگی ـ انتهای لبه ها را گرد کنید. با این کار شکل گلبرگ مانندی ایجاد می شود. هنگایم که کار شما تمام شد، تای نوار تا شده به سبک آکوردئون را باز کنید و کنار بگذارید، گلبرگ ها را درست در بالای آن قرار دهید.

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

یک سیم روکش دار گلسازی را به اندازه 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) برای ساقه گل برش دهید. وقتی ساقه خود را ساختید، در صورت لزوم می توانید سیم روکش دار را بیارایید.

حاشیه های نوار کاغذی را چسب کاری کنید. گذاشتن نقطه ای چسب ها در اینجا بهتر عمل می کند زیرا دقیق تر است و آشفتگی کمتری ایجاد می کند، اما می توانید از چسب داغ یا چسب صنایع دستی نیز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چسب ها نزدیک حاشیه ها، جایی که ساقه در تماس با نوار گلبرگ قرار گرفته، باشند.

کاغذ رنگی را دور سیم روکش دار بپیچانید. ساقه سیم روکش دار را روی چسب ها قرار دهید، سپس نوار کاغذ را محکم بپیچانید. هرچه پایه گل را محکم بپیچید، هر گونه فضای اضافی را از بین می برید. کاغذ لوله شده خود را به تدریج شل کنید تا جلوه ای از یک شکوفه ایجاد شود.

نقطه انقطاع در پایین را با یک نوار 6 در 8 اینچی (15 تا 20 سانتی متر) یا نوار روکش دار محکم کنید. چندین بار نوار را در اطراف پایه گل بپیچانید، سپس کاغذ لوله شده را به صورت مورب به زیر ساقه بپیچانید. اطمینان حاصل کنید که نوار را به اندازه کافی محکم پیچیده باشند تا کاغذهای رنگی رُز در کنار یکدیگر نگه داشته شوند.

گلبرگ ها را جدا کنید و آنها را پخش کنید. با جداسازی لایه ها و پخش کردن آنها به سمت بیرون، گلبرگ های گل رُز خود را مرتب کنید. این کار کمک می کند تا گل شما پُر شود و واقعی تر به نظر برسد.

 

روش سوم) ساخت گل کاغذی ادریس

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

چندین ورقه از کاغذهای رنگی را برای گل خود انتخاب کنید. اگر می خواهید رنگ کلاسیکی از گل ادریس داشته باشید، سراغ رنگ آبی روشن، بنفش کم رنگ، سبز کم رنگ یا صورتی بروید. همچنین می توانید تعداد کاغذ سبز رنگ برای ساخت برگ های گل انتخاب کنید.

120 گلبرگ به شکل قطره اشک برش دهید. ورق های کاغذ رنگی خود را تا کنید تا سازه پهنی ایجاد کنند. سپس از یک قیچی تیز برای برش گلبرگ ها به شکل قطره اشک استفاده کنید. به 120 گلبرگ برای پرشدن گل نیاز دارید.

گلبرگ ها را به هر اندازه ای که می خواهید می توانید بسازید، اما سایز 1 اینچی (2.5 سانتی متر) اندازه ای واقع گرایانه است.

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

30 قطعه از سیم های روکش دار را برش دهید و آنها را دسته کنید تا پایه گل ساخته شود. سیم خود را در اندازه 6 در 8 اینچ (15 در 20 سانتی متر) برش دهید و آنها را به طور مرتبط در کنار هم دسته کنید. نوار روکش داری را در حدود 2 اینچ (5.1 سانتی متر) از قسمت بالای سیم های دسته شده بپیچانید.

سیم های روکش دار بالا را پخش کنید. سیم های جانبی باید عمود بر دسته سیم بچرخند، در حالیکه سیم های دیگر باید به طور مساوی پخش شوند

گلبرگ های را با چسب داغ به سیم ها بچسبانید. با چسباندن دو گلبرگ به یک سیم شروع کنید و سپس در انتهای سیم یک حلقه کوچک ایجاد کنید. مرکز را چسب بزنید، سپس گلبرگ های دیگر را برای پُر کردن گل و مخفی کردن حلقه ها اضافه کنید. این کار را برای همه سیم ها ادامه دهید تا گل کامل شود.

همچنین می توانید برای پُرترشدن گل، تعداد گلبرگ ها را دوبرابر کنید.

تا حد ممکن سیم را با گلبرگ بپوشانیدـ گلبرگ های اضافی را در نقاطی که سیم از آنها عبور کرده اضافه کنید.

اگر برگ ها را درست کرده اید، آنها را به پایه ساقه بچسبانید.

نحوه درست کردن گل با کاغذهای رنگی

گلبرگ ها را بالا بزنید. در گل ادریس، نباید گلبرگ ها را بیش از حد از هم دور کنید، اما سعی کنید آنها را کمی از هم دور کنید و پس از اینکه چسب ها خشک شدند، لبه های آن را گرد کنید. این کار باعث می شود که گل پُرتر و طبیعی تر به نظر برسد.

مترجم : فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website