0
  • No products in the cart.
 

نحوه ساخت دانه برف سه بعدی با کاغذ

نحوه ساخت دانه برف سه بعدی با کاغذ

آویزان کردن دانه های برف سه بعدی و کاغذی بر روی دیوار یا پنجره بسیار زیبا است. ساخت آنها آسان است و نوعی سرگرمی برای کودکان و بزرگان به شمار می رود. برخی افراد آنها را برای کریسمس دوست دارند اما ممکن است شما آنها را برای هر زمان دیگری دوست داشته باشید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

مراحل

نحوه ساخت دانه برف سه بعدی با کاغذ

  1. لوازم موردنیاز را آماده کنید. به شش تکه کاغذ (یا هشت تکه کاغذ برای یک دانه برف کامل) نیاز است.

گرچه می توانید از انواع کاغذهای حرفه ای مانند کاغذ مخصوص سازه یا کاغذ اریگامی استفاده کنید اما کاغذ سفید نیز  مناسب است. همچنین به قیچی، نوارچسب شفاف و منگنه زنی یا نوار دوطرفه نیاز خواهید داشت.

  1. هر شش کاغذ را به صورت نیم مورب تا بزنید و سپس آن را یکبار دیگر به صورت نیم مورب تا بزنید. اگر کاغذ شما شکل مثلثی مانند خوبی ایجاد نمی کند، لبه های مستطیلی شکل آن را برش دهید تا کناره های آن با یکدیگر کاملاً تراز شود. کاغذ مربع شکل را به شکل مثلث تا کنید. مثلث را به نصف تا کنید و توجه کنید که قسمت تا شده پایین مثلث کجا قرار می گیرد.
  2. سه برش در کاغذ مثلثی شکل ایجاد کنید. قیچی را در امتداد قسمت تا شده پایین به موازات یکی از لبه های بالا قرار دهید. تقریباً تمام مسیر را تا قسمت تاخوردگی کاغذ خم شده اما نه تا آخر آن ، برش دهید. بین هر برش فاصله یکسانی را حفظ کنید (از آنجایی که برش لایه های کاغذهای خشن سخت است، این روش برای آنها مناسب نیست )
  3. کاغذ تا شده را باز کنید. آن را به گونه ای قرار دهید که یکی از گوشه های مربعی شکل کاغذ، روبروی شما قرار گرفته باشد. باید مانند تصویر باشد.
  4. قسمت های الماسی شکل کاغذ را به سمت خود نگه دارید، دو خط اول و داخلی کاغذ را به یکدیگر بچسبانید تا یک لوله ساخته شود. این دو تکه کاغذ را به یکدیگر بچسبانید. در هر طرف از لوله باید شکل مثلث دیده می شود.
  5. قسمت های الماسی شکل کاغذ را بر روی قسمت دیگر کاغذ برگردانید. دو خط بعدی کاغذ را بگیرید و آنها را در جهت مخالف لوله بکشید و مانند قبل به آن نوارچسب بزنید. اینبار یک لوله گردتر و پهن تر نسبت به لوله اول خواهیم داشت.
  6. کاغذ را بچرخانید و خطوط آن را به همان روش بر روی طرف مقابل بیاورید و به یکدیگر وصل کنید تا تمام خطوط به هم متصل شوند.
  7. مراحل دوم تا هفتم را بر روی پنج تکه کاغذ باقیمانده انجام دهید.
  8. سه تکه کاغذ لوله شده و تکمیل شده را در کنار هم قرار دهید و با استفاده از دست آنها را در کنار هم نگه دارید. سه تکه کاغذ تکمیل شده دیگر را نیز به همین روش قرار دهید. اکنون 2 قطعه کاغذ هر کدام حاوی 3 رشته یا بازو خواهیم داشت. (برای دانه های برفی کوچکتر، استفاده از نوارچسب دوطرفه یا چسب سفید به جای منکنه راحت تر خواهد بود).
  9. وسط دو قطعه کاغذ جدید را به یکدیگر منگنه بزنید.
  10. محل اتصال هر یک از 6 رشته را به یکدیگر منگنه بزنید. با این کار مطمئن می گردیم که دانه های برف به جایگاه خود کشیده می شوند. تصویر بالا که در آن سخت دانه برفی کامل شده را ببینید.

نحوه ساخت دانه برف سه بعدی با کاغذ

آنها را آویزان کنید. از آنها برای ساخت یک قطعه مرکزی یا برای تزئین در مکان هایی که مورد تحسین قرار می گیرند، استفاده کنید.

مترجم: فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website