0
  • No products in the cart.
 

نحوه ی برق انداختن ظروف استیل ضد زنگ

نحوه ی برق انداختن ظروف استیل ضد زنگ

نحوه ی برق انداختن ظروف استیل ضد زنگ

ظروف استیل ضد زنگ، مستعد لکه دار شدن و به جای ماندن قطرات آب بر روی آن هستند، بنابراین ظروف استیل خود را به طور منظم جلا دهید تا درخشش اولیه آنها باز گردد. شما می توانید سطح استیل ضد زنگ خود را با آب، شوینده های غیر سمّی همچون سرکه یا روغن زیتون یا یک شوینده ی مخصوص استیل جلا دهید. جلادهی استیل ضد زنگ، روش خوبی است و به شما در تمیز کردن و جلوگیری از ایجاد خش بیشتر بر روی آن کمک می نماید. با توجه به وسیله ی موردنظر خود، بهترین روش را انتخاب نموده و شروع به جلادهی ظروف استیل ضد زنگ خود نمایید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

روش اول: جلادهی با سرکه

نحوه برق انداختن ظروف استیل ضد زنگ

  1. یک مدل سرکه انتخاب کنید. سرکه های خانگی بهتر از دیگر سرکه ها عمل می کنند. سرکه سفید و سرکه ی سیب بر روی استیل ضد زنگ، عملکرد مشابهی دارند، اما سرکه سیب بوی بهتری برجای می گذارد. سرکه ای که در دسترس دارید را استفاده کنید. سرکه به دلیل داشتن میزان اسیدیته ی بالاتر، برای تمیز کردن لکه های سخت مناسب است. اگر ظرف شما لکه های زیادی گرفته، سرکه ی تمیزکننده تهیه کنید.نحوه ی برق انداختن ظروف استیل ضد زنگ
  2. جهت خطوط را بررسی کنید. استیل نیز مانند چوب خطوطی افقی یا عمودی دارد. سائیدن استیل در جهت خطوط آن، کمک خواهد کرد تا به شیارهایی که در آنها جِرم یا لکه گیر افتاده، دسترسی پیدا کنید.
  3. بطری سرکه را به ظرف استیل ضد زنگ اسپری کنید. سرکه را درون یک بطری اسپری بریزید تا ظرف استیل به آرامی به سرکه آغشته گردد. سپس سرکه را بر روی ظرف اسپری نمایید تا تمام ظرف با سرکه پوشانده شود. اگر بطری اسپری در دسترس ندارید، می توانید پارچه ای را در سرکه بگذارید و تمام قسمت های ظرف را به طور یکسان بسائید.
  • برای جلادهی ملایم، سرکه را با آب رقیق کنید (یک دوم فنجان سرکه در یک لیوان آب گرم). ظروفی که رنگ آنها مقاوم هستند را با سرکه ی حل نشده جلا دهید.
  1. ظرف استیل را با پارچه ای نرم پاک کنید. با استفاده از یک پارچه نرم یا دستمال کاغذی، سرکه های روی ظرف را در جهت خطوط آن بسائید. این کار باعث می شود که جرم ها از روی آن پاک گردد و درخشندگی آن باز گردد. به یاد داشته باشید ظرف را در جهت خطوط روی آن، بسائید چون نمی خواهیم سرکه ها در شیارها بمانند و استیل را به مرور زمان کم رنگ نمایند*
  • دستمال کاغذی می تواند الیافی را از خود بر جای گذاشته یا به تکه های ریز تبدیل گردد. یک پارچه ی قابل شستشو، ظرف استیل را بهتر جلا می دهد.

روش دوم: جلادهی با روغن زیتون

  1. روغن زیتون را بر روی پارچه ی نرمی بریزید. به اندازه ی یک یا دو نقطه از روغن را بر روی پارچه ی میکروفایبر نرم بریزید. درِ بطری روغن زیتون را برداشته و پارچه را بر روی سوراخ بطری قرار دهید. سپس بطری را برگردانید و پس از یک الی دو ثانیه اجازه دهید تا روغن بر روی پارچه ریخته شود.
  • اگر مایل باشید می توانید روغن کودک را جایگزین روغن زیتون نمایید.
  1. سطح ظرف استیل را با روغن زیتون بپوشانید. قبل از شروع جلادهی ظرف، تمام سطح آن را به روغن زیتون آغشته نمایید. سائیدن ظرف را تا جایی ادامه دهید که درخششی از نور بر روی سطح آن نمایان گردد. اگر روغنِ بخشی، بیش از دیگر بخش ها بود، روغن آن را به طور یکسان در دیگر بخش ها پخش کنید.
  2. سطح ظرف را با حرکت دایره ای شکل و کمی فشار بسائید. هنگام وارد کردن فشار به ظرف، از همان پارچه ای استفاده کنید که روغن زیتون بر روی آن ریخته شده است. بر روی شیارها، از فشار قابل توجهی استفاده کنید. این کار را چند دقیقه بر روی تمام قسمت های ظرف تکرار کنید.
  • قبل از اینکه تمام روغن ها تمام شود، جهت خطوطِ روی ظرف را بررسی کنید. اگر روغنی در شیارها باقی مانده، فشار بیشتری وارد کنید تا خطوط ظرف استیل کدر نشود.
  1. با استفاده از پارچه ای تمیز یا دستمای کاغذی، روغن های اضافی را بگیرید. اگر روغنی بر روی ظرف باقی بماند، در عوض جلادهی، باعث کدر شدن آن می گردد. از پارچه ای نرم و تمیز استفاده کنید و تا خشک شدن ظرف، سائیدن را ادامه دهید.
  • پس از اینکه سائیدن ظرف تمام شد، آن را به آرامی لمس کنید. اگر احساس می کنید که هنوز چرب هست، سائیدن را ادامه دهید. پس از لمس ظرف، جای اثر انگشت خود را با پارچه تمیز کنید.

روش سوم: جلادهی با شوینده های مخصوص

  1. جلادهنده ای انتخاب کنید که غیر مومی باشد. جلا دهنده های مومی شکل از خود مومی را برجای می گذارند که به مرور زمان استیل ضد زنگ را کدر می کنند. برای نتیجه ی بهتر می توانید از جلادهنده های غیر مومی همراه با ماده ای ساینده استفاده کنید.
  • جلادهنده های ظروف استیل ضد زنگ را می توانید در اکثر فروشگاه های موادغذایی پیدا کنید. اگر برای پیدا کردن آنها در بخش مواد شوینده، نیاز به کمک داشته باشید می توانید از کارکنان آنجا درخواست نمایید.
  1. شوینده ای را انتخاب کنید که بر پایه ی آب یا بر پایه ی روغن باشند. شوینده هایی که بر پایه ی آب هستند، اثر انگشت یا دوده ها را از روی ظروف استیل پاک نمی کنند. برای جلادهی بهتر، از شوینده ای بر پایه ی روغن استفاده کنید. هر چند، شوینده هایی بر پایه ی آب، از نظر زیست محیطی سالم تر بوده و معمولاً اشتعال و سمّ کمتری دارند. تصمیم بگیرید کدام یک مطابق مصرف شما، کاربرد بیشتری دارد.
  2. برای جلادادن ظرف خود، محیطی با تهویه مناسب پیدا کنید. برخی از شوینده های مخصوص می توانند از خود بخارهایی تولید کنند که برای استنشاق در فضاهای کوچک خطرناک هستند. ظرف استیل خود را نزدیک پنجره یا خارج از فضاهای بسته بسائید تا مانع از سرگیجه شوند. قبل از شروع سائیدن ظرف، پنجره ها یا درها را باز کنید و هرگز از شوینده های مخصوص در فضاهای بسته استفاده نکنید.
  • اگر احساس سرگیجه یا حالت تهوع کردید، یا بیماری دیگری دارید، سریعاً محل را ترک کرده و با بخش کنترل سموم تماس حاصل نمایید. برچسب محصول را نزدیک خود قرار دهید تا بتوانید اطلاعات محصول را به متخصصان کنترل سموم بدهید.
  1. مواد شوینده را بر روی ظرف استیل ضد زنگ اسپری کنید تا تمام قسمت های آن آغشته شود. هنگام اسپری کردن از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا از تماس مواد شوینده با دستان خودداری شود.
  • برای آگاهی از اخطارها و دستورالعمل های خاص به برچسب روی بطری مواد شوینده مراجعه کنید.
  1. ظرف را در جهت خطوط آن بسائید. برای سائیدن ظروف خود از دستمال میکروفایبرِ خشک استفاده کنید. پس از اینکه سائیدن ظرف تمام شد، ظرف شما آماده استفاده هست. تمیز کردن ظروف استیل ضد زنگ (پس از استفاده) را به عنوان بخشی از کارهای روزمره انجام دهید تا از انباشته شدن جرم ها تا زمانِ جلادهی بعدی کاسته شود.

مترجم: فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website