0
  • No products in the cart.
نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

 

دفترتان نشان دهنده ی سختی کار و دست آوردهای تان می باشد. این دفتر درواقع خانه ی دوم تان است و راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را تزئین کنید. وسایلی مانند قاب های هنری، چراغ، گیاهان و مبلمان زیبا را انتخاب کنید. ضمن نشان دادن سمت خود در شرکت، مهمان خود را با برنامه ریزی به دفترتان  دعوت کنید. اگر به یک دفتر جدید منتقل شده اید یا به دنبال دکوراسیون جدید هستید، روش های زیادی برای این کار وجود دارد.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

روش اول : دکوراسیون خود را انتخاب کنید.

  1. مبلمان لوکس و مجلل بخرید. مبلمان کلاسیک و در عین حال لوکس را انتخاب کنید تا دفتر تان حرفه ای و شیک تر به نظر برسد. تزیینات چرمی و قطعات چوبی را انتخاب کنید تا محل کارتان قانونی و رسمی به نظر برسد.
  • به دنبال وسایل سنتی مانند پایه های زیر میز ، پانل های پارکت و جعبه کشو های قاب عکس و وسایل دیگر باشید.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. لامپ ها را اضافه کنید تا اثر چراغ های فلورسنت کمتر شود . از روشنایی های غیرمستقیم، مانند چراغ های کار یا لامپ ها، استفاده کنید تا روشنایی فلورسنت را کاهش داده و جلوه ای گرم به دفتر تان بدهید.
  • همچنین با انتخاب پرده های مات و ظریف سعی کنید از هر نور طبیعی استفاده کنید.

 

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. از یک رنگ بندی گرم استفاده کنید. دفتر تان باید سنتی و زیبا به نظر برسد و می توانید با استفاده از رنگ های گرم به ویژه سایه های قهوه ای؛ این کار را انجام دهید. به دنبال مبلمان و دکوراسیون چوبی، گردو و .. باشید. از رنگهای خنثی مانند برنزه، بژ و کرم استفاده کنید.

 

  • این طرح به ویژه برای کارهای مهم، مانند قانون یا بانکداری، اهمیت دارد.
  • همچنین از رنگهای گرم مانند بورگاندی، قرمز یا نارنجی استفاده کنید.

 

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. قاب های هنری بخرید و آنها را به دیوار اتاق خود وصل کنید. اینگونه وسایل را انتخاب کنید که متناسب با طرح رنگی تان باشد تا اتاق تان روشن به نظر برسد. می توانید وسایل هنری را از گالری ها، فروشندگان هنر یا وب سایت هایی مانند net خریداری کنید. برای اینکه سبک های جدیدی را اضافه کنید، از لوازم هنری استفاده کنید.

 

  • هنری را انتخاب کنید که متناسب با سبک شما باشد، مانند مدرن یا کلاسیک. به دنبال چیزی رنگی یا سیاه و سفید باشید.
  • می توانید چند سایز مختلف را در اندازه های مختلف انتخاب کنید. برای مثال، از یک قاب نقاشی بزرگ و چند نمونه کوچکتر استفاده کنید.
  • هنر خود را بر روی دیوار جایی قرار دهید که در اطرافش، فضایی وجود داشته باشد تا هنر شما به یک کانون تبدیل شود.

 

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. جوایز و مدارک تحصیلی خود را نشان دهید. دفتر اجرایی تان مکانی برای نشان دادن سخت کوشی و توانایی های عالی شماست. دیپلم ها یا جوایز خود را روی دیوار آویزان کنید تا مهمان تان بتوانند آنها را ببینند.نحوه ی چیدمان دفاتر اداری
  1. از گیاهان زنده یا مصنوعی استفاده کنید. گیاهان به فضای اتاقتان، رنگ و زندگی را می بخشند. مثلا می توانید بر روی میز خود، گیاه بونسای را قرار دهید. اگر وقت لازم برای آبیاری گیاهان تان را ندارید، سعی کنید از مواردی مانند چوب درختان یا گیاهان مصنوعی اضافه کنید.

 

روش دوم : سعی کنید فضای اتاق تان را سازماندهی کنید.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. اگر اتاقتان در اولین ظاهر خوب نیست، آن را مجددا تنظیم کنید. آیا دفتر تان حرفه ای و مرتب به نظر می رسد؟ و وضعیت اجرایی تان را منعکس می کند؟ این روند، تاثیرات زیادی دارد و باید با چیدمان اتاق خود نشان بدهید که مدیرهستید. در صورت عدم وجود اینگونه موارد، ظاهر دفتر خود را با استفاده مجدد یا خرید دکوراسیون های جدید تغییر دهید.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. برای حفظ فضای مرتب، مقالات اضافی را در قفسه ها یا در کابینت های فایلی ذخیره کنید. با ایجاد خانه های مناسب برای پرونده های کاری خود، مانند قفسه ها یا کابینت، فضای خود را مرتب نگه دارید. سعی کنید تکه های کاغذ یا جعبه اسناد را جمع نکنید. در واقع نمی خواهید دفتر خود را با درهم و برهم تزئین کنید.
  • قبل از رفتن به خانه، فضای کاری خود را مرتب کنید.
  • می خواهید که دفتر تان در هر زمان تمیز و حرفه ای به نظر برسد.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. میز خود را مرتب کنید تا همه چیز مرتب به نظر برسد. این یک روش حرفه ای برای چیدمان مبلمان است زیرا به نظر میرسد که فردی مسئولیت پذیر هستید. این امکان را به شما می دهد تا به راحتی از بازدیدکنندگان استقبال کرده و با همکاران صحبت کنید. میز خود را در موقعیت مرکزی قرار دهید، بنابراین به کانون مرکزی اتاق تبدیل می شوید. اگر کانون باشید، به نظر میرسد یک فرد حرفه ای باشید.نحوه ی چیدمان دفاتر اداری
  1. دفتر خود را مرتب کنید بنابراین هر وظیفه ای، جایگاه خود را دارد. در صورتی که دفترتان کثیف باشد، حرفه ای به نظر نمیرسید، بنابراین برای کارهای دفتری خاص یک نقطه مشخص را تعیین کنید. برای ساماندهی دفتر خود یک سیستم شبکه ایجاد کنید. مکان های خاصی را برای کارهای خاص اختصاص دهید. این کار باعث می شود اتاق تان به صورت منظم و حرفه ای به نظر برسد و در عین حال به شما در سازماندهی کمک کند.

 

  • چاپگر و دستگاه کپی خود را در یک جای خاص قرار دهید.
  • قفسه و پوشه های پرونده دار خود را در نقطه دیگری قرار دهید.
  • قلم های اضافی خود را نزدیک کامپیوتر تان بگذارید.
  • تمام کتاب ها و مواد مرجع را روی یک قفسه قرار دهید.

نحوه ی چیدمان دفاتر اداری

  1. فضایی را برای بازدید کنندگان خود در نظر بگیرید. فضایی را اختصاص دهید که میهمانان در دفتر تان بنشینند. می توانید این فضا را در پای میز خود یا درست در داخل درگاه ایجاد کنید. چند صندلی زیبا برای نشستن پیدا کنید و یک میز انتهایی یا یک میز قهوه نیز در آن قرار دهید.

مترجم: مینا رضائی

 

 

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website