0
  • No products in the cart.
 

نرم افزار مانیتورینگ zabbix و مانیتور کردن ۲۴ ساعته سرورها

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > نرم افزار مانیتورینگ zabbix و مانیتور کردن ۲۴ ساعته سرورها

نرم افزار مانیتورینگ zabbix و مانیتور کردن ۲۴ ساعته سرورها

نرم افزار مانیتورینگ zabbix یکی از برترین و قدرتمندترین ابزارهای مانیتورینگ شبکه می‌باشد که امکاناتی فوق‌العاده در اختیار مدیران سرور قرار می‌دهد.

Zabbix یک نرم افزار Open Source و کاملاً رایگان بوده که توسط وب‌سایت مرجع آن zabbix.com پشتیبانی می‌شود.

نداشتن هزینه‌های جانبی و عدم وابستگی به گروهی خاص برای مدیریت و کانفیگ آن و همچنین عدم مشکلات تحریمی در استفاده از آن یکی از نقاط قوت این ابزار فوق‌العاده می‌باشد.

امروزه بسیاری از شرکت‌های معتبر داخلی و شرکت‌های بزرگ هاستینگ نیز به دلیل نیاز مبرم مانیتورینگ سرورهای خود از این ابزار قدرتمند به منظور مانیتورینگ سرورها و وب‌سایت‌های میزبانی شده توسط خود استفاده می‌کنند.

 

قابلیت های نرم افزار مانیتورینگ zabbix :

قابلیت‌های بی‌نظیری که این نرم افزار در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به مانیتورینگ تمامی دیوایس های شبکه از جمله سوییچ ها و روترها و مانیتورینگ های تحت وب همچون بررسی از وب سایت ها، سرورها و پایگاه داده و … نام برد.

نرم افزار مانیتورینگ zabbix با داشتن agent های متنوع دست هر مدیر سروری را برای مانیتورینگ بی‌نقص از node های موردنظرش باز می‌گذارد، شما همچنین می‌توانید به صورت agent less و بدون استفاده از agent های مخصوص خود zabbix و با پروتکل‌های دیگری همچون snmp,ipmi دیوایس های و سرورهای خود را مانیتور کنید.

رابط گرافیکی قدرتمند با قابلیت کاستوم کردن و ایجاد گروه‌های کاربری این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید برای هر کاربر دسترسی‌های متنوعی و جداگانه‌ای به سرور و یا سایت خودش باز کرده و خود کاربر نیز بتوانید وضعیت دیوایس های خود را چک کند.

از موارد فوق‌العاده‌ای که مرتبط به نرم افزار مانیتورینگ zabbix می باشد می‌توان باز به آنها اشاره کرد، به Real Time بودن آن و همچنین action های قابل تعریف برای هر node نام برد.

شما می‌توانید در نرم‌ افزار مانیتورینگ zabbix تعریف کنید در مواقعی که برای یک سرور مشکلی ایجاد شد سریعاً یک ایمیل به صاحب آن ارسال کرده و حتی با نوشتن کدهای python بتوان سیستم را جوری کانفیگ کرد که به شما یک پیام در تلگرام نیز ارسال شود و در صورت دان شدن سرور هم یک دستوری رو به محض بالا آمدن بر روی سرور اعمال کند.

Zabbix از تمامی پایگاه‌های داده معروف از جمله mysql,postgresql,oracle به طور کامل برای ذخیره‌سازی داده‌های پشتیبانی می‌کنید.

همچنین می‌توانید تعریف کنید در صورت بروز مشکل برای هریک از دستگاه‌ها یک آژیر مخصوص به آن به صدا درآید.

خروجی‌های موردنظر شما نیز می‌توانند به صورت graph و map های مختلف برای شما نمایش داده شود و قدرت آنالیز را برای مدیران سرور محیا کند.

تمامی موارد ذکر شده بالا، در دوره جامع مانیتورینگ با zabbix به تفصیل آموزش داده شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این موارد مهم در بحث مانیتورینگ باعث کاهش هزینه‌های راهبردی برای مدیران سرور و همچنین کاهش نارضایتی کاربران و مشتریان شده و شما را در سریعترین زمان ممکن باخبر می‌کند.

برای مانیتور کردن پهنای باند نیز از آموزش مانیتورینگ پهنای باند می توانید استفاده کنید و اگر مشکل load average دارید آموزش بررسی load average و مانیتورینگ لینوکس برای شما گزینه ی خوبی خواهد بود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website