0
  • No products in the cart.
KEY WORD

نقش اساسی کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین و ارزشمندترین فعالیت ها در امر سئو و بازاریابی موتورهای جستجوگر ، تحقیق کلمات کلیدی است . استفاده کردن از یک کلمه کلیدی مناسب ، میتواند تاثیر به سزایی در رتبه سایت شما داشته باشد . به عبارتی یکی کلمه کلیدی عالی میتواند سایت را از فرش به عرش ببرد . اما برعکس این موضوع نیز هست عدم انجام صحیح این کار باعث ضررهای جبران ناپذیر میشود .

با تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی میتوانید آن دسته از بازدیدگنندگانی که محتوای سایت شما برایشان مفید و سودمند است را جذب کنید . از این رو میتوانید کالا ، خدمات و محتوایی را که مردم به دنبال آن هستند را تولید کنید .

فرآیند اصولی ارزشیابی یک کلمه کلیدی

از خودتان بپرسید …

اولین مرحله در ارزشیابی یک کلمه کلیدی ، پرسیدن برخی سوال از خودتان است . بپرسید آیا کلمه کلیدی مورد نظر ، با محتوای سایتم مرتبط است؟ آیا افراد با جستجو این کلمه کلیدی ، محتوای مورد نظر خودشان را پیدا میکنند و آیا از آنچه که پیدا میکند راضی است؟ با پرسیدن این سوالات میتواند کلمه کلیدی خود را ارزشیابی کنید .

در موتورهای جستجوگر ، به دنبال کلمه کلیدی خود بگردید

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجوگر اصلی مانند گوگل دنبال کنید . رقبای خود را بسنجید و متوجه شوید برا رسیدن به هدفتان باید چه مسیری را طی کنید . به تبلیغات بالای صفحات نتایج جستجو دقت کنید اینگونه تبلیغات را بررسی کرده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید . سعی کنید کلمه ای انتخاب کنید که بیشترین احتمال جذب مخاطب را دارند .

 

نرخ تبدیل را در گوگل ادوردز اندازه گیری کنید

اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه نمیگیرد بهتر است از ابزار گوگل ادوردز استفاده کنید . با این ابزار میتوانید ترافیک آزمایشی بخرید و نرخ تبدیل خود را اندازه گیری نمایید . بدین منظور گزینه “Exact Match” را در گوگل ادوردز انتخاب کرده و ترافیک را به یکی از صفحات سایتتان هدایت کنید . حال معیار نرخ تبدیل و Impressions را روی 200 تا 300 اندازه گیری کنید .

ارزش دقیق کلمه کلیدی خود را بسنجید

توضیح را با یک فرض آغاز میکنیم . فرض کنید سایت شما در نتایج جستجو در یک روز توجه 5000 نفر را جلب کرده است . در این میان 100 نفر وارد سایت شما شده اند و تنها 3 نفر از آنها از محصولات و خدمات شما خرید کرده اند . در این روز شما 300 دلار سود داشته اید . طبق فرض بالا شما بین 18 تا 34 درصد نرخ کلیک داشته اید که طبق محاسبات در یک سال چیزی حدود 1 تا 2 میلیون دلار سود خواهید داشت . تمامی این سودها بررسی و تبلیغ کلمه کلیدی مناسب انجام میشود . اگر چه سئو یکی از سودمند ترین روش های بازاریابی موتور های جستجوگر است ، اما با آزمایش های مستمر ، تجربه و بهبود حاصل میشود که همواره برای فرآیند کار ، حیاتی است .

درک نیاز موجود برای کلمات کلیدی طولانی

 

 

درک نیاز موجود برای کلمات کلیدی طولانی

مثال فروشگاه کفش فروشی آنلاین را به خاطر دارید؟ یک سوال از شما دارم ، آیا خوب است که برای کلمه کلیدی کفش رتبه اول داشته باشیم یا خیر ؟ فرض کنید آمار جستجو کلمه کلیدی کفش 5000 بار در روز باشد . خب این عددی فوق العاده است . اما باید گفت که این تنها 30% از جستجوها میباشد و مابقی آنها (70%) کلمات کلیدی طولانی با همان Long Tail Keywords میباشد . معمولا کلمات کلیدی طولانی نرخ کلیک بهتری دارند زیرا در چرخه جستجو و تبدیل ، بیشتر دیده میشود . به عنوان مثال آن مخاطبی که عبارت کفش را جستجو میکند ، معمولا در حال وبگردی است و قصد خرید کردن ندارد . اما اگر عبارت “قیمت کفش قهوه ای سایز 42” را جستجو کند ، این فرد احتمالا به دنبال خرید کردن است .

 

درک نیاز موجود برای کلمات کلیدی طولانی

تحقیق درباره کلمات کلیدی

تا اینجای مقاله با اهمیت و دلایل تحقیق درباره کلمه کلیدی آشنا شدید اما حال سوال اینجاست که این اطلاعات را از کجا میتوان به دست آورد؟ ابزارهای مختلفی مانند Google AdWords Keyword Planner Tool ، Google Trends و Microsoft Bing Ads Intelligence هستند که به ما در این امر کمک میکند . دو ابزار دیگر یعنی Moz Keyword Explorer و Wordtracker نیز وجود دارد اما رایگان نیستند ! در این میان معروف ترین و بهترین ابزار در این باره ابزار Google Keyword Planner است . این ابزار میزان جستجو کلمه کلیدی و هزینه راه اندازی تبلیغات گوگل برای آن کلمه را به شما نمایش میدهد . بدین منظور نوع ( Match) کلمه کلیدی را روی  Exact تنظیم کنید و به دنبال میزان جستجوهای ماهیانه محلی بگردید .

میزان دشواری کلمه کلیدی

برای آنکه یک کلمه کلیدی عالی را پیدا کنیم علاوه بر نرخ کلیک و جستجو باید به رقبا هم توجه کنیم و مسیر پیش رو را بررسی نماییم . ابزارهای مختلفی برای سنجش سایت شما وجود دارد . از جمله Moz Keyword Explorer ، SEMrush Keyword Difficulty Tool و KWFinder . اگر رقبای خود را در صدر نتایج میبینید و شما تازه شروع کرده اید ، بدانید راه شما طولانی و دشوار است .

میزان دشواری کلمه کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی با ابزار KWFinder

همانطور که بالاتر گفتیم ، یکی از ابزارهای تحقیق درباره کلمه کلیدی ، ابزار KWFinder میباشد . این ابزار را میتوان یکی از بهترین ها دانست . علاوه بر میانگین جستجو کلمه کلیدی در یک ماه گذشته ، میزان Trend و دشواری کلمه کلیدی را نیز میتوان با این ابزار تحقیق کرد . ابزار KWFinder ، بعد از نمایش میانگین جستجو کلمه کلیدی ، کلمات کلیدی مرتبط را نیز نمایش میدهد . به عنوان مثال اگر شما درباره کلمه کلیدی ” طراحی سایت” از این ابزار استفاده کنید . کلماتی مانند “طراحی وبسایت” و “سئو” را نیز به شما نمایش میدهد . تعداد این کلمات کلیدی بسته به پلن شما بین 200 تا 700 می باشد . نکته قابل توجه این است که ابزار KWFinder به صورت رایگان نمیباشد !! اما روزی 2 کلمه کلیدی را به صورت رایگان بررسی میکند .

روش کار با KWFinder

روش کار با این ابزار نیز بسیار ساده است . تنها کافیست بعد از ثبت نام و خرید یکی از پلن های موجود، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید . حال زمان را از Any Language به Persian تغییر دهید تا کلمه کلیدی فارسی نیز قابل بررسی باشد . اکنون تنها با واردکردن کلمه کلیدی مورد نظر در باکس مخصوص و کلید بر روی جستجو،  میتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز آن کلمه کلید را دریافت کنید .

جمع بندی

در مقاله امروز درباره موضوع پر اهمیت تحقیق کلمات کلیدی صحبت کردیم. بهتر است در بخش جمع بندی به صورت کلی مراحل تحقیق کلمه کلیدی را بررسی کنیم:

گام اول: فهرستی از موضوعات مرتبط با کسب و کارتان تهیه کنید. این فهرست بسته به نوع کسب و کار شما میتواند شامل 5 تا 10 و یا حتی بیشتر از موضوعات کلی مرتبط به سایتتان باشد . توجه داشته باشید که برای نوشتن این فهرست باید به آنچه که مخاطبین نیاز دارند و به حوزه کاری شما مرتبط است فکر کنید .

گام دوم: موضوعات کلی خود را به کلمات کلیدی مناسب تبدیل کنید . این کلمات دقیقا باید همان کلماتی باشد که فکر میکند رتبه شما را در گوگل بهبود میبخشد . برای درک بهتر این مراحل بهتر است یک مثال بزنیم.  فرض کنید یکی از موضوعات شما “بازاریابی دیجیتال” باشد . حال در این مرحله به چنین فهرستی میرسید :

  • بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • ابزار های بازاریابی دیجیتال
  • نرم افزار های بازاریابی دیجیتال
  • و…

توجه داشته باشید فهرست در این مرحله هنوز نهایی نیست و باز هم به دستکاری نیاز دارد .

گام سوم: سعی کنید فهرست خود را کامل تر کنید . به این منظور میتوانید از Auto Complete گوگل و کلمات کلیدی آخر صفحه نتایج استفاده کنید .

گام چهارم: در این مقاله گفتیم که ارزش کلمات کلیدی طولانی بیشتر است . پس در فهرست خود حتما اینگونه کلمات کلیدی را قرار دهید.

گام پنجم: رقبای خود را زیر نظر بگیرید . ببینید کدام افراد از همین کلمات کلیدی استفاده کرده اند و رتبه خوبی دارند . آنها را زیر نظر بگیرد اما نیازی نیست که هرکاری کردن شما هم همان کار را بکنید . ابزار SEMrush میتواند در این کار به شما کمک کند .

گام نهایی: از ابزارهای مختلف مانند گوگل ادوردز برای یافتن کلمات کلیدی بهتر استفاده کنید .

مراحل فوق را به ترتیب انجام دهید تا نتیجه خوبی را به دست آوردید. آیا این مراحل مفید بوده است؟ ابزار جدیدی برای تحقیق کلمات کلیدی میشناسید؟ تجربه خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید. خوشحال میشیم این مقاله را با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website