0
  • No products in the cart.
 

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

 اخترفیزیک شناسی، جزو رشته هایی است که مربوط به گرایش های  فیزیک، فضا و درک دنیای مادی می باشد. مهارت های خود را در دوره دبیرستان با گذراندن کلاس های پیشرفته یابی (AP) در ریاضیات و علوم شروع کنید. هنگامی که وارد کالج شوید، می توانید در رشته اخترفیزیک یا گرایش فیزیک مربوط به نجوم و اخترشناسی، تحصیل کنید . برای به دست آوردن تجربه لازم  با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته ی اخترفیزیک ، به عنوان کارآموز یا سمت معاون پژوهشی در طول تابستان کار کنید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

قسمت اول: مهارت های خود را در دبیرستان توسعه دهید.

 

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. کلاس های ریاضی AP را بگیرید. از آنجا که ریاضی، زبان رشته ی اخترفیزیک است، باید در دبیرستان مهارت های ریاضی خود را شروع کنید. کلاسهای پیشرفته مانند حساب های AB و BC، علوم کامپیوتر و اصول و کلاس های آماری را بگیرید.

 

  • برای شرکت در کلاس های AP در دبیرستان، کلاس های قبل از جبر را در مدرسه راهنمایی یاد بگیرید. در کلاس های خود حتماً نمرات بالایی بگیرید.

 

  • کلاسهای AP ، کلاس های پیشرفته ای در کشورهای دیگر مثل ایالات متحده ی آمریکا به حساب می آیند. اگر در کشور دیگری مانند کانادا، انگلیس یا هند زندگی می کنید، سعی کنید در این کلاس ها شرکت کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. کلاس های علمی AP را یاد بگیرید. برای ایجاد یک حرفه ای موفق در گرایش اخترفیزیک، باید مهارت های علمی خود را پر بار کنید. در کلاس های AP که مربوط به زمینه زیست شناسی، شیمی، علوم زیست محیطی و است، شرکت کنید.
  • برای اینکه در کلاس های علوم AP دبیرستان شرکت کنید، در دوره راهنمایی حتماً در کلاس های علمی خود به خوبی عمل کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. به یک فیزیک یا یک باشگاه نجوم بروید. با پیوستن به یک فیزیک یا یک باشگاه نجوم، می توانید افرادی را ملاقات کنید که مثل شما این رشته را دوست داشته باشند. این کار باعث میشود تا اشتیاق و دانش خود را درباره اخترفیزیک پرورش دهید.
  • باشگاه ها راهی عالی برای یادگیری مسابقات علمی و مسابقات ریاضی و همچنین اردوها و برنامه های تابستانی علمی هستند.
  • اگر هیچ کسی را نمی شناسید، اول از خودتان شروع کنید! این امر به مردم نشان میدهد که شما، عاشق این کار هستید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

 

  1. به سراغ کتاب هایی بروید که مربوط به اخترشناسی یا فیزیک هستند. کتابهایی که توسط اخترفیزیکدان های مشهور مانند کارل ساگان، نیل دگراس تایسون، استفن هاوکینگ، فریمن دایسون و سوبراحانیان چاندراسخار نوشته شده است را بررسی کنید. علاوه بر این، کتابهای نجوم و اخترفیزیکی را که موضوعاتی مانند سیارات اگزو، سیارک ها، سیاه چاله ها، تارهای زمانی و سایر موضوعات مشابه دارند را بخوانید.
  • این کتاب ها را در کتابخانه مدرسه یا در کتابفروشی محلی خود پیدا کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

 

  1. در اردوگاه یا برنامه علمی در طول تابستان ثبت نام کنید. با سؤال از معلمان علوم و ریاضی خود در مورد اردوگاه های علوم محلی اطلاعات کسب کنید.به علاوه کلاس های تابستانه تقویتی و برنامه های علمی کشف هاست در تابستان در تنوع گسترده ای از دانشگاه ها در ایالات متحده، کانادا، اروپا و سایر مناطق جهان اجرا می شود.
  • ​​با مراجعه به صفحه وب ناسا، برنامه های تابستانی ناسا را بررسی کنید.
  • علاوه بر این، برنامه علوم تابستانی یک سازمان غیر انتفاعی است که برنامه هایی را در کلرادو و نیومکزیکو ارائه می دهد.

قسمت دوم : دریافت مدارک پیشرفته و تجربه

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. مدرک لیسانس اخترفیزیک را بدست آورید. شما باید از فیزیک مبتنی بر حساب، علم کامپیوتر و نجوم استفاده کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد که به کلاس های مهندسی برق هم نیاز داشته باشید. برنامه های لیسانس معمولاً 4 سال طول می کشد.
  • اگر دانشگاهتان مدرک لیسانس اخترشناسی را ارائه نمیدهد، پس از آن مدرک فیزیک با سررشته ای در زمینه اخترشناسی یا معادل آن دریافت کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. برای برنامه های کارآموزی در طول تابستان درخواست کنید. این کار را وقتی که در حال گرفتن کارشناسی و کارشناسی ارشد، هستید انجام دهید. دانشگاه ها به طور معمول برنامه های پژوهشی تابستانی را برای رشته های اخترفیزیک، فیزیک و رشته های نجوم ارائه می دهند. از استاد یا مشاور دانشگاهی خود در مورد فرصت های موجود سؤال کنید.
  • همچنین می توانید برنامه های کارآموزی را از طریق جوامع اخترفیزیک، مانند انجمن نجوم آمریکایی، یا از طریق برنامه هایی مانند تجربه تحقیق برای کارشناسی (REU)، پیدا کنید.

 

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. مدرک فوق لیسانس علم اخترفیزیک را بگیرید. در یک برنامه تحصیلات تکمیلی؛ کلاس های پیشرفته فیزیک، نجوم و علوم کامپیوتر را بگذرانید. این برنامه ها به شما در توسعه مهارت در اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها، مدل سازی رایانه، ریاضیات پیشرفته، نوشتن / ارتباطات و تحقیقات و بورسیه های مستقل کمک می کنند.
  • مدرک کارشناسی ارشد، شما را برای کار به عنوان دستیار تحقیق یا تدریس به عنوان استاد میهمان در کالج ها و دانشگاه ها آماده می کند.
  • برنامه های کارشناسی ارشد به طور معمول 2 تا 3 سال طول می کشد.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. در مورد مواضع دستیار تحقیق سوال بپرسید. اگر به 1 یا 2 مورد از تحقیقات اساتید خود علاقه مند هستید، در ساعات اداری از آنها در موردش سوال کنید. اگر به دنبال یک مسیر شغلی مشابه هستید، ببینید که آیا آنها در طول تابستان دستیار تحقیقاتی دارند یا خیر.
  • از آنها بپرسید، “چگونه به تحقیقات خود علاقه مند شدید؟” و، “در حال حاضر بر روی چه پروژه هایی کار می کنید؟”
  • حتماً در کلاس های خود نمره های بالایی نیز کسب کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. مدرک دکترا را در اخترفیزیک بگیرید. دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را تکمیل می کنند، به طور معمول می توانند مدرک دکتری (دکتری) اخترفیزیک را بگذرانند. در یک برنامه دکتری، تحقیقات مستقلی را که در برنامه کارشناسی ارشد خود شروع کرده اید، ادامه خواهید داد. داوطلبان دکتری همچنین دوره هایی را برای توسعه تخصص خود در یک زمینه خاص برگزار می کنند.
  • مدرک دکترا، شما را برای کار در کالج یا دانشگاه به عنوان محقق یا معلم، برای آژانسهای دولتی مانند ناسا، مراکز تحقیقاتی خصوصی و عمومی و مراکز ملی و مشاهدات و مراکز علمی آماده می کند.
  • مدارک دکتری به طور معمول 4 تا 6 سال طول می کشد.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. درخواست کمک هزینه تحصیلی پژوهشی پس از دکترا را بدهید. از طریق اعلانات شغلی دانشگاه، به دنبال بورس های تحصیلی باشید. همچنین می توانید کمک هزینه تحصیلی را از طریق مراکز تحقیقاتی دولتی دریافت کنید. بورس های تحصیلی به طور معمول 3 سال طول می کشد.
  • اگر هدف شما این است که در یک دانشگاه محقق شوید، قبل از درخواست پست های تمام وقت دانشکده ، باید 1 تا 2 بورس تحصیلی را تکمیل کنید.

 

قسمت سوم : به دنبال شغل باشید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. برای سمت های مشخصی در دانشکده ها و دانشگاه ها اقدام کنید. تابلوهای شغلی دانشگاه و کالج را برای موقعیت های موجود جستجو کنید. اگر دکتری دارید، برای موقعیت های تحقیق یا تدریس اقدام کنید و به دنبال بورسهای تحصیلی باشید. همچنین به اساتید سابق خود اطلاع دهید که به دنبال شغل هستید. آنها ممکن است درباره مدارسی که به دنبال کاندیداها برای سمت های آزاد هستند، اطلاعاتی را داشته باشند.
  • اگر مدرک فوق لیسانس دارید، پس از آن برای مدرک استادی در محل اقامت خود یا ملاقات با اساتیدی در این زمینه اقدام کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. به دنبال موقعیت های تکنسین در شرکت های مستقر مربوط به فناوری باشید. شرکتهای مستقر در فناوری عمومی یا خصوصی معمولاً اخترفیزیکدان را به عنوان تکنسین یا کارمندان فنی استخدام می کنند. جستجوی شغل در شرکت های مبتنی بر فناوری مانند Apple، Raytheon، IBM، Microsoft، Intel، Google، Oracle و Cisco Systems می باشد.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. برای مشاغل تحلیل داده در شرکتهای مالی اقدام کنید. از آنجا که اخترفیزیکدان ها مهارت های تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته ای دارند، شرکت های اقتصادی اغلب آنها را برای انجام مدل سازی بازار استخدام می کنند. این مشاغل شامل تجزیه و تحلیل داده ها به منظور پیش بینی بازارهای مالی است.
  • برای یافتن شغل در World Bank, MasterCard, ING, Goldman Sachs, GE Capital, and Standard Chartered Bank و موارد دیگر جستجو کنید.

چگونه یک اخترفیزیک شناس شوید؟

  1. به دنبال مشاغل ملی رصدخانه یا آژانش های مشابه باشید. این آژانس ها به طور معمول اخترفیزیکدانانی را با دکتری و مدرک کارشناسی ارشد به عنوان تکنسین هایی برای توسعه ماهواره، برنامه های فضایی، تحقیقات سیارات Exo و مشاهدات کهکشانی و ستاره ای استخدام می کنند. به دنبال این مشاغل در رصدخانه های ملی مانند Magdalena Ridge، Arecibo یا موسسه رصدخانه رادیویی آرژانتین باشید.
  • همچنین به دنبال این مشاغل در آژانس هایی مانند آزمایشگاه پیشرانه جت، ناسا و تلسکوپ Keck باشید.

مترجم : مینا رضایی

1 Comment
  • Tahmineh
    پاسخ
    Posted at 3:25 ب.ظ, 01/07/2021

    سلام با مدرک PHD یا دکترای اخترفیزیک میشه همه این 4 مشاغلی که در آخر صحبتتون نام بردید رو انجام داد ؟ یعنی هم کار در ناسا ، تحلیل داده در شرکت های مالی ، تکنسین و استاد دانشگاه رو انجام داد تنها با داشتن دکترای اخترفیزیک و اینکه معمولا شاغلانی که با مدرک دکترای اخترفیزیک در ناسا کار می کنن تقریبا چند دلار حقوق میگیرن بازار کارش تو آمریکا خوبه ؟

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website