0
  • No products in the cart.
 

کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی اثر استیون هاوکینگ

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی اثر استیون هاوکینگ
جایگاه ما در جهان هستی

کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی اثر استیون هاوکینگ

کتاب “جایگاه ما در جهان هستی”  مجموعه ای از سخنرانی‌های استیون هاوکینگ درباره هستی می باشد. در این کتاب هفت سخنرانی قرار دارد که در آن دنیا، از ظهور تا فنا و به زبانی عامیانه تشریح داده شده است. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

در سخنرانی اول، مرور کوتاهی می‌شود بر ایده‌هایی که قبلا در مورد جهان مطرح بوده و سپس مسیری را بررسی می‌کند که به واسطه آن توانسته‌ایم تصویر فعلی را از جهان و دانشِ پیشِ روی‌مان ترسیم کنیم.

در سخنرانی دوم، توضیح می‌دهد که چگونه نظریه‌های نیوتن و انیشتین در مورد گرانش(نیروی جاذبه) ما را به سوی این نتیجه گیری هدایت کرده‌اند که جهان و کیهان نمی‌تواند ساکن و حالت استاتیک داشته باشد و باید یا در حال انبساط و یا در حال انقباض باشد، به عبارت دیگر یعنی در زمانی بین ۱۰ تا ۱۲میلیارد سال پیش، تراکم کیهان بی‌نهایت بوده است که همین منجر به پیدایش لحظه مهبانگ شده است که به عنوان سرآغاز جهان شناخته می‌شود.

در سخنرانی سوم، در مورد سیاه‌چاله‌ها سخن گفته می‌شود. سیاه‌چاله‌ها زمانی شکل می‌گیرند که یک ستاره غول‌‌آسا(دارای جرم زیاد و بسیار بزرگ) یا حتی اجسامی بزرگ‌تر از آن به واسطه گرانشِ قوی‌ای که دارند به درون خود کشیده می‌شوند و اصطلاحا فرو می‌ریزند. براساس نظریه نسبیت عام انیشتین، هر کس آن‌قدر احمق باشد که خود را درون سیاه‌چاله‌ای بیندازد، برای همیشه در آن محو خواهد شد و باقی نخواهد ماند و هیچ‌کس قادر نیست دوباره از درون سیاه‌چاله بیرون بیاید.

در سخنرانی چهارم، توضیح می‌دهد که چگونه بر پایه مکانیک کوانتومی، انرژی امکان تراوش و رخنه‌کردن از سیاه‌چاله‌ها را به بیرون خواهد داشت. سیاه‌چاله‌ها به واسطه رنگ‌شان به این نام خوانده نمی‌شوند، چون اساسا رنگی ندارند.

در سخنرانی پنجم، ‌ایده‌های مکانیک کوانتوم برای توصیف و توضیح مهبانگ و منها و آغاز کیهان، به‌کار گرفته شده‌است، به این ترتیب این مسئله مطرح شده‌است که ممکن است اندازه «فضا زمان» محدود باشد، اما هیچ مرز یا لبه‌ای را نتوان برایش در نظر گرفت.

در سخنرانی ششم، نشان می‌دهد که چگونه این مرز جدید را می‌توان توضیح داد که چرا گذشته آن‌قدر با آینده تفاوت دارد، اگرچه قوانین فیزیک دارای تقارن زمانی هستند.

در آخر نیز در سخنرانی هفتم، این مطلب که چگونه تلاش کنیم یک نظریه واحد پیدا کنیم که در مضمون مکانیک کوانتومی، گرانش و تمام تعاملات جهان فیزیکی باشد را توضیح می‌دهد. اگر به این هدف برسیم.حقیقت جهان را میتوان به درستی شناخت و جایگاه خود را در آن تعیین کنیم.

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم


دانلود رایگان پادکست

پادکست رایگان جایگاه ما در جهان هستی اثر استیون هاوکینگ:

 

 

 

 

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم

 

 

 

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website