0
  • No products in the cart.
 

کودکان از چه موتورهای جستجویی می توانند استفاده کنند؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > کودکان از چه موتورهای جستجویی می توانند استفاده کنند؟
موتور جستجوی امن برای کودکان

کودکان از چه موتورهای جستجویی می توانند استفاده کنند؟

کودکان بیشتر از قبل از اینترنت برای جستجو و پیدا کردن محتویات استفاده می کنند، اما می توان با محدود کردن حاشیه امنیت برای آنها ، به آنها اجازه جستجو را بدهیم. امروزه موتورهای جستجوی مختلفی مختص به کودکان ساخته شده است که ما می توانیم آنها را در اختیار کودکان بگذاریم و تا بدون نگرانی ما از این موتورهای جستجو استفاده کنند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

موتور جستجوی امن برای کودکان

موتورهای جستجوی معمولی (مانند گوگل، بینگ و غیره) به طور پیش فرض تنظیمات دوستانه برای بچه ها ندارند و نظارت بزرگسالان نسبت به استفاده کودکان از این موتورهای جستجو بسیار زیاد است تا اطمینان حاصل کنند که کودکشان در امنیت است و خطری آنها را از نظر دیدن چیزهای که خارج از محدوده ای سنی آنهاست تهدید نمی کند.

خوشبختانه در سال های اخیر، موتورهای جستجوی بیشتر و ایمن برای بچه ها به وجود آمده اند. امروز ما قصد داریم در مورد چهار موتور محبوب موتور جستجوی دوستانه ایمن و دوستانه صحبت کنیم و اگر شما والدین، معلمان و یا فرزندان حرفه ای هستید، باید آنها را در برنامه خود داشته باشند.

۱- موتور جستجو Kiddle

یک موتور جستجوی کودک پسند که شباهت قابل توجهی به گوگل دارد، راه اندازی شد.در عوض از یک نوار جستجوی سفارشی گوگل استفاده می­کند که در این سایت قرار داده شده تا مطالب بزرگسالانه را فیلتر کنداین نوار جستجو تعدادی عبارت کلیدی جستجوی خاص، به علاوه­ ی افراد مشهور خاصی که ممکن است منجر به نمایش دادن محتوای بزرگسالانه شود را مسدود می­کند.

این سایت می­گوید: ” ما سایت­هایی با محتوای خاص یا گمراه کننده را فیلتر می­کنیم، سایت­های نمایش داده شده در بخش نتایج جستجوی kiddle نیازهای مورد پسند خانواده را برآورده می­کند.”در همین حال یک جستجو درمورد خرگوش ممکن است خبری را نشان دهد که در آن از کشته شدن یک خرگوش در دانمارک گزارش شده است.نتایج جستجو به ­صورت زیر رتبه بندی می­شوند: سه نتیجه اول شامل سایت­های امنی هستند که ویژه کودکان طراحی شده­ اند، و چهار نتیجه بعدی سایت­های را نشان می­دهند که با زبانی ساده نگارش شده است.پس از آن­ها سایت­ها با ذهنی بزرگسالانه نوشته شده اند و از این­ رو توسط جستجوی امن گوگل فیلتر شده است.لوگوی kiddle از همان رنگ­های گوگل استفاده می­کند، اما با پس زمینه همیشگی سفید آن با یک پس زمینه فضایی به همرا یک ربات دوست داشتنی جایگزین شده است.

موتور جستجوی امن برای کودکان

۲-موتور جستجو Wacky Safe

نسخه مایکروسافت یک موتور جستجوی مطمئن برای کودکان با نام Wacky Safe نامیده می شود و به صورت برنامه ای است که به ویژه برای رایانه های شخصی و تلفن های اندروید ساخته شده است.

 

موتور جستجوی امن برای کودکان

ادعا می کند محیطی “فوق العاده امن” را ارائه می دهد تا والدین و مربیان بتوانند در مورد کودکان در حال مرور در اینترنت نگران نباشند. همانند سایر سایت های جستجوی ایمن برای کودکان، محتوای و تصاویر نامناسب را مسدود می کند، از فیلتر کردن کلمات کلیدی دقیق استفاده می کند و اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که دوستانه “بچه دوستانه” است، جستجو کنند.این برنامه همچنین وب سایت های مضر را که معمولا توسط کنترل های والدین مسدود می شوند، فیلتر می کند.

۳- موتور جستجو KidRex

جستجوی امن Google همیشه در KidRex فعال خواهد بود و نتایج جستجو را برای کودک شما فیلتر می کند. گزینه جستجوی امن، در واقع وب سایت هایی که حاوی محتویات نامناسب هستند را از دسترس کودکان خارج میکند. این فیلترینگ به کلمات کلیدی خاص، عبارات و URL هایی که می تواند با اطلاعات خشن موجود در اینترنت مرتبط باشد، اختصاص داده میشود. این موتور جستجو دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و وب سایت هایی است که باید از دسترسی کودکان خارج شود و دارای یک تیم از محققانی است که از این پایگاه داده نگهداری می کنند و آن را بروز رسانی میکنند.

موتور جستجوی امن برای کودکان

اگر چه تکنسین های KidRex سعی می کنند که بهترین ها را ارائه دهند و روز به روز به بهبود موتور جستجو میپردازند، اما والدین هم باید در بهبود این موتور جستجو همکاری کنند. به همین منظور، KidRex گزینه ای برای والدین ارائه کرده است تا از طریق آن به گزارش وب سایت های نامناسب در نتایج جستجوی کودکان بپردازند. در واقع اگر والدین محتوای نامناسبی را در نتایج جستجویKidRex پیدا کنند، می توانند به کمک ابزار Removal Request به درخواست حذف وب سایت بپردازنند و به کارکنان KidRex در مورد این سایت ها اطلاع دهند.

۴- موتور جستجو Safe Search Kids

یکی دیگر از موتور جستجوی امن، موتور جستجو Safe Search Kids است. به عنوان یک برنامه در دسترس است و نتایج جستجوی فیلتر شده را وقتی کودکان شما از اینترنت استفاده می کنند، ارائه می دهند. این ابزار جستجو Google Safe Search را  به طور خودکار فعال می کند و در نهایت از وارد شدن بچه ها به وب سایت هایی با محتوای نا مناسب،جلوگیری می کند.

موتور جستجوی امن برای کودکان

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website