0
  • No products in the cart.
 

مقایسه بهترین موتور های جستجو عکس

موتور های جستجو عکس

مقایسه بهترین موتور های جستجو عکس

موتور های جستجو  عکس ابزار مختلفی برای سرچ دارند. می توانید عکس ها را بر اساس فرمت آنها jpg, gif ,bmp, یا png و یا براساس رنگی یا سیاه و سفید بودن و یا براساس حجمی که تصویر دارد، مرتب کنید. همچنین می توانید تعیین کنید که تصاویر چهره را برای شما در نتایج بیاورد و یا مشخص کنید که تصاویر گرافیکی را به نمایش بگذارد. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

معرفی بهترین موتورهای جستجوی عکس

وب دارای گزینه های مختلفی برای جستجوی تصویر، از موتورهای جستجوی عمومی با یک تابع جستجوی تصویر به موتورهای جستجو اختصاص یافته برای مرور و نمایه سازی تصاویر است. اما بهترین تجربه چیست؟در این پست ما قصد داریم بهترین موتورهای جستجو را برای انجام دو دسته جستجوی تصویر در وب مقایسه کنیم.

Google Images

شاید ساده‌ترین مورد به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که موتور جستجوی تصاویر گوگل، بهترین در نوع خود می‌باشد.در جستجوگر گوگل می توانید عکس های هنرپیشه ها را براساس فیلمی که در آن بازی کرده اند مرتب نمایید.جستجوگر تصاویر گوگل قابلیت های بسیاری دارد و هر از چند گاهی هم قابلیت جدید به آن اضافه می شود که کار جستجو را آسانتر می کند اما اگر به دنبال چیز خاصی می گردید بهتر است از دیگر جستجوگرهای تصویر چشم پوشی نکنید. این موتور اجازه جستجوی معکوس تصاویر و جستجو بر اساس رنگ بندی را به شما می‌دهد. همچنین گوگل به شما اجازه محدود کردن نتایج جستجو به موارد تحت لایسنس creative common را نیز می‌دهد. همانند سایر بخش‌ها در گوگل، شما امکان مرور تصاویر در صفحه‌ای را خواهید داشت که هر چه به پایین بروید تمام نخواهد شد! گوگل ویژگی‌ها و انتخاب های بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید نتایج جستجو را به شکلی مؤثرتر درآورید.

موتور های جستجو عکس

Bing Images

یکی از قابلیت های بسیار جالب آن گزینه showing only images of your desktop size است. با استفاده از این گزینه حتی اگر اندازه پشت زمینه کامپیوتر خود را ندانید جستجوگر مهربان بینگ تصاویری به همان سایز برای پشت زمینه کامپیوتر شما پیدا می کند.یکی دیگر از قابلیت های جالب بینگ این است که می توانید عکس ها را از نتایج جستجوی آن روی scratchpad بکشید و یک مجموعه عکس برای خود بسازید.

موتور های جستجو عکس

شبیه به گوگل، جستجوگرها می توانند عکس ها را با رنگ، نوع، طرح، اندازه تصویر، و – به ویژه برای افرادی که به دنبال تصاویر مجوز Creative Commons – مجوز فیلتر کنند، فیلتر کنند. بر خلاف گوگل، گزینه های فیلتر بینگ در صفحات نتایج جستجو در دسترس هستند، بنابراین شما لازم نیست که به دور از صفحه حرکت کنید. تنها نقص واقعی در جستجوی تصویر Bing این است که شما نمی توانید تصاویر را با صدای جستجو کنید.

Yahoo image search

جستجوگر تصویر یاهو برای شما تصاویر را پیدا می کند و وقتی روی آنها کلیک می کنید صفحه مربوط به آن تصویر را در داخل یک فریم برای شما به نمایش می دهد و این قابلیت را دارد که آنرا برای یک دوست ایمیل کنید.همچین درباره فعالیت افرادی که جستجوی مشابه شما انجام داده اند اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد مثلاً اگر کسی کلمه «یاد بگیر» را جستجو کند عبارت های دیگری که این افراد جستجو کرده اند را هم نمایش می دهند.

TinEye

TinEye در برگیرنده همه تصاویر مشابه از نمونه مورد نظر شماست. احتمالاً بعضی از شما می‌دانید که یکی از مهمترین استفاده‌های این سایت جستجوی معکوس تصاویر می‌باشد. TinEye یک موتور جستجوی تصاویر خاص به حساب می‌آید. چرا که کار این سایت گرفتن یک نمونه تصویر از شما و یافتن تصاویر مشابه آن در سرتاسر وب با سایزها و کیفیت‌های گوناگون است.

اما یکی از امکانات جالب این سایت که احتمالاً از آن بی خبرید، MulticolorEngine می‌باشد. این امکان شما را قادر خواهد ساخت تا یک رنگ را انتخاب نمایید و سپس TinEye هماهنگ‌ترین تصاویر تحت قوانین حمایت از مالکیت معنوی مؤسسه Creative Commons را بر اساس رنگ‌بندی مورد نظرتان، برای شما پیدا خواهد کرد. این ویژگی برای طراحان و گرافیست‌ها واقعاً جذاب و کاربردی است.

Flickr storm

کاربران برای انتخاب یک تصویر ابتدا ایده ای ندارند و براساس رنگ ها، ویژگی ها و موضوعات مختلف به دنبال عکس مورد نظر می گردند تا به ایده ای برسند و انتخاب هایشان را محدودتر کنند.اما در سایت فلیکر استورم می توانید با کلمات کلیدی مورد نظر خود تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.البته این سایت بر خلاف موتورهای جستجو تصاویر، از شیوه ای شگفت انگیز در ترکیب کلمات کلیدی و یافتن تصویر مورد نظر استفاده می کند و آن این است که:این سایت علاوه بر نمایش تصاویر با کلمه کلیدی مورد نظر شما، تصاویر مشابه آن را نیز در اختیار شما قرار می دهد.این ویژگی مناسب افرادی ست که به کلمه کلیدی مورد نظر خود اطمینان ندارند و ممکن است به تصویری دیگر نیاز داشته باشند ولی کلمه کلیدی آن را نمی دانند.

Creative Commons (CC) Search

این موتور جستجو، سوژه‌های مورد نظرتان را فقط از میان تصاویر دارای گواهی Creative Commons یا به عبارتی تصاویری که مالکان و عکاسان آن اجازه پخش عمومی (رایگان) آن‌ها را صادر کرده‌اند، پیدا می کند. توجه داشته باشید که وب‌سایت خود را مشخصا یک موتور جستجوی تصاویر معرفی نکرده و خود را چیزی فراتر از آن می‌داند.

با این ویژگی خاص CC Search، شما می‌توانید مطمئن باشید که تصاویری که در مطالب و سایت خود منتشر می‌نمایید، کاملاً قانونی و مجاز می‌باشند. علاوه بر این شما در این سایت، محدود به جستجوی تصاویر نیستید؛ بلکه می‌توانید محتوای مورد نظر خود را در قالب موسیقی، ویدئو و … نیز جستجو کنید.

موتور های جستجو عکس

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website