0
  • No products in the cart.
 

۷ خاصیت خیار برای بینایی و زیبایی چشم

خواص خیار

۷ خاصیت خیار برای بینایی و زیبایی چشم

محافظت از چشم‌ها و ناحیه اطراف آن یک ضرورت است به این خاطر که وقتی به کسی نگاه می‌کنیم یا با کسی صحبت می‌کنیم، چشم‌ها مهم‌ترین بخش بدن می‌شوند. از طرفی که پوست اطراف چشم در مقایسه با پوست دیگر قسمت‌های بدن بسیار نازک‌تر است، به راحتی تغییر می‌کند مثلا دچار کیسه‌های زیر چشم، چین و چروک و پوف می‌شود. برای مهار این مسئله باید از چشم‌ها مراقبت کرد. یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم مراقبت از چشم‌ها با خیار است. خیار، یک پد چشمی فوق‌العاده برای چشم‌هاست.

در این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده با ما همراه باشید تا با ۷ تا از مهمترین خواص خیار برای چشم آشنا شوید.

خواص خیار

خواص خیار برای چشم و بینایی

۱. خیار، پف و ورم دور چشم را کاهش می‌دهد

ورم و پوف اطراف چشم به دلیل احتباس آب در اطراف چشم‌ها به وجود می‌آید. احتباس آب می‌تواند به دلیل اتساع رگ‌های اطراف چشم یا تجمع غدد اشکی ایجاد شود. اگر خیلی از چشمان خود کار کشیده باشید یا چشم‌ها خسته باشند، رگ‌های اطراف چشم متسع شده و باعث ورم و پوف اطراف چشم می‌شود.

خاصیت خیار برای کاهش پوف دور چشم، از کافئیک اسید موجود در آن می‌آید. کافئیک اسید ماده‌ای است که می‌تواند باعث  کاهش احتباس آب در چشم شود و به کاهش پف اطراف چشم کمک می‌کند.

مطلب مرتبط : آشنایی با مهمترین خواص گوجه فرنگی برای چشم‌ و بینایی

۲. خیار، از تحریک چشم جلوگیری می‌کند

تحریکات چشمی می‌تواند به دلیل عوامل متعددی مانند گزش حشرات یا واکنش آلرژیک به برخی محصولات به وجود بیاید. این عوامل باعث التهاب دور چشم می‌شوند. خیار حاوی ویتامین C است که در جلوگیری از تحریک چشم مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این نیز یکی دیگر از خواص شگفت انگیز خیار برای چشم‌هاست.

۳. خیار، حلقه‌های تیره دور چشم را کاهش می‌دهد

ایجاد حلقه‌های تیره دور چشم، دو دلیل دارد. دلیل اول، اتساع رگ‌های اطراف چشم به دلیل خستگی چشم است. دوم، ایجاد حلقه‌های تیره به دلیل هیپرپیگمانتاسیون (تغییر رنگ) پوست اطراف چشم است. همان‌گونه که در بالا گفته شد، پوست اطراف چشم نازک است. این نازکی پوست باعث می‌شود رنگ‌‌دانه پوست (ملانین) به راحتی تولید شده و رنگ آن ناحیه تیره‌تر شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید از خواص خیار استفاده کنید. ویتامین C موجود در خیار، اثر روشن کنندگی دارد و ناحیه اطراف چشم را روشن‌تر می‌کند و کافئیک اسید موجود در آن نیز می‌تواند از اتساع رگ‌ها جلوگیری کند. بنابراین حلقه‌های تیره دور چشم را کاهش می‌دهد.

۴. خیار، چشم‌ها را شاداب می‌کند

خیار، ۹۵٪ آب دارد. خیار می‌تواند یک مرطوب کننده برای چشم‌ها باشد و آن‌ها را شاداب کند. به ویژه زمانی که فعالیت‌های خود را زیر آفتاب سوزان، انجام داده باشید.

۵. خیار از چین و چروک اطراف چشم جلوگیری می‌کند

خیار حاوی ویتامین E است که برای سلامت پوست، به ویژه پوست اطراف چشم لازم است. ویتامین E مانند یک درمان ضد چروک عمل می‌کند و یکی از خواص عالی خیار برای چشم محسوب می‌شود.

۶. خیار به جلوگیری از افتادگی پوست چشم کمک می‌کند

خیار حاوی کلاژن است که به جلوگیری از افتادگی پوست اطراف چشم کمک می‌کند. این ماده می‌تواند پوست اطراف چشم را سفت کند و بنابراین پوست، سفت‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. این یکی دیگر از خواص عالی خیار برای چشم‌هاست که شما را جوان‌تر می‌کند.

مطلب مرتبط : خواص شگفت‌انگیز سیر برای درمان پوست

۷. خیار، بینایی را بهبود می‌بخشد

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، خیار می‌تواند بینایی را نیز بهبود بخشد. خیار حاوی ویتامین A است که برای سلامت چشم‌ها مفید است، قدرت بینایی را حفظ می‌کند و از آب مروارید و نابینایی نیز جلوگیری می‌کند.

۷ خاصیت شگفت انگیز خیار برای چشم را در بالا توضیح دادیم. چگونه از خیار برای چشم‌ها استفاده کنیم؟ روش‌هایی برای بهره‌مند شدن از خواص خیار را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. خیار را به صورت ورقه‌ای برش بزنید و آن‌ها را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید.

۲. آب خیار را بگیرید و ۲ عدد توپ پنبه‌ای را به مدت ۱۰-۵ دقیقه در آن بگذارید. توپ‌های پنبه‌ای را ۲۰-۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید.

۳. آب خیار را بگیرید و آن را مستقیم روی پوست اطراف چشم بگذارید. مراقب باشید وارد چشم نشود.

۴. روزانه حداقل ۱۰۰ گرم خیار بخورید تا از مواد مغذی آن بهره‌مند شوید.

روش‌های ۳-۱ برای موارد ۶-۱ که در بالا گفته شد به کار می‌روند. می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. می‌توانید از روش ۴ نیز برای مورد شماره ۷ استفاده کنید.

این روش‌های درمانی را به طور منظم استفاده کنید نه فقط یک روز. پس از چند روز تا چند هفته، تاثیر خیار بر چشم‌ها را خواهید دید. همچنین همیشه به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از خیار برای چشم‌ها، خیارها را بشویید و در یخچال نگه‌داری کنید. همچنین باید قبل از گذاشتن خیار روی چشم‌ها، دستان خود را تمیز کنید. هر وقت که به چشمان خود دست می‌زنید، احتمال عفونت وجود دارد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website