0
  • No products in the cart.
آب کردن چربی

آب کردن چربی های بدن

 ۸ روش که کالری بیشتری بسوزانیم

به لحاظ فنی، کالری مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای یک کیلوگرم آب تا ۱ درجه‌ی سانتیگراد است. هنگامی که ما در مورد غذا و مواد مغذی صحبت می‌کنیم، کالری سوختی را که برای اداره کردن بدن ما لازم است، نشان می‌دهد. کالری عمدتا از کربوهیدرات، چربی و پروتئین به دست می‌آید. در این نوشتار همراه ما باشید تا روش های آب کردن چربی های بدن را بدانید و از میزان کالری روزانه مورد نیاز بدن تان برای لاغر شدن باخبر شوید.

کربوهیدرات برای سیستم عصبی و در طول انجام تمرینات ورزشی به عنوان سوخت عمل می‌کند. از سوی دیگر، فعالیت اصلی پروتئین تنظیم متابولیسم است. در حالی که چربی منبع انرژی است.

میزان کالری روزانه

تعداد کالری‌هایی که هر فرد باید به طور روزانه مصرف کند به جنسیت و سن او و برخی عوامل دیگر مانند وزن و قد بستگی دارد. محدوده‌ی آن برای یک فرد بزرگسال با فعالیت متوسط (۱۹-۳۰ سال) روزانه ۲۶۰۰-۲۸۰۰ کالری است در حالی که برای یک زن بزرگسال فعال (۱۹-۳۰ سال) ۲ هزار تا ۲۲۰۰ کالری در روز مناسب است.

برای حفظ سطح متعادل انرژی و وزن پایدار، تعداد کالری دریافتی باید برابر با تعداد کالری مورد استفاده باشد. اگر فرد بیش از حد کالری دریافت کند، ممکن است با مشکل چاقی روبرو شود.

اگر اضافه وزن دارید، برای کاهش وزن، باید هر روز مقدار کمی کالری مصرف کنید. اما، برای از دست دادن وزن چند کالری باید بخورید؟ تقریبا ۵۰۰ کالری از نیاز روزانه را کم کنید تا ۴۵۰ گرم از وزن‌تان را در هر هفته از دست بدهید.

با این حال، برای سالم ماندن، میزان کالری کاسته شده نباید کم‌تر از این مقدار باشد، در غیر این صورت، ممکن است به چندین بیماری یا اختلالات  مختلف دچار شوید. ممکن است متوجه شده باشید که مردم در نهایت وقتی احساس گرسنگی می‌کنند بی‌خیال رژیم می‌شوند. بنابراین، باید برخی از تغییرات را برای جبران این کاهش در طولانی مدت انجام دهید. بیایید در رابطه با این تغییرات به طور مفصل صحبت کنیم.

۱. برای آب کردن چربی های بدن ورزش کنید

وقتی کالری کم‌تری مصرف می‌کنید، همیشه کاهشی نیز در مقدار تبدیل انرژی رخ می‌دهد. از این رو، میزان متابولیسم بدن کاهش می‌یابد. بنابراین، باید برخی تمرینات منظم را برای کاهش وزن و افزایش میزان متابولیسم انجام دهید.

برخی مطالعات نشان می‌دهند که یک تمرین ۴۵ دقیقه‌ای میزان متابولیسم را به مدت ۱۴ ساعت افزایش می‌دهد. فعالیت‌های فیزیکی همچنین سرعت سوختن کالری را افزایش می‌دهند و میزان کالری سوخته شده با توجه به شدت تمرین متفاوت است. حتی دوچرخه سواری ساده یا پیاده‌روی هم می‌تواند مقدار مناسبی از کالری را بسوزاند.

ورزش منظم به غیر از کاهش وزن، خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهد. شما می‌توانید برخی تمرینات ورزشی سنگین مانند وزنه‌برداری، ایروبیک و غیره را انجام دهید تا بتوانید به آب کردن چربی های بدن ادامه دهید.

خواص شیر کاکائو: ۱۴ بهترین فواید خوردن شیرکاکائو بعد از ورزش

۲. هر روز به میزان کافی آب بخورید

این یک واقعیت شناخته شده‌است که برای سالم ماندن، باید ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید. آب سموم را از بدن حذف می‌کند و باعث می‌شود که شما جوان‌تر شوید.

مصرف آب به اندازه‌ی کافی یک روش اثبات شده برای کمک به روند کاهش وزن در میان بزرگسالان است. این کار در عین حال عملکرد فیزیکی را بهبود می‌بخشد، بدن را هیدراته می‌کند و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

آزمایش‌های متعددی نیز نشان داده‌اند که گنجاندن آب ساده در رژیم غذایی ما مصرف کالری را نیز کاهش می‌دهد.

اگر به سختی برای کاهش مصرف کالری تلاش می‌کنید، قبل از هر وعده غذا آب بخورید تا اشتهای‌تان کاهش بیابد.

۳. پروتئین بیش‌تری مصرف کنید

پروتئین بلوک‌های ساختمانی عضلات بدن است. بدن ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، دست کم ۰.۸ گرم پروتئین نیاز دارد.

هنگامی که شما گرسنه هستید، اغلب دشوار می‌توانید ماده‌ی غذایی مناسب را برای سرکوب میل‌تان و درعین حال اجتناب از مصرف چربی انتخاب کنید.

شما می‌توانید غذای غنی از پروتئین و فیبر مصرف کنید. مانند، آب آلو (یا آلوی خشک) که جذب فیبر را افزایش می‌دهد و تاثیر بسزایی دارد.

برخی از مطالعات بالینی نیز نشان داده‌اند که مصرف پروتئین آب پنیر به کاهش وزن کمک می‌کند و بدن را متناسب نگه می‌دارد.

کاهش وزن با مصرف پروتئین نیز به دلیل این واقعیت است که کالری زیادی برای هضم پروتئین مصرف می‌شود.

۴. از مواد غذایی دارای چربی زیاد و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید

قند یکی دیگر از مجرمان برای داشتن اضافه وزن و بدنی ناسالم است. گرچه شواهد زیادی برای اثبات این ایده وجود ندارد، اما اعتقاد بر این است که مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های شیرین ممکن است به سرطان تخمدان که بسیار هم خطرناک است منجر شود.

برخی از آزمایشات نشان می‌دهند که اگر قند در رژیم غذایی با کربوهیدرات پیچیده یا شیرین‌کننده‌های کم انرژی جایگزین شود، ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

مصرف نوشیدنی‌های دارای قند بالا می‌تواند وزن بدن را به شدت افزایش دهد. به جای شکر، می‌توانید شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند استویا را که یک شیرین‌کننده‌ی بدون کالری است امتحان کنید.

سودا نیز برای سلامتی ما مضر است و دیگر نوشیدنی پر از قند است. تخمین زده می‌شود که ۱۵ تا ۱۸ قاشق چایخوری شکر در ۵۹۰ میلی‌لیتر نوشابه وجود دارد.

۵. کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی‌تان را کاهش دهید

مصرف کربوهیدرات بیش از حد نیز دلیل دیگر چاقی است. اگر شما رژیم کم کربوهیدرات مصرف کنید، از جهات زیادی برای‌تان سودمند است.

مطالعات ثابت کرده‌اند مصرف کربوهیدرات کم‌تر باعث کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی خواهد شد.

برخی از نتایج مثبت در افرادی دیده شده که چاق هستند و تغییراتی را در رژیم غذایی‌شان اعمال کرده‌اند. رژیم غذایی حاوی 40٪ کربوهیدرات و 30٪ چربی و پروتئین وزن شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و در درمان دیابت نوع ۲ مفید است. یک رژیم کم کربوهیدرات سطح تری‌گلیسیرید را که جزء اصلی حمل‌کننده‌ی چربی در خون ما است، کاهش می‌دهد.

مواد غذایی غنی از فیبرهای رژیمی مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات و غیره، منابع عالی کربوهیدرات هستند. آن‌ها نه تنها نیاز بدن را به کربوهیدرات تامین می‌کنند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

نوع کربوهیدرات نیز به غیر از مقدار آن مهم است. بنابراین، شما باید از مصرف منابع ناسالم مانند شیرینی، نوشابه، نان سفید و غیره پرهیز کنید.

کربوهیدرات: ۲۰ بهترین خوراکی سرشار از کربوهیدرات در رژیم غذایی

۶. برای آب کردن چربی های بدن به جای صبح بعد از ظهر بخورید

اول از همه، میان‌وعده‌ی‌ صبح را با صبحانه اشتباه نگیرید. مردم تمایل به خوردن هر چیزی به نام میان‌وعده دارند. ثابت شده‌است که خوردن میان‌وعده‌ی صبح در مقایسه با نخوردن میان‌وعده، کم‌تر به هدف از دست دادن وزن کمک می‌کند. خوردن میان‌وعده‌ی صبح می‌تواند بر سایر تلاش‌ها برای کاهش وزن نیز تاثیر بگذارد. در عین حال فاصله‌ی بین صبحانه و ناهار در مقایسه با ناهار و شام بسیار کم‌تر است. بنابراین، فکر خوبی است که میان‌وعده‌ی صبح را کنسل کنید و به جای آن بعد از ظهر چیزی بخورید.

۷. برای آب کردن چربی ها یک موز یا یک سیب بخورید

بوی غذای کبابی یا سرخ‌شده بسیار فریبنده است، اما باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنید چون کالری زیادی دارند و به افزایش وزن کمک می‌کنند. هر بار که احساس گرسنگی می‌کنید به جای این غذاهای ناسالم، یک موز یا سیب بخورید. این دو نه تنها سالم هستند، بلکه باعث می‌شوند که شکم‌تان را بدون افزودن کالری زیاد پر کنید. شما می‌توانید چیزهای دیگری مانند لوبیا سبز، هویج، انگور، و غیره نیز بخورید.

۸. برای آب کردن چربی های بدن در محیط خنک تری بمانید

در بدن ما دو نوع چربی وجود دارد: سفید و قهوه ای. هنگامی که ما در معرض محیط سرد قرار داریم، محتوای چربی قهوه‌ای که نتایج مثبتی در چاقی و دیابت دارد، افزایش می‌یابد. چربی قهوه‌ای مفید است به دلیل این حقیقت که بیش‌تر از چربی سفید به سوختن کالری کمک می‌کند و بنابراین وزن را کاهش می‌دهد.

بنابراین، برای حفظ وزن، می‌توانید از هوای سر و خنک لذت ببرید.

توجه: اگر از هیپوترمی رنج می‌برید که به علت دمای پایین ایجاد می‌شود، باید از این روش از دست دادن وزن خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

بنابراین، کالری نقش مهمی در حفظ وزن ما ایفا می‌کند. شما نباید سعی کنید کالری‌ها را در یک حرکت به میزان زیاد کاهش دهید، زیرا لازم است که مقدار حداقل کالری در بدن ما حفظ شود. به طور متوسط کم کردن آن‌ها در رژیم غذایی بدون شک کمک زیادی به حفظ وزن‌تان می‌کند.

به یک رژیم غذایی سالم پایدار باشید و از نکته‌های آب کردن چربی های بدن در این نوشتار پیروی کنید. به این ترتیب نه تنها مشکل چاقی برطرف می‌شود، بلکه چندین بیماری نیز از شما دور می‌ماند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website