0
  • No products in the cart.
 

آشنایی با چند فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > بازاریابی و فروش  > آشنایی با چند فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند
آشنایی با چند فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند

آشنایی با چند فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند

چند فن بازاریابی بی نظیر برای صمیمی ساختن کسب و کار شما

شما باید بدانید که کسب و کار تان چقدر صمیمی است. در این مقاله از مجله توسعه دهندگان ۷ فن بازاریابی برای ایجاد کسب و کاری صمیمیت را می‌خوانید. شرکت‌ را برای مشتریان هدف‌که می‌توانندباعث افزایش سودتان بشوند، خوشایندتر جلوه دهید.

معنی‌اش چیست که یک “کسب و کار صمیمی” داشته باشید؟ به این عبارت مثل اصطلاح یک “شخص صمیمی” فکر کنید. کسب و کارها، مثل افراد، ویژگی‌ها و شخصیت‌هایی دارند. رهبری که صمیمی نیست مثل کسی است که غیر صمیمی، سرد، و بی‌تفاوت است. افراد کم‌شماری می‌خواهند از رهبری پیروی کنند که صمیمی نیست.

به همین قیاس، کسب و کاری که تصویری کناره‌گیر یا مغرور از خود نشان می‌دهد در ارتباط با مشتریانش مشکل خواهد داشت. یک کسب و کار موفق، که باید توانایی جذب و جلب مشتریانش را گسترش بخشد، باید صمیمی باشد.

مشتریان یک کسب و کار باید احساس کنند‌ می‌توانند خرید کنند، در تعامل باشند و با آن ارتباط برقرار کنند بدون این‌که ریسک یا واکنشی دفعی متوجه آنان باشد. شما باید بدانید که کسب و کارتان چقدر صمیمیت دارد. در اینجا ۷ فن بازاریابی را می خوانیم که این مهم را امکان پذیر می سازند.

۱. خیّر باشید

کسب و کارهای صمیمی، کسب و کارهای بخشنده هستند، و خیریه راهی است که می‌توانید بخشندگی‌‌تان را اثبات کنید. چه‌طور یک کسب و کار خیّر می‌شود؟

بگذارید مثالی برایتان بزنم. مواد غذایی کراگر، ۱۰ درصد از سود عظیمش را به مدارس و پروژه‌های اجتماعی می‌بخشد. وقتی یک خریدار به کراگر می‌رود، به شفافیت و بخشندگی شرکت در رویکردش نسبت به سودش اعتماد دارد.

این همان رویکردی است که تامز شوز را متمایز می‌سازد. این شرکت به خاطر سفرهای خیریه‌اش و بخشیدن کفش به افراد نیازمند معروف است. چنین فعالیت‌هایی شخصیت برند را صمیمی نشان می‌دهند و مشتریان به آن اعتماد می‌کنند، و بارها و بارها برای خرید به آن برند رجوع می‌کنند.

۲. در یک چیز معروف باشید.

مسأله واقعا این است که در بازاریابی تان ساده و روراست باشید.

به عنوان مثال، کوکاکولا ارزشمند‌ترین برند جهان را دارد. این برند جاذبه‌ای جهانی دارد و این به دلیل مسیری است که شرکت برای موقعیتش برگزیده است: دل‌پذیری.

کوکاکولا ممکن است سالم نباشد. ممکن است برای کاهش وزن مناسب نباشد. ممکن است ارزان نباشد. ولی دل‌پذیر است. به همین دلیل، مصرف‌کنندگان به آنچه وعده داده است اعتماد می‌کنند_ تجربه‌ی یک آشامیدنی دل‌پذیر.

آیا مشتریان شما می‌دانند برندتان روی چه چیزی تأکید دارد؟ اگر بدانند، می‌توانند با اطمینان پذیرایش باشند. شهرت داشتن به یک چیز به معنی ایجاد شخصیت برندی صمیمی است که مردم آن را می‌شناسند، می‌فهمند، با آن شناسایی‌اش می‌کنند و به آن ربطش می‌دهند.

۳. با هواداران یا طرفداران شبکه‌های اجتماعی‌تان تعامل داشته باشید.

اگر بخواهیم صمیمیت را در یک عبارت بگوییم، تعامل واقعیِ آن‌لاین یا آف‌لاین است. کانال‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان، ابزارهای ضروری برای شنیدن مشتریان‌تان و پاسخ‌گویی به آنان هستند.

به توئیتر، فیس‌بوک و چنین شبکه‌هایی به عنوان کانال‌های پخش یک طرفه نگاه نکنید. به این پلت‌فرم‌ها به عنوان کانال‌های ارتباطی دو طرفه‌ای نگاه کنید که می‌توانید از طریق‌شان بازخورد مشتریان را بشنوید و پاسخ بدهید. مشتریانی که واقعا به برندتان علاقه دارند، تنها اگر صمیمیت خودتان را از طریق تعامل با آنان در شبکه‌های اجتماعی ثابت کنید، درباره‌ی برندتان مثبت‌نگر خواهند بود.

۴. رقابت کنید بدون این‌که دست‌تان را به خون آلوده کنید.

در کسب و کار، اگر رقابت نکنید‌، کباب می‌شوید!

هم می‌توانید یک رقیب آزاردهنده باشید، هم راهی هست که رقیبی مناسب باشید. گستره‌ی رقابت آزاردهنده شامل بددهانی در رقابت، طفره رفتن، و دخالت بی‌جا در تلاش‌های صادقانه‌ی رقابتی می‌شود.

رقابت سالم، از چنین بی‌حرمتی‌هایی به دور است. می‌توانید بر رقیب‌تان بدون حتی یک واژه‌ی زننده یا انجام یک کار زشت، برتری بیابید، از او پیشی بگیرید، از بازار خارجش کنید، و سودش را از بین ببرید. و بالاتر از همه‌ی این‌ها چیست؟ مشتریان‌تان به شما اعتماد می‌کنند. به چشم آنان، شما قادرید خوب بمانید و بزرگ شوید.

۵. محتوای مثبت بنویسید.

امروزه محتوای مطالب بازاریابی بر مقالات اصیل، عمیق و معتبر اتکا دارد. شرکت‌ها، ناشران جدیدی هستند که هزاران مطلب و مقاله منتشر می‌کنند، محتوا می‌سازند، و شامل شکل‌های جدید و بی‌شمار بازاریابی از طریق اطلاعات می‌شوند.

ما کارهای بازاریابی محتوا را می‌شناسیم ولی چه نوع محتوایی جواب می‌دهد؟ ما نمی‌توانیم تأثیر عظیم “لحن” را در بحث بازاریابی محتوا انکار کنیم. لحن محتوا چیزی است که باعث ایجاد قدرت، جلب اعتماد، جذب مشتری، و بهبود شخصیت برند می‌شود. در این‌جا چند نکته برای ایجاد لحن محتوایی آمده است که ثابت می‌کند کسب و کارتان صمیمی است.

  • از تبلیغ متعصبانه و مغرورانه بپرهیزید.
  • شکایت نکنید.
  • از رقابت نترسید.
  • مردم را تشویق کنید.
  • الهام‌بخش باشید، نه صرفا آگاهی‌بخش.

چه نوع محتوایی این مثبت نگری صمیمانه را می‌رساند؟ هر نوعی. بهترین نوع این مقاله‌ها، راهنماهای عمیق، نوشتارهای حل مسأله، و آن‌هایی هستند که درباره‌ی چگونگی انجام کارها توضیح می‌دهند.

مطلب مرتبط:چندترفندهای بازاریابی از بازاریاب های بزرگ دنیا

۶. رهبران خوب داشته باشید.

اشخاصی که شرکتی را رهبری می‌کنند، نقش موثری در شکل دادن به شخصیت آن شرکت دارند. یک شرکت بزرگ می‌تواند رهبری بی‌رحم داشته باشد. و فقط این‌که کسب و کارش یک یا دوبار موفق بوده است دلیل نمی‌شود الگویی برای دیگران باشد.

در تاریخ معاصر که با نام کسانی مانند چاینسا‌ای (*نام مستعار آلبرت جان دانلپ که به رسوایی حسابداری در سان بیم اوستر شهرت دارد) و جفری اسکیلینگ (*مدیرعامل شرکت انران که به جرم اختلاس به ۲۴ سال حبس محکوم شد) آغشته است، ما رهبرانی مثل جان وودن و هاوارد شولتز را داریم که فضائل اخلاقی را در مسیری متفاوت و جایگزین به ما ثابت کرده اند.

وقتی رهبر مهربان و خوبی باشید، شرکت خوب و صمیمی را پرورش و توسعه می‌دهید. مردم دوستش خواهند داشت. مردم از آن هواداری می‌کنند. مردم از آن خرید می‌کنند.

۷. سخاوتمند باشید

سخاوتمندی یک ویژگی بسیار جذاب هم برای کسب و کارها هم برای مردم است. ما می‌دانیم شخص سخاوتمند چگونه است، ولی یک شرکت سخاوتمند به چه معنی است؟ در بالا مفهوم “خیریه” را شرح داده‌ام ولی راه‌های بیش‌تری برای سخاوتمندی وجود دارد.

  • ساخت نرم‌افزار رایگان،
  • ارائه‌ی منابع اطلاعاتی مفید، و
  • ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان

سخن آخر

صمیمیت و مبوبیت شاید برای شرکتی که بر سودآوری و درآمدش تمرکز دارد، یک آرمان دور از دسترس به نظر برسد. فقط “شاید”، با این حال این صمیمیت اصلا و ابدا دور از دسترس نیست. شاید ایجاد یک شخصیت صمیمی دقیقا چیزی است که از یک فن بازاریابی برای ایجاد یک کسب و کار صمیمی نیاز داریم.

راهی وجود ندارد که بتوان بدون امتحان کردن آن به منافعش دست یافت. و اگر در ایجاد یک برند که واقعا صمیمی است، موفق شوید، فکر می‌کنم به زودی شاهد افزایش درآمدتان هم خواهید بود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website