0
  • No products in the cart.
 

اشتباهات طراحی صفحه تماس با ما

اشتباهات طراحی صفحه تماس با ما

اشتباهات طراحی صفحه تماس با ما

صفحات اصلی وب سایت ها از قبیل صفحاتی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد اما یه سوال اینجا به ذهن می رسد که صفحه تماس با ما هم مهم است؟ صفحه تماس با ما، یکی از مهمترین صفحات وب سایت ها است و پل ارتباطی بین وبسایت ها و مشتریان است.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما

احتمال اینکه این صفحه  یکی از پربازدیدترین صفحات در سایت باشد بسیار زیاد است و میتواند بهترین جا برای جذب مشتری ها و کاربران و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری باشد. اما اشتباهاتی است که وجود آن ها در صفحه تماس با ما میتوانند باعث از دست رفتن کاربر و عدم تبدیل آن ها به مشتری می شود.

اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما

اگر شک دارید که صفحه تماس با ما وب سایتتان مشکل دارد یا نه، با ما همراه باشید در این مقاله به اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما که ممکن است رخ بدهد و سبب تاثیر منفی بر نرخ تبدیل می شود را بررسی می کنیم.

اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما

نداشتن صفحه تماس با ما

شاید تعجب کنید اما هنوز هم سایت هایی وجود دارد که صفحه تماس با ما ندارند! بعضی از وب سایت ها فقط به قرار دادن آیکون های شبکه اجتماعی و شماره تماس خود در فوتر یا هدر سایت راضی می شوند در صورتی که داشتن صفحه تماس با ما به صورت مجزا با روش های تماس باعث ایجاد حس اعتماد در کاربرها خواهد شد بنابراین حتماً در سایت خود صفحه ای مجزا برای این کار قرار دهید.

بررسی نکردن فرم های پرشده

حتماً بسیار برایتان پیش آمده است که فرمی را در یک سایت پر کرده اید اما هیچ جوابی از سمت آن سایت به شما نداده اند این بدترین حالت ممکن برای اعتبار یک سایت است. بررسی نکردن فرم های پرشده و پاسخ ندادن به درخواست ها و مشکلات کاربر باعث تخریب اعتبار سایت و همچنین از دست رفتن مشریانتان میشود.فرم های تماس را به یک ایمیل که به طور پیوسته چک میکنید متصل کنید و یا فردی را برای چک کردن پیوسته فرم ها قرار بدهید تا هیچ کاربری بی جواب نماند. وجود فرم تماس بدون کنترل و چک کردن آن هیچ تاثیری ندارد و حتی باعث از دست رفتن مشتریان هم میشود.

دسترسی دشوار به صفحه تماس با ما

حتما تا به حال به این مساله روبرو شده اید که هر چقدر که به دنبال صفحه تماس با ما می گردید آن را پیدا نمی کنید. تماس با مسئول وب سایت به بازی ای تبدیل می شود که شما در آن نقش بازیگر را دارید.اغلب اگر صفحه تماس را در منوی ناوبری پیدا نکنید، احتمالاً در قسمت فوتر آن را پیدا می کنید. در صوتیکه این کار به نظر مناسب و بدون مشکل می آید، ولی برای کابران بی معنی است. بدتر آن که در زمانی برای پیدا کردن صفحه تماس گم شده، باید از سرچ گوگل کمک بگیریم. بهتر است همیشه لینک صفحه تماس با ما را در منوی ناوبری وب سایت خود بگذارید. آن را در قسمت فوتر نگذارید چون ممکن است کاربر را خسته کرده و سبب شوید تا او سایت را ترک کند. این یعنی به دلیل طراحی بد رابط کاربری، یک مشتری بالقوه را از دست داده اید. با قرار دادن لینک صفحه تماس با ما در منوی ناوبری و استفاده از لغت ساده “تماس” یا Contact، بازی حدس زدن را از میان برده اید.

بیشتر بدانید:  اضافه کردن سایت وردپرس خود به گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

استفاده از روش های آنتی اسپم

دریافت پیام های اسپم و فرم های بی هدف میتواند برای شما آزاردهنده باشد و در مقابل استفاده از کپچا در طراحی فرم تماس سایت میتواند موجب کاهش نرخ تبدیل و آزار مخاطبین شما زمان تکمیل فرم ها شود. در صفحه تماس با ما اغلب با قراردادن چند فیلد اجباری مشکل اسپمرها برطرف میشود. در صورتیکه همچنان پیام های نامناسب دریافت میکنید پیشنهاد میکنیم که از سوالات ساده و کپچای آسان در این صفحه استفاده کنید.

وجود خطا در صفحه تماس با ما

همه عناصر سایت ممکن است در برخی زمان ها مشکل پیدا کنند. فرم های تماس هم از این موضوع جدا نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند مثلا ممکن است دکمه ثبت فرم کار نکند یا بعد از پر کردن تمام فیلدها باز هم پیام خطای عدم تکمیل بدهد به هر دلیلی ممکن است فرم ها دچار اینگونه مشکلات شوند. با اینکه بروز این مشکلات ممکن است خطای شما نباشد ولی کاربر اینطور فکر نمیکند و اینها را از چشم شما و کیفیت پایین سایت میبیند و از سایت شما بیرون میرود. پس برای از دست ندادن کاربرانتان فرم های تماس را به طور مرتب حداقل ماهی یکبار بررسی کنید تا خطا و مشکلی نداشته باشند همچنین میتوانید برای اطمینان کاربر از درست کار کردن فرم یک پیام تأیید بعد از ارسال فرم توسط کاربر به او نشان دهید.

فرم تماس به تنهایی بهره وری ندارند

فرم ها راهی ارتباطی عالی برای برقراری تماس هستند ولی همیشه راحت ترین راه برای تماس گرفتن نیستند. معمولاً وقتی کاربری می خواهد با شما تماس بگیرد، برای امری مهم این کار را انجام می دهد بنابراین نباید او را محدود کنید. قرار دادن بیش از یک راه ارتباطی، شما را در دسترس تر خواهد کرد.بهترین راه ارتباطی برای کاربران شما تماس تلفنی است اما اگر به هر دلیل نمیخواهید شماره تماس خود را بر روی صفحه قرار دهید، باید بیش از یک راه ارتباطی برای برقرای تماس با خود بر روی سایت قرار دهید. اگر نمی خواهید آدرس شرکت یا آدرس های الکترونیکی خود را بروی سایت بگذارید، می توانید از آیکون های معروف شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website