0
  • No products in the cart.
 

اهمیت نرم افزار وب کنفرانس برای سازمان ها

وب کنفرانس

اهمیت نرم افزار وب کنفرانس برای سازمان ها

همراه باشید با مجله توسعه دهندگان تا به شما بگوید چرا سازمان شما همین الان باید استفاده از نرم افزار وب کنفرانس و وبینار را شروع کند؟ به غیر از شرکای تجاری و مشتری ها، با افزایش تعداد کارکنان و همکارانی که در مکان های مختلف کار می کنند، مفهومی تحت عنوان “محل کار مجازی” ایجاد شده است. شرکت هایی که از کارکنان مجازی پشتیبانی می کنند از مزایای قابل توجهی بهره مند می شوند، از جمله تسهیلات پایین تر، تداوم کسب و کار و بهره وری بهتر کارکنان ، نرخ استخدام و ماندگاری بالاتر، و قابلیت پاسخ سریع به فرصت های جدید بازار. با کار از راه دور، کارکنان نیز از مزایایی چون کاهش یا حذف رفت و آمد به سر کار و ایجاد تعادل بهتر میان زندگی شخصی و کار برخوردار می شوند.

با پراکنده تر شدن گستره شرکت ها، نیاز آن ها به کارکنان از راه دور و کارکنانی که جابه جا می شوند -در جهت برقراری روابط و همکاری در هر زمان، هر مکان و با هر کسی- بیشتر می شود. آن ها همچنین باید شرایط آموزش، فروش و بازاریابی به شرکای تجاری و مشتری های خود فراهم کنند. همکاری در لحظه و به صورت بلادرنگ در محل کار برای رشد ضروری است و همین ضرورت شرکت های بیشتری را به سمت استفاده از نرم افزارهای وب کنفرانس سوق می دهد.

سیستم وب کنفرانس به شرکت کننده ها امکان به اشتراک گذاری آنلاین اسناد، ارائه سخنرانی ها، سوالات، شرکت در چت نواری کناری، پاسخ به پرسش های رای گیری و امکان به اشتراک گذاری اطلاعات در لحظه را می دهد. نرم افزار وب کنفرانس، برقراری ارتباط و همکاری بین مرزهای جغرافیایی و فرهنگی مختلف را برای افراد آسان می کند. اما با پیشرفت تکنولوژی، نرم افزار وب کنفرانس پا را فراتر از صرفاً همکاری گذاشته است. در حال حاضر سازمان ها برای استفاده های بی شمار دیگر، از جمله آموزش از راه دور (داخلی و خارجی)، فروش و بازاریابی و حتی تولید درآمد، از وب کنفرانس استفاده می کنند.

مدیران برجسته در حال گسترش فن آوری برای بهبود همکاری و بهره وری در بین تیم های پراکنده جغرافیایی هستند. آن ها همچنین امیدوارند که تحرکات کارکنان افزایش یابد و هزینه ها کاهش یابد.

مبانی نرم افزار وب کنفرانس

درباره وب کنفرانس می توان گفت که شما را قادر می سازد با افراد دیگر جلسات زنده در اینترنت برگزار کنید. بخش تصویری جلسه در یک پنجره روی صفحه نمایش رایانه های شرکت کنندگان نمایش داده می شود. بخش صوتی نیز به طور همزمان از طریق تلفن یا از طریق اینترنت (VoIP) ارائه می شود.

اگرچه نرم افزار های وب کنفرانس از سال 90 میلادی در بازار موجود بوده اند، اما پیشرفت در امنیت اینترنت و تکنولوژی پهنای باند موجب ارائه راهکارهای سازگارانه و آسان برای استفاده در کنفرانس های اینترنتی شده است. صنعت وب کنفرانس اکنون به یک صنعت بالغ با تعداد زیادی ارائه دهنده محصولات و خدمات برای پاسخ گویی به نیازهای کسب و کار های بزرگ و کوچک شده است.

ویژگی

ویژگی کلیدی نرم افزار وب کنفرانس

 در پایه ای ترین حالت، وب کنفرانس امکان ارائه سخنرانی ها از طریق اینترنت را فراهم می آورد. می توانید اسلایدهایی در قالب پاورپوینت ارائه دهید که، مثلا شامل تصاویر و سایر عکس های گرافیکی باشند. اشاره گر های کنترل شده با ماوس به شما اجازه می دهد تا در طول ارائه بتوانید به جنبه ها و جاهای مختلف اسلایدها اشاره کنید. ابزار نشانه گذاری به شما امکان می دهد که اسلایدها را حاشیه نویسی کنید و برای شرکت کنندگان اطلاعات مهم را برجسته کنید یا حتی روی یک تخته سفید مجازی بنویسید. علاوه بر ارائه ها، می توانید برنامه های خاص یا دسکتاپ کامل خود را نیز با بقیه به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، شما می توانید تغییراتی را که روی یک صفحه اکسل انجام می دهید را نشان دهید. یا می توانید یک محصول نرم افزاری را معرفی کنید.

ویژگی های ارتباطی نرم افزار وب کنفرانس

به عنوان میزبان یا رئیس وب کنفرانس، می توانید تعامل بین شرکت کنندگان را با استفاده از چند روش مدیریت کنید. به عنوان مثال، شما می توانید به طور انتخابی خطوط صوتی را به منظور اجازه نظر دادن یا سوال پرسیدن شرکت کنندگان فعال یا غیر فعال کنید. همچنین، شما می توانید به طور موقت کنترل جلسه را به دیگر شرکت کنندگان اعطا کنید تا بتوانند اسلایدهای خود را ارائه دهند یا برنامه ها را روی دسکتاپ خود نمایش دهند. سخنرانان و شرکت کنندگان می توانند در طول کنفرانس از طریق چت با متن صحبت کنند. شرکت کنندگان همچنین می توانند در هر زمانی از ویژگی های بالا بردن دست استفاده کنند تا در صورت داشتن نظر یا سوال بتوانند آن را به رئیس جلسه ارائه دهند. ویژگی های چت و بالا بردن دست برای جلسات پرسش و پاسخ بسیار مفید است. ویژگی های رای گیری نیز به شما این امکان را می دهد که در طول یک کنفرانس، اطلاعات را از همه شرکت کنندگان جمع آوری کنید.

واژه نامه وب کنفرانس

Web Conference : وب کنفرانس

وب کنفرانس چیست؟ جلسه ای که در بستر اینترنت برگزار می شود.

Web Seminar or webinar : سمینار وب یا وبینار

وبینار چیست؟ سمینار، سخنرانی، و یا یک کارگاه آموزشی که از طریق اینترنت انجام می شود، به مدرس ها امکان تعامل با شرکت کننده ها را می دهد. سمینار وب با نام “وبینار” نیز شناخته می شود.

Broadcast Audio or webcst : پخش صوتی یا پخش آنلاین

یک رویداد غیر تعاملی از طریق اینترنت با پخش ویدئو ارائه می شود.

Video Conference : ویدئو کنفرانس

جلسه ای که با دو راه انجام می شود، انتقال هم زمان ویدئو و صدا با استفاده از فن آوری های مختلف مخابراتی از جمله اینترنت.

Audio Conferenceing : کنفرانس صوتی

جلسه صوتی که تنها با استفاده از تلفن یا از طریق اینترنت و با VoIP برگزار می شود. با عنوان کنفرانس تلفنی نیز شناخته می شود.

VoIP :

تحویل صوتی دو طرفه در بستر اینترنت که اختصار عبارت ” Voice Over Internet Protocol” می باشد.

Streaming Audio : جریان صوتی

صدای زنده غیر تعاملی یا صوت ضبط شده غیر تعاملی که روی اینترنت به صورت بلادرنگ ارائه و منتقل می شود.

Video Streaming : جریان ویدئو

ویدیوی زنده غیر تعاملی یا ویدیوی ضبط شده که روی اینترنت و به صورت بلادرنگ ارائه و منتقل می شود.

Chat : چت

رد و بدل کردن پیام های متنی بلادرنگ در بستر اینترنت در سرویس کنفرانس

Chairperson : رئیس

میزبان یا شخص مسئول یک کنفرانس وب

Polling : رای گیری

نظر سنجی از شرکت کننده ها در طول یک وب کنفرانس

کاربردهای نرم افزار وب کنفرانس

نرم افزار وب کنفرانس می تواند به طیف گسترده ای از کارکنان در صنایع و سازمان های مختلف سود برساند، اما از میان آن ها، زمینه های کاربردی کلیدی و خاصی وجود دارد که برای همه سازمان ها ارزشمند می باشد.

تیم های آموزش پراکنده

آموزش های شرکتی هیچ وقت خیلی مهم و یا چالش برانگیز نبوده اند. سازمان ها گروه بزرگی از کارکنان از راه دور را در یک بازار رقابتی و جهانی در حال رشد مدیریت می کنند. این کارکنان و شرکای تجاری برای این که کار خود را به طور موثر انجام دهند، باید به خوبی آموزش داده شوند. شرکت ها همچنین بر این باور هستند که آموزش مشتری ها سودمند و ارزشمند است، چرا که به افزایش مشارکت مشتری، کاهش از دست دادن مشتری، افزایش درآمد به ازای هر مشتری، هزینه پشتیبانی پایین تر منجر می شود.وب کنفرانس به سازمان های آموزشی کمک می کند تا با استفاده از ابزارها و فناوری های جدید فرصت های یادگیری پویا و آموزش از راه دور ایجاد کنند، امکان هایی مانند نظرسنجی، چت نوار کناری، و ضبط و آرشیو قابلیت هایی هستند که انطباق و انعطاف پذیری را برای کلاس مجازی تضمین می کنند. کسب و کارهای پیشرو به طور فزاینده ای از وب کنفرانس ها و محصولات و خدمات همکاری برای آموزش مجازی و برگزاری جلسات استفاده می کنند تا کارکنان به سفرهای کاری نیاز نداشته باشند. بدین ترتیب قبل و بعد از جلسه و آموزش می توانند کار بکنند و بهره وری ایشان کم نمی شود، همچنین می توانند بلافاصله مهارت های جدید خود را در کار استفاده کنند. این ابزار همچنین فرصت هایی برای آموزش شرکا و مشتری ها فراهم می کند که اگر نبود امکان داشت به دلیل هزینه ها و محدودیت های سفر این آموزش ها ارائه نشوند. همچنین، نرم افزار وب کنفرانس شرکت ها را قادر می کند از مربیان خود بهتر استفاده کند، از آنجایی که دیگر نیازی نیست برای رسیدن به دانش آموزان سفر کنند، می توانند کلاس های بیشتری برای افراد بیشتری برگزار کنند.

در نهایت، قابلیت های ضبط و ذخیره سازی، شرکت ها را قادر می سازد تا آموزش ها را برای آن دسته از کارکنان و شرکا که نمی توانند به صورت زنده در رویداد شرکت کنند، ارائه دهند.

بازاریابی

بازاریابی مشتریان راه های دور

برای یک کسب و کار موفق هیچ چیز به اندازه یک lead generation یا فرآیند جذب مخاطب هدفمند مهم نیست. در حالی که هدف یافتن مشتری های جدید یا فروش محصولات و خدمات جدید به مشتری های قبلی است، اما در بازار جهانی، شرکت ها باید راه های به صرفه برای ساختن برند و اعتبار خود را پیدا کنند. برند سازی برای این است که در میان تعداد زیاد رقبا اسم شما قابل تشخیص باشد.

حرفه ای های بازاریابی با مجموعه ای رو به رشد از چالش های کسب و کار مواجه می شوند. آنها به فن آوری هایی نیاز دارند که به آن ها کمک می کند به مخاطبان بیشتری دست یابند، هویت جهانی خود را گسترش دهند، در زمان کمتر بهره بیشتری بردارند، هزینه ها را کاهش دهند، با تیم فروش و مدیران کسب و کار به منظور بررسی مشتری های بالقوه و تبدیل آن ها به خریدار همکاری بهتری داشته باشند.

نرم افزار وب کنفرانس به بازاریاب ها این امکان را می دهد که در هر زمان و هر مکان، در یک محیط غنی از ابزارهای ارائه، به اشتراک گذاری فایل و برنامه، چت آنلاین، نظرسنجی ها، بایگانی و ضبط با مشتری ها ارتباط برقرار کنند. وب کنفرانس یک راه عالی برای ارائه سخنرانی و معرفی محصول بدون توجه به مکان مخاطب است. این باعث می شود که تعداد جلسات مربوط بیشتر شود و در نتیجه آن شرکت ها به تعداد بیشتری مشتری بالقوه دست خواهد یافت.

همکاری در پروژه ها

تا زمانی که شرکت ها کار تجاری انجام می دهند، قطعا به دنبال راه هایی برای افزایش و بهبود همکاری هستند. این گفته به ویژه در دانش اقتصاد درست است که در آن اطلاعات، ایده ها، و اجرا چیزهایی هستند که موفقیت شرکت ها را تعریف می کنند. این روزها، شرکت ها نه تنها به دنبال برقراری همکاری در میان کارکنان داخل سازمان هستند، بلکه به دنبال راه هایی برای برای برقراری همکاری بین کارکنان، شرکای تجاری و مشتری ها در یک مقیاس بزرگتر نیز هستند. مدیران متوجه شده اند که می توانند از کار با شرکا و مشتریان برای حل مشکلات، تولید محصولات و خدمات جدید و ایجاد روابط تجاری عمیق تر بهره ببرند که به نوبه خود به بهبود خدمات مشتری و وفاداری آن ها به برند کمک می کند.

مزایای استفاده از نرم افزار وب کنفرانس

اگر بخواهیم به مزایای وب کنفرانس نسبت به جلسات حضوری اشاره کنیم، گزینه های زیادی برای صحبت خواهیم داشت. اینها بعضی از راه هایی هستند که کنفرانس های وب می توانند کسب و کار شما را افزایش دهند:

صرفه جویی در زمان

برگزاری جلسات زمان زیادی را می گیرند- برای ترتیب دادن و برگزاری جلسه، رفتن به جلسه و برگشتن از آن و البته زمان خود جلسه. نرم افزار وب کنفرانس می تواند در همه این ها صرفه جویی کند. ویژگی های نرم افزار وب کنفرانس به شما اجازه می دهد که آگهی جلسه انلاین و ثبت نام آنلاین آن را مدیریت کنند. در استفاده از نرم افزار وب کنفرانس، بسیاری از کارهای تنظیم یک جلسه از جمله ارسال یادآوری جلسه و گرفتن بازخوردهای شرکت کننده های جلسه، به صورت خودکار اجرا می شوند.

بدیهی است که، وب کنفرانس با حذف کردن سفرها، در زمان صرفه جویی می کند، چرا که شما می توانید به کمک نرم افزار وب کنفرانس از همین مکانی که هستید در هر جلسه ای در هر جای دنیا شرکت کنید. اگر جلسه ای در شهر دیگری برگزار شود، وب کنفرانس می تواند ساعت ها یا حتی روزها زمان شما را ذخیره کند. و حتی اگر جلسه در ساختمان بغلی یا دو طبقه بالاتر یا پایین تر از محل کار شما باشد، باز هم ورود و خروج و رفتن به آن جا زمان می برد و این زمان می تواند صرف کارهای مفیدتری بشود. علاوه بر این، وب کنفرانس باعث موثرتر و کارآمدتر شدن جلسات می شود، و در عین حال آن ها را در زمان کوتاه تری برگزار کند.

صرفه جویی در هزینه

همه می دانند که یک سفر می تواند چقدر گران و هزینه بر باشد، و در رکود اقتصادی و برای کاهش هزینه ها، یکی از اولین هزینه هایی است که شرکت ها به آن توجه می کنند. حتی در زمان های خوب، اکثر شرکت ها به هزینه هایی که صرف سفر کارکنان می کنند دقت می کنند. هزینه سفر و هزینه وب کنفرانس قابل مقایسه نیستند، چون که هزینه های سفر خیلی متغیر است. هیچ مقایسه واقعی و دقیقی در این مورد وجود ندارد؛ فرض بر این است که هزینه های سفر حاقل یک یا دو مرتبه بالاتر از هزینه های وب کنفرانس است، و این تفاوت هزینه برای جلسات بزرگ تر به صورت نمایی افزایش می یابد. یک چیز قطعی است: هزینه های سفر هر روزه در حال افزایش است، در حالی که در مقایسه با آن هزینه های نرم افزار وب کنفرانس و برگزاری جلسات آنلاین روز به روز کاهش می یابد.

هزینه سفر و هزینه وب کنفرانس قابل مقایسه نیستند، در کل هزینه برگزاری جلسات با استفاده از وب کنفرانس بسیار کمتر است.

البته این حرف به این معنا نیست که سفر و شرکت در جلسات حضوری و چهره به چهره لازم نیست. این گونه جلسات برای ایجاد روابط شخصی و برقراری روابط عالی هستند. گاهی اوقات، برای حل یک مسئله، شما باید در محل حضور داشته باشید، بعضی از مردم دوست دارند سفر کنند و آن را به عنوان یک فاکتور رضایت شغلی در نظر می گیرند. با این حال، برای اکثر شرکت ها، بخش بزرگی از این سفرها را می توان با استفاده از امکانات نرم افزار وب کنفرانس حذف کرد و در هزینه ها مقدار زیادی صرفه جویی کرد.

کار دقیق تر

یک بررسی آنلاین که در سال 2005 توسط مایکروسافت آفیس انجام شد، نشان داد که کارکنان در هر هفته به طور میانگین 5/6 ساعت صرف حضور در جلسات می کنند. در همان نظرسنجی، 69٪ گفتند که این جلسات پربار نیستند. با توجه به اینکه روزانه 25 میلیون جلسه تنها در ایالات متحده انجام می شود، مشخص است که بهره وری زیادی از دست می رود. وب کنفرانس ساختاری را ایجاد می کند که باعث می شود جلسات آنلاین خوبی با ویژگی هایی مثل شروع و اتمام به موقع و در مورد یک موضع مشخص برگزار کنید. شما بر محتوا و نحوه اجرای جلسه آنلاین کنترل کامل خواهید داشت. یکی از نتایج آن نیز این می باشد که وب کنفرانس ها در زمان کمتری انجام می شوند.

شاید بیشترین بهره وری برگزاری جلسات به صورت وب کنفرانس این باشد که اگر به صورت وب کنفرانس نبودند اصلا برگزار نمی شدند. جلسات متفرقه و برای همکاری اکثرا جلساتی فوری هستند که از قبل برای آن ها برنامه ریزی نشده است. به منظور حل مسائل مهم، حل مشکلات فوری و یا بحث در مورد فرصت های غیر منتظره، تقریبا ناگهانی، تصمیم به برگزاری جلسه می گیریم، و لازم است شرکت کننده های کلیدی مختلف در آن شرکت کنند.

افزایش محدوده هایی که به آن ها دسترسی دارید

با نرم افزار وب کنفرانس، شما می توانید با هر کسی، در هر زمان و هر مکانی ملاقات کنید. این به این معنی است که شما می توانید از خانه یا هر مکان دیگر از راه دور کار کنید و همچنان در جلسات حضور داشته باشید که اگر نرم افزار وب کنفرانس نبود آن را از دست می دادید. و اگر شما مشتری ها یا عملیاتی در نقاط دیگر جهان داشته باشید، می توانید هر زمانی که بخواهید، بدون اینکه هزینه و زمانی برای سفر صرف کنید، با آن ها ملاقات کنید.

از همه مهم تر، راحتی و آسایشی که وب کنفرانس سبب می شود، می تواند مخاطبی را جذب کند که ممکن بود به دلیل محدودیت های سفر، محدودیت های زمانی و یا تداخل کاری و اولویت آن جذب نشود. به عنوان مثال، وارد شدن و حضور در یک سمینار وب بسیار ساده تر از حضور در یک سمینار حضوری است.

ایجاد حس خوب

بر اساس گزارش سازمان بین المللی هواپیمایی بین المللی، یک مسافری که بین سان فرانسیسکو و شیکاگو یک سفر دو طرفه انجام می دهد، باعث انتشار 76/550 کیلوگرم دی اکسید کربن می شود. رفتن به فرودگاه در هر دو شهر نیز به راحتی می تواند 44 کیلوگرم یا حتی مقدار بیشتری دی اکسید کربن تولید کند. این مقادیر را با تعداد افرادی که در شرکت شما سفر می کنند و تعداد سفرهایی که هر ساله می روند، در نظر بگیرید و ببینید چند برابر می شود! و تاثیرات سفرهای تجاری روی محیط زیست برای شما آشکار می شود- و می بینید که کمی ترسناک است.

با این که کاهش انتشار کربن خود ممکن است تاثیری مستقیم بر سود و زیان شرکت شما نداشته باشد، اما بر سود و زیان محیط تاثیر می گذارد. اگر محیط زیستمان برای شما مهم است، استفاده از وب کنفرانس چیزی است که می تواند حس خوبی از این لحاظ داشته باشد.

نرم افزار

مزایای استفاده از نرم افزار وب کنفرانس در کسب و کار :

دلایل استفاده از وب کنفرانس زیاد است. وب کنفرانس می تواند با استفاده از روش های مختلف برای صرفه جویی در وقت و پول، بهبود ارتباطات و افزایش بهره وری استفاده شود. در اینجا، چند نمونه از راه های ممکن که می توانید از وب کنفرانس در کسب و کار خود استفاده کنید، آورده شده است:

کاربرد وب کنفرانس در بخش فروش و بازاریابی

  • ارائه گزارشات فروش / بازاریابی
  • برگزاری سمینارهای رهبری فکر
  • نمایش دموی محصول
  • اعلامیه های محصول
  • انجام جلسات فروش وضعیت

کاربرد وب کنفرانس در بخش پشتیبانی و آموزش

  • ارائه آموزش مشتری
  • حل مسائل مربوط به پشتیبانی مشتری
  • انجام سمینارهای فنی

کاربرد وب کنفرانس در بخش های دیگر

  • تحویل توسعه و انطباق
  • آموزش
  • ارائه نتایج مالی، نگه داشتن سرمایه گذار
  • جلسات
  • انجام جلسات گروه
  • همکاری در برنامه ریزی محصول و
  • توسعه

ارائه سخنرانی ها با وب کنفرانس

شما می توانید سخنرانی های خود را در اینترنت و با وب کنفرانس ارائه دهید. با توجه به اینکه ارائه فروش باعث تولید مشتریان لید (سرنخ) می شود، موجب پرورش کسانی که منجر به مطالعات موردی و یا ارائه فنی می شود و یا نتایج مالی و پیش بینی هایی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

برگزاری جلسات با وب کنفرانس

وب کنفرانس و همچنین ویدیو کنفرانس برای برگزاری جلسات گروهی یا تکرار رخدادی، به ویژه هنگامی که شرکت کنندگان در مکان های مختلفی پراکنده شده اند، ایده آل است. از جمله جلسات وضعیت توسعه پروژه و جلسات گزارش فروش از این دست جلسات هستند. ویژگی های کنفرانس وب به شما اجازه می دهد تا کنترل موقت جلسه را برای ارائه اسلایدها و اطلاعات روی دسکتاپ خودتان، به یکی دیگر از شرکت کنندگان بدهید.

برگزاری رویدادهای آنلاین با وب کنفرانس

با قابلیت پشتیبانی از صدها نفر، حتی هزاران نفر از شرکت کنندگان، وب کنفرانس برای برگزاری رویدادهای بزرگ، سمینارها و آنلاین مناسب است. برای مثال شامل دستیابی به کل جامعه مشتری ها با اعلامیه های جدید محصول، ایجاد رهبری فکری از طریق سمینارهای فنی و تخصصی و انجام مراحل بازاریابی در مقیاس بزرگ است.

ارائه آموزش با استفاده از وب کنفرانس

وب کنفرانس برای ارائه آموزش، هم داخلی (آموزش مدیریت و HR) و هم آموزش خارجی (آموزش مشتری و توزیع کننده) ایده آل هستند. توانایی برای به اشتراک گذاشتن دسکتاپ، ارائه نظر و ارائه جلسات پرسش و پاسخ Q & A با کنفرانس های اینترنتی و جلسات آموزشی تعاملی ایده آل است. بزرگترین مزیت وب کنفرانس این است که جلسات آموزشی برای استفاده بعدی ضبط می شوند. برای اکثر مردم شرکت در کنفرانس های اینترنتی بسیار ساده تر از کنفرانس های حضوری است، بنابراین پتانسیل جذب مخاطب بزرگی دارد.

ارائه دمو با استفاده از وب کنفرانس

ابزارهای وب کنفرانس اجازه می دهد تا کامپیوتر خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. با استفاده از این ویژگی می توانید به ارائه دمو بپردازید، زیرا می توانید برنامه های دیگری را روی کامپیوتر خود اجرا کنید و مخاطبان شما آنها را ببینند. به عنوان مثال، شما می توانید ویژگی های کلیدی برنامه طراحی کامپیوتری را به مشتریان احتمالی یا ویژگی های جدید سیستم CRM را به مشتریان فعلی نشان دهید.

همکاری با استفاده از وب کنفرانس

ویژگی های به اشتراک گذاری دسکتاپ به صورت بلادرنگ در وب کنفرانس ها به شما اجازه به دیدار و کار مشترک در اینترنت را می دهد. تیم های کاری می توانند مشخصات طراحی را مرور کنند، قراردادها را نقد کنند، طرح های ساختمانی، راه حل های مهندسی، سخنرانی ها را ایجاد کنند و حتی مسائل مربوط به پشتیبانی مشتریان، همه به صورت بلادرنگ و آنلاین می توانند انجام شوند، گویی که شخصا و حضوری با هم تیمی های خود ملاقات می کنید.

مواجهه با موقعیت ها و فرصت های غیرمنتظره

همه جلسات نمی توانند برنامه ریزی شوند. گاهی اوقات اوضاع به گونه ای پیش می رود که نیازمند اقدام فوری و مدیریت کارها توسط شما و به کمک دیگران است. شما هر زمانی که بخواهید می توانید یک کنفرانس اینترنتی برگزار کنید. پس در لحظه ای که متوجه می شوید که برای پاسخ دادن به بحران نیاز است اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید یا موقعیتی پیش می آید که می توانید از فرصتی غیر منتظره استفاده کنید، از برگزاری وب کنفرانس استفاده کنید.

جمع آوری اطلاعات فروش و بازاریابی

ویژگی های مدیریت رویداد ارائه شده با محصولات وب کنفرانس به شما اجازه می دهد اطلاعات مختلف از شرکت کنندگان بالقوه را از طریق فرایند ثبت نام و پیگیری ارتباطات جمع آوری کنید. شما می توانید فرم های ثبت نام آنلاین را سفارشی کرده و بعد از رویداد نظرسنجی هایی را انجام دهید تا اطلاعات مورد نیاز خود را فراهم کنید.

ضبط جلسات

هر دو بخش صوتی و تصویری یک کنفرانس اینترنتی می توانند ثبت شوند، بایگانی و در آینده پخش شوند. این برای کسانی که امکان حضور در یک جلسه را از دست می دهند یا مایل هستند مجددا به آن مراجعه کنند، مفید است. سمینارها یا دموها می توانند به عنوان وثیقه بازاریابی ثبت و توزیع شوند. جلسات آموزشی را می توان ضبط کرد و هر باری که نیاز شد به راحتی مجددا مشاهده کرد.

قیمت نرم افزار وب کنفرانس

هزینه کنفرانس وب همچنان کاهش می یابد، چرا که استفاده و کاربرد آن به طور گسترده ای اضافه می شود. قیمت ها، در همه صنعت، بسیار رقابتی هستند و برنامه های قیمت گذاری در میان فروشندگان تقریبا مشابه هستند. در ادامه محبوب ترین برنامه ها را خواهید دید:

قیمت وب کنفرانس- دقیقه ای

 این برنامه همچنین با عنوان “بر اساس تقاضا” و یا “پرداخت برای هر استفاده” نیز شناخته می شود.. شما به سادگی برای هر دقیقه ای که از خدمات استفاده می کنید پرداخت می کنید. قیمت ها نیز متفاوت هستند.

قیمت وب کنفرانس- اشتراک

این برنامه قیمت گذاری، همچنین به عنوان “نرخ ثابت” نیز شناخته می شود. به این ترتیب که شما یه مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه برای هر “صندلی” یا “کاربر” برای برگزاری جلسات نامحدود با ظرفیت حداکثر تعداد شرکت کننده ها را پرداخت می کنید. نرخ ها و محدودیت های شرکت کننده متفاوت هستند. بدیهی است که اشتراک ماهانه یا سالانه نسبت به برنامه های خرید دقیقه ای مقرون به صرفه تر است، حتی اگر تعداد کمی جلسات آنلاین توسط وب کنفرانس برگزار کنید.

قیمت وب کنفرانس- لایسنس های سازمانی

بسیاری از فروشندگان نرم افزارهای وب کنفرانس، لایسنس های شرکتی را ارائه می دهند تا هر کس در سازمان شما بتواند با قیمت ثابت از کنفرانس های وب نامحدود برخوردار باشد. در بعضی موارد، نرم افزار کنفرانس وب می تواند “مارک دار” باشد که به نظر می رسد یک راه حل انحصاری باشد. قیمت های گواهینامه های اداری معمولا به صورت مورد مورد تفاوت دارند و تک تک مورد بحث قرار می گیرند.

قیمت وب کنفرانس- خدمات ویژه و گزینه ها

بیشتر فروشنده های نرم افزار وب کنفرانس، خدمات و گزینه های اضافه ای را نیز را ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است برنامه ریزی رویدادها و خدمات مدیریت برای سمینارهای وب در سطح گسترده، خدمات کنفرانس های پشتیبانی شده توسط اپراتور، ضبط و بایگانی میزبانی و سایر خدمات پشتیبانی را ارائه دهند. در برخی موارد، این خدمات در برنامه های مالی دیگری گنجانده می شوند. معمولا آنها اضافی هستند.

شروع کار با نرم افزار وب کنفرانس

راه اندازی وب کنفرانس آسان تر از چیزی است که ممکن است فکر کنید. تنظیم و استفاده از اکثر نرم افزارهای وب کنفرانس ساده است و به آموزش کمی نیاز دارد و یا اصلا نیازی به آموزش ندارد. همچنین، بیشتر شرکت های وب کنفرانس، از محصولات خود نسخه ای آزمایشی به صورت رایگان ارائه می دهند.

اگر تا پیش از این هیچ گاه در یک وب کنفرانس شرکت نکرده اید، آن ها یک راه خوب برای آنشنا کردن شما با فناوری هستند. بسیاری از شرکت ها سمینار های وب را به صورت رایگان در موضوعات مختلفی برگزاری می کنند. بگردید و یک سمینار خوب که به موضع آن علاقه دارید پیدا کنید و در آن ثبت نام و شرکت کنید. با شرکت در این سمینار شما ایده و نحوه انجام یک سمینار وب را خواهید دید و قابلیت های وب کنفرانس را در عمل مشاهده خواهید کرد.

گام بعدی این است که آن را امتحان کنید. شما به یک سخنرانی و یک مخاطب نیاز دارید. برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنید و یک یا دو تا جلسه آنلاین با وب کنفرانس برگزار کنید. احتمالا اولین جلساتی که برگزار می کنید، کامل و عالی نخواهند بود، اما مطمئن باشید برایتان بسیار سرگرم کننده خواهد بود. و به سرعت متوجه ایرادات برگزاری خود خواهید شد.

خلاصه :

نرم افزار وب کنفرانس، برقراری ارتباط و همکاری بین مرزهای جغرافیایی و فرهنگی مختلف را برای افراد آسان می کند. اما با پیشرفت تکنولوژی، نرم افزار وب کنفرانس پا را فراتر از صرفاً همکاری گذاشته است. در حال حاضر سازمان ها برای استفاده های بی شمار دیگر، از جمله آموزش از راه دور (داخلی و خارجی)، فروش و بازاریابی و حتی تولید درآمد، از وب کنفرانس استفاده می کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website