0
  • No products in the cart.
 

تکنولوژی هایی که آینده آموزش الکترونیکی را متحول می کنند

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > تکنولوژی و فناوری  > تکنولوژی هایی که آینده آموزش الکترونیکی را متحول می کنند
تکنولوژی هایی که آینده آموزش الکترونیکی را متحول می کنند

تکنولوژی هایی که آینده آموزش الکترونیکی را متحول می کنند

در این مقاله نگاهی به تکنولوژی هایی که نقش مهمی در تحول و آینده آموزش الکترونیکی خواهند داشت می اندازیم.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

آینده آموزش الکترونیکی

چه ترند هایی آینده آموزش الکترونیکی را تشکیل می دهد؟

گزارش سالانه صنعت آموزش 2018، یافته های جالبی را نشان می دهد: “مجموع هزینه های آموزش 2018 ایالات متحده از جمله حقوق و دستمزد و هزینه های تولید و خدمات خارجی -به میزان 6.4٪ و به مقدار 87.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. هزینه های تولید و خدمات خارجی از 7.5 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار افزایش یافت، در حالیکه سایر هزینه های آموزش (یعنی سفر، امکانات، تجهیزات) از 44.5 میلیارد دلار به $ 29.6 میلیارد کاهش یافت. در همین حال، حقوق و دستمزد آموزش حدود 13 درصد و به 47 میلیارد دلار افزایش یافت “[1]. اگرچه هزینه های صرف شده برای آموزش کاهش یافته است اما ارزش آن هنوز هم بسیار قابل توجه است و شرکت ها همچنان به سرمایه گذاری در آموزش کارکنان خود ادامه می دهند تا کارایی بیشتری داشته باشند.

راهکارهای آموزش الکترونیک همچنان اولین انتخاب سازمان ها برای آموزش کارکنان خود می باشد، زیرا دوره های آموزش مجازی انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهند و آسان تر استقرار می یابند. در این مقاله، تعدادی از تکنولوژی های کلیدی را بررسی خواهیم کرد که درباره تصمیم گیری در مورد آینده آموزش الکترونیکی کمک خواهد کرد.

آینده آموزش الکترونیکی: انتقال به برنامه های یادگیری موبایلی

این روند با برنامه های یادگیری طراحی شده برای کودکان شروع شده است که به آنها کمک می کند تا زبان را بیاموزند و یادگیری مهارت های ریاضی را برایشان آسان کنند. وقتی افراد میزان بالای موفقیت ها و مزایای این برنامه های موبایل را دیدند، کافی بود تا، شرکت ها تصمیم بگیرند تا دنیای برنامه ها را خلق کنند تا به یادگیری بزرگسالان و توسعه مهارت ها کمک کنند.

طراحی برنامه های موبایلی ارزان تر هستند و می توانند تمام یک پلت فرم یا وب سایت آموزشی فراگیر را نگه داری کنند. با توجه به فلسفه کسب و کار agile برای نظم روزانه و سهولت استفاده که با برنامه های تلفن همراه است، احتمالا در چند سال آینده شاهد ترند برنامه های آموزشی برای نیروی کار مدرن که تنها برای تلفن همراه هستند خواهیم بود.

هنگامی که دنیای واقعی و دنیای مجازی دیدار می کنند

رفته رفته راه حل های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای عموم مردم ارزان تر و قابل دسترس تر می شوند. انتظار می رود در سال 2022، بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به 2/209 میلیارد دلار برسد. هدست های واقعیت مجازی به صرفه و اپلیکیشن های واقعیت مجازی باعث شده است که تجربه واقعیت مجازی به یک اصطلاح رایج در بین خانواده ها تبدیل شود. در حال حاضر به وب سایت هایی مانند  AppyPie دسترسی داریم که به مردم اجازه می دهد تا برنامه های موبایل AR و VR خود را بسازند. همه بازیگرهای مهم تکنولوژی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و فیس بوک مبالغ قابل توجهی از بودجه فناوری را روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرده اند. حتی شبکه نتفلیکس نمایشی با نام “” اکران کرده است که در آن تماشاگران یک برنامه سرگرم کننده ای سه بعدی و با حس غوطه وری را تجربه کرده اند.

فرصت های یکپارچه سازی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آموزش مجازی بی پایان است. از ایجاد طرح هایی که یادگیرنده را به داخل خودرو و لوکوموتیو انتقال می دهد تا به برنامه های آموزشی که به دانش آموزان پزشکی کمک کند که پیچیدگی های بدن انسان را درک کنند، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نقش مهمی در تولید آموزش الکترونیکی برای جوامع مدرن دارند. این راه حل ها در آینده آموزش الکترونیکی، یک تجربه یادگیری همه جانبه را فراهم می کنند و به آموزگاران کمک می کنند تا تجربیات یادگیری واقع گرایانه را به نوعی امکان پذیر سازند.

همچنین، تعدادی از سازمان ها از روش هایی مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای پذیرش کارکنان جدید به سازمان و معارفه آن ها استفاده می کنند.

آینده آموزش الکترونیکی- آموزش به عنوان یک سرویس

آیا شما هم متوجه شده اید که چگونه صنعت سرگرمی طی پنج سال گذشته با رشد سرویس های پخش زنده تکامل یافته است؟ این سرویس ها، مانند نتفلیکس، Hulu و Amazon Prime Video، به شما اجازه می دهند که اشتراک یک بسته طولانی مدت را که با کلیک روی یک دکمه بگیرید و به فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دسترسی پیدا کنید.

آموزش مجازی کارکنان و شرکتی در وضعیت مشابهی قرار دارند، در یک طرف ارائه دهنده های دوره با نام های بزرگ داریم که فهرست بلندبالایی از دوره های آموزش آماده استفاده دارند. در سوی دیگر، توسعه دهنده هایی را داریم که راه حل های سفید برچسب داری ارائه می دهند که نام تجاری مشتری را در محتوای آماده و موجود به کار می برند. علاوه بر این دو نوع توسعه دهنده، سازندگان محتوای سفارشی نیز برای توسعه و ارائه یک تجربه یادگیری شخصی وجود دارند.

همانطور که بیشتر روی مواردی تمرکز می شود که به منافع یادگیرنده منتهی می شوند به جای اینکه یک سازمان دوره های عمومی را به یاد گیرنده تحمیل کند، برای آموزش مجازی یک سناریو نتفلیکس-مانند انتظار می رود که در آن یادگیرنده در انتخاب یک دوره اختیار دارد. این در حال حاضر با ارائه دهندگانی مانند Udemy، Coursera، و EdX انجام می شود که دوره های متعددی در حوزه های مختلف را ارائه می دهند. ما به دنبال تغییراتی مشابه در فضای کسب و کار الکترونیک شرکتی نیز هستیم. رشد یادگیری به عنوان یک سرویس دارای چندین تأثیر در صنعت آموزش الکترونیک است. مردم ترجیح می دهند دقیقا همان چیزی را که نیاز دارند بجای یک بسته گسترده ای از دوره ها خرید کنند. یادگیری مبتنی بر اشتراک گذاری به سازمان ها کمک می کند تا هزینه های آموزشی غیر ضروری را کاهش دهند و بر کسب و کار اصلی خود تمرکز داشته باشند. EdCast، Leaps را که یک ارائه دهنده فناوری و محتوای بازار یادگیری است، دارد. این یک نشانه از این است که سازمان ها چگونه می خواهند بین محتوای یادگیری از رده گذشته، دوره های آماده و دوره های یادگیری سفارشی را برای رفع نیازهای روزافزون ارائه دهندگان تعادل برقرار کنند. این روند همچنان ادامه خواهد یافت، به این ترتیب که شرکت های فن آوری اطلاعات بیشتر به دنبال ایجاد سازندگان محتوا خواهند بود تا به ارائه دهندگان LaaS تبدیل می شوند. شرکت هایی مانند آی بی ام این گام را برداشته اند و اکنون تخصص خود را در یادگیری عمیق و هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس ارائه می دهند.

یادگیری شخصی سازی شده و موتورهای توصیه

یادگیری شخصی سازی شده مدتی است که اجرا می شود و به نظر می آید همچنان ادامه خواهد یافت. نیاز به تجربه های سفارشی و شخصی یادگیری که در جهت نیازهای یادگیری خاص و مهارت های یادگیرنده عمل می کنند، به تعیین میزان موفقیت برنامه های eLearning کمک می کنند. برنامه های یادگیری عمومی تنها می توانند به نیازهای خاص مانند برنامه های ایمنی، یا ارتباطات تجاری و آداب و رسوم اداری پاسخ دهند. هنگامی که آموزش برای کارهای بسیار مهارتی نظیر راه اندازی یک توربین یا تعمیر یک هواپیما نیاز است، توصیه می شود که راهکار یادگیری شخصی سازی شده را ایجاد و راه اندازی کنید.

یادگیری شخصی سازی شده، به در دسترس بودن داده های با کیفیت بالا بستگی دارد. می شود گفت که موتورهای توصیه با استفاده از روش های یادگیری ماشین از این داده ها تغذیه می شوند و ساخته می شوند. هر چه در یک پلتفرم کاربران بیشتری داشته باشید، داده های متنوع تر و عمیق تری از آن تولید کنید. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد رفتار کاربر و علاقه مندی های یاد گیرنده دریافت می کنید، می توانید این را به موتور توصیه اضافه کنید که بتواند اطلاعاتی را که به شما در ارائه دوره های بعدی به کاربرانتان کمک کند. آینده آموزش الکترونیکی به شدت به داده ها و الگوریتم هایی وابسته است که موتورهای توصیه را پشتیبانی می کنند.

یادگیری فراتر از سیستم های آموزش مجازی LMS و نقش xAPI

یادگیری سنتی در LMS تکمیل شده است. اما امروز کل مفهوم یادگیری در محل کار تغییر کرده است. ما به آموزش تربیت معلم و یا برنامه های یادگیری ترکیبی محدود نمی شویم. یادگیرنده ها به راحتی می توانند به محتواهای یادگیری از وب سایت های رسانه های اجتماعی، پلت فرم های ویدئویی، انجمن ها، و تابلو های اعلانات دسترسی پیدا کنند. LMS تنها می تواند جزئیات فعالیت های یادگیرنده را در LMS را ثبت کند. xAPI یک ویژگی آموزش الکترونیک است که امکان جمع آوری داده ها در مورد طیف گسترده ای از تجارب شخص در فعالیت های یادگیری آنلاین و آفلاین را می دهد.

در جهانی که اطلاعات به طور فزاینده ای زیاد می شود، این اهمیت زیادی دارد. یکی از مزایای استفاده از xAPI این است که نیازی به اتصال 24 ساعته به اینترنت ندارد. یاد گیرنده می تواند فعالیت یادگیری را به صورت آفلاین انجام دهد، وقتی ارتباط اینترنت برقرار می شود، بیانیه فعالیت ثبت و در مخزن ضبط یادگیری ذخیره می شود. در کشورهای در حال توسعه، که در آن اتصال کامل داده ها هنوز مانند یک رویاست؛ این یک مزیت بزرگ است. همانطور که آموزش مجازی به سمت پلتفرم هایی تجربه یادگیری و برنامه های یادگیری سیار (با تلفن همراه) پیش می رود، راهکارهای یادگیری xAPI و آفلاین نقش مهمی را در تعیین آینده آموزش الکترونیکی ایفا خواهند کرد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website