0
  • No products in the cart.
 

باچند تا از امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ آشنا شوید

باچند تا از امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ آشنا شوید

باچند تا از امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ آشنا شوید

اگر در زمان سفر کردن، امنیت برای شما اولین اولویت می باشد در این مقاله با ۳۰ تا از امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ آشنا خواهیم شد. با مجله توسعه دهندگان همراه باشید!

امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹

۱. زامبیا

زامبیا

زامبیا که به دلیل آبشار ویکتوریا معروف است، در میان کشورهای توصیه شده رتبه‌ی ۱ مشاوره‌ی سفرِ وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده را کسب کرده و در شاخص صلح جهانی رتبه‌ی بالایی دارد. این کشور در صدر فهرست امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

۲. ژاپن

 ژاپن

اگر در این فکر هستید که در سال ۲۰۱۹ به آسیا سفر کنید، ژاپن قطعا یکی از آن مقاصدی است که حتما باید در ذهن‌تان داشته باشید. حتی نشریه‌ی اکونومیست توکیو را به عنوان امن‌ترین شهر جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و اکنون در رتبه دوم فهرست امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ قرار دارد.

۳. اسلوونی

 اسلوونی

اسلوونی یکی از امن‌ترین کشورهای اروپایی است که می‌توانید به آن سفر کنید و پایتخت آن لیوبلیلانا به دلیل یک رکورد زیست محیطی فوق‌العاده که دارد در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی پایتخت سبز اروپا را از آن خود کرد و اکنون در جایگاه سوم این فهرست امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ ایستاده است.

۴. ایسلند

ایسلند

برطبق شاخص صلح جهانی، این کشور صلح‌آمیزترین کشور جهان در سال ۲۰۱۸ بود. اما این فقط یکی از دلایل شکوفایی صنعت توریسم ایسلند است.

۵. نیوزیلند

نیوزیلند

نیوزیلند با شاخص صلح جهانی پایین‌تر از ۱.۲، تنها جزیره‌ی جهان است که در میان امن‌ترین مقاصد دنیا جای دارد. در صورتی که تمایل دارید به این کشور سفر کنید، بهار بهترین زمان است.

۶. نروژ

نروژ

منطقه‌ی اسکاندیناوی بدون شک یکی از امن‌ترین مناطق جهان است. در مورد نروژ به خصوص، تضمین می‌شود که به محض ورود به خاک این کشور، امنیت را حس خواهید کرد.

۷. شیلی

شیلی

شیلی در میان امن‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است در صورتی که تمایل دارید به این منطقه سفر کنید. این کشور از جانب وزرات امور خارجه‌ی ایالات متحده جزو مقاصد تایید شده است بنابراین توریست‌ها فقط باید مراقب جرایم کوچکی که گاه در این کشور اتفاق می‌افتد باشند از جمله کیف قاپی در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد.

۸. اتریش

 اتریش

به دنبال مکان امنی برای سفر در اروپا هستید؟ اتریش را مد نظر داشته باشید! تنها کشورهایی که در شاخص صلح جهانی رتبه‌ی بهتری نسبت به اتریش کسب کردند، ایسلند و نیوزیلند هستند. مانند بسیاری دیگر از اماکن محبوب جهان، تنها نگرانی شما در این کشور می‌توانند جیب‌برها باشند.

۹. کاستاریکا

علی‌رغم قتل اخیر یک توریست آمریکایی، این کشور یکی از پایین‌ترین آمارهای قتل را در منطقه‌ی آمریکای لاتین و کارائیب دارد و به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از امن‌ترین (اگر نخواهیم آن را امن‌ترین کشور این منطقه خطاب کنیم) کشورهای امریکای مرکزی در نظر گرفته می‌شود. این کشور همچنین مطابق با شاخص سیاره‌ی شاد، شادترین کشور جهان است.

۱۰. پرتغال

پرتغال

این کشور با رقم ۱.۳۲ در شاخص صلح جهانی، رتبه‌ی چهارم را در میان صلح‌آمیزترین ملت‌های جهان دارد. فقط در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد مراقب کیف پول‌تان باشید، هر چند به هر حال مراقبت از کیف پول در هر مکان و زمانی کار درستی است.

۱۱. سنگاپور

سنگاپور

بر طبق شاخص صلح جهانی، سنگاپور امن‌ترین مقصد در آسیا است. علاوه بر این نشریه‌ی اکونومیست، این کشور را بعد از توکیو امن‌ترین کشور دنیا معرفی می‌کند و در این فهرست امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ نیز جایگاه خوبی دارد.

۱۲. کانادا

کانادا

کانادا به عنوان امن‌ترین کشور در آمریکای شمالی، انواع و اقسام اماکن دیدنی دارد که می‌توانید در سال جدید سری به آن‌ها بزنید، از جمله شهر زیبای کبک،‌ نزدیک‌ترین مسیر برای این‌که آمریکایی‌ها به اروپا بروند.

۱۳. سکاتسدیل، آریزونا

آریزونا

 

این شهر که به خاطر اسپاها و مراکز تندرستی محبوبیت دارد، مطابق با یکی از جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، از امن‌ترین شهرهای آمریکا است به این ترتیب که در میان ۱۸۰ شهر تحت بررسی رتبه‌ی پانزدهم را کسب کرده‌است.

۱۴. پورتلند، مین

پورتلند

پورتلند یکی از ۲۴ شهر آمریکایی است که امتیاز ۸۰ یا بالاتر را در تحقیق اخیر والت‌هاب در زمینه‌ی امن‌ترین شهرهای ایالات متحده کسب کرده و گزینه‌ی آسانی برای کسانی است که می‌خواهند در سال ۲۰۱۹ به نیو انگلند سفر کنند.

۱۵. بویسی آیداهو

بویسی آیداهو

 

بویسی در کنار چند شهر دیگر ایالات متحده پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد و در میان برترین شهرها بر اساس امنیت خانه و جامعه قرار دارد، شاخصی که حملات و سرقت‌ها، وجود حملات تروریستی و تیراندازی جمعی و برخی دیگر از نکات امنیتی را در نظر می‌گیرد.

۱۶. ویرجینیا بیچ، ویرجینیا

ویرجینیا

ویرجینیا بیچ که مقصدی محبوب برای تابستان‌ها است، مطابق با والت‌هاب چهارمین شهر امن در آمریکا محسوب می‌شود و در عین حال بین شهرهایی که کم‌ترین تهاجم در آن‌ها گزارش می‌شود، رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده‌است.

۱۷. دانمارک

دانمارک

دانمارک آمار جرم و جنایت نسبتا پایینی دارد و در شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۱۸ رتبه‌ی پنجم را کسب کرده‌است و به این ترتیب نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان یکی از امن‌ترین مقاصد برای سفر محسوب می‌شود.

۱۸. سوئیس

سوئیس

هرچند سوئیس جمعیتی برابر با نیویورک سیتی دارد اما یکی از امن‌ترین شهرها برای سفر محسوب می‌شود و معمولا در مطالعات و تحقیقاتی که در زمینه‌ی صلح، امنیت و سطح تهدید صورت می‌گیرد، همیشه رتبه‌ی خوبی به دست می‌آورد.

۱۹. فنلاند

 فنلاند

اگر امنیت و آرامش در سفر جزو اولویت‌های شما است، حتما فنلاند را به عنوان یکی از مقاصد تان مد نظر داشته باشید. این کشور در میان شادترین کشورهای جهان قرار دارد و در عین حال مطابق با نقشه‌ی ریسک سفر ۲۰۱۸ (که خطرات پزشکی، امنیت و ایمنی جاده‌ها را ارزیابی می‌کند)، کم‌ترین سطح خطر در این کشور گزارش می‌شود.

۲۰. سوئد

سوئد

این کشور هم مانند همسایه‌هایش درمنطقه‌ی اسکاندیناوی یعنی فنلاند و نروژ، یکی از امن‌ترین مقاصدی است که می‌توانید در سال ۲۰۱۹ به آن سفر کنید. سوئد در صلح جهانی  سال گذشته، با فاصله‌ی کمی برتر از فنلاند و نروژ قرار می‌گیرد.

۲۱. آلمان

 آلمان

بر خلاف اکثر کشورها و شهرهای داخل این فهرست، آلمان به دلیل حملات تروریستی اخیر، از سوی وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده، سطح دوی مشاوره‌ی سفر را کسب می‌کند. با این وجود، به توریست‌ها فقط توصیه می‌شود که هنگام سفر به این کشور احتیاط زیادی به خرج دهند. در واقع آمار جرم و جنایت در این کشور نسبتا پایین است.

۲۲. هلند

هلند

بر اساس تحقیقات و مطالعات زیادی که اعمال خشونت، جرم و جنایت، تلفات جاده‌ای، وقوع حملات تروریستی و جنگ را در نظر گرفته‌اند، هلند با  کسب امتیاز ۸۴ (از ۱۰۰) در شاخص امنیت، پانزدهمین کشور امن جهان است.

۲۳. ایرلند

ایرلند در شاخص صلح جهانی بین ژاپن و اسلوونی قرار می‌گیرد و تروریسم ایرلند از دهه‌ی ۱۹۹۰ تا حد بسیار زیادی کاهش یافته‌است. بنابراین هیچ چیزی وجود ندارد که شما را از سفر به ایرلند و دیدن اماکن توریستی آن منع کند.

۲۴. مالت

مالت

کسانی که به مالت سفر می‌کنند قطعا نه تنها آرامش و امنیت را تجربه خواهند کرد بلکه از مهماندوستی ساکنین این جزیره در منطقه‌ی مدیترانه نیز برخوردار خواهند شد چرا که مردم این کشور جزو مهربان‌ترین ملت‌هایی هستند که ملاقات خواهید کرد. آب و هوای عالی و جذابیت‌های بصری این کشور نیز دلیل دیگری است برای این‌که مقصد خوبی برای سفر باشد.

۲۵. استرالیا

استرالیا

استرالیا به دلیل مناظر طبیعی زیبا و مردم مهربانی که دارد شناخته‌شده است اما شما می‌توانید امنیت را نیز به فهرست نکات مثبت این کشور اضافه کنید. جای تعجب نیست که این قاره/کشور در شاخص صلح جهانی بین ۱۵ کشور برتر قرار دارد.

۲۶. بوتان

بوتان

بوتان یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای آسیا، و مقصدی فوق‌العاده برای سفر است. این کشور بین چین و هند در کناره‌ی شرقی هیمالیا واقع شده‌است. بوتان که غالب جمعیت آن آیین بودایی دارند، جزو شادترین کشورهای جهان است.

۲۷. موریس

موریس

موریس که به دلیل داشتن سواحل زیبا معروف است، در شاخص صلح جهانی یکی از برترین رتبه‌ها را دارد. دولت بریتانیا اعلام کرده‌است که جرايم کوچک و کم‌اهمیتی در این کشور اتفاق می‌افتد اما غالب آن‌ها عاری از خشونت هستند. به علاوه، توریست‌ها می‌توانند با رعایت نکات ایمنی مثلا پرهیز از انتخاب اقامت‌گاه‌های ثبت نشده در سازمان توریسم موریس، سفر امن و بدون خطری را به این کشور تجربه کنند. به علاوه بهتر این است که از طریق یک آژانس مسافرتی به این کشور سفر کنید.

۲۸. جزایر کیمن

جزایر کیمن

به ندرت پیش می‌آید که جرم و جنایت توریست‌ها را در جزایر کیمن آزار بدهد اما در صورتی که می‌خواهید بهترین سفر را به این منطقه داشته باشید بهتر است که فصل توفانی تابستان را فراموش کنید.

۲۹.  مجارستان

جزایر کیمن

کشور مجارستان با کسب امتیاز ۱.۵۳ در میان ۲۰ کشور برتر اروپا در شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. این کشور درست بعد از آلمان قرار می‌گیرد اما از بسیاری از کشورهای معروف اروپایی مانند فرانسه،‌اسپانیا، ایتالیا و انگلستان برتر است.

۳۰. گوادلوپ

گوادلوپ

گودالوپ یکی از امن‌ترین مکان‌ها در منطقه‌ی کارائیب است. علاوه بر این، مقاصد کمی به این اندازه خوشایند و لذت‌بخش هستند. سفر به این کشور از آن‌چه تصور می‌کنید آسان‌تر است. البته شابد اسم این منطقه تا به حال حتی به گوشتان هم نخورده باشد اما باید گفت این منطقه حسن ختام فهرست امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹ است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website