0
  • No products in the cart.
 

با فرمول لیدر خیلی راحت مسیر زندگیتان را پیدا کنید!

هدف در زندگی

با فرمول لیدر خیلی راحت مسیر زندگیتان را پیدا کنید!

آیا در زندگیتان گم شدید؟ یا اینکه خودتان را گم کردیدو نمیدانید با زندگی تان چه کار کنید؟  تا به امروز چند بار سعی داشتید خود واقعی تان را پیدا کنید؟ و شغل متناسب به شخصیت تان پیدا کنید؟ یا بدانید باید با زندگیتان چه کار کنید؟ این سوالات در زندگی هر فردی مطرح نمیشوند… 90% مردم دنیا هیچ وقت نگران پاسخ دادن به این سوال ها نیستند. تنها 10% مردم هستند که بی پاسخ ماندن این سوالات، برایشان می تواند نگران کننده باشد؛ زیرا این افراد کنترل درونی دارند و به طور کلی تمام کسانی که کنترل درونی دارند به صورتی در زندگی شان موفق هستند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

کنترل درونی چیست؟
هر فردی، معتقد است زندگی اش از یک جایی کنترل میشود. بعضی ها معتقدند این کنترل دست خودشان است و سرنوشت شان را خودشان تعیین میکنند؛ بعضی دیگر معتقدند این کنترل دست خودشان نیست و آنها صاحب اختیار سرنوشت شان نیستند.

افرادی که کنترل بیرونی دارند؛ همان هایی هستند که از هرکسی شکایت دارند و دلیل موفق نشدنشان را پیوسته به مقصر بودن زمین و زمان میدانند. این افراد بیشتر شکایت میکنند تا تحسین و اغلب هم در زندگی شکست خورده و ناموفق هستند.
شاید باورکردنی نباشد؛ اما حدود 90% افراد هر جامعه متعلق به این دسته  اند؛ افراد عام.

افرادی که کنترل درونی دارند؛ دقیقا افرادی هستند که در زندگی موفقیت های بزرگی بدست می آورند. این افراد دلیل موفق شدن یا نشدن شان را خودشان میدانند و حتی اگر موفق نمی شوند و شکست میخورند؛ خودشان را سرزنش میکنند و هرگز دست از تلاش نمیکشند.
و متاسفانه فقط 10% افراد هر جامعه ای؛ متعلق به این دسته هستند.

اگر فردی با کنترل بیرونی هستند؛
مطمئنا این مطلب هیچ کمکی به شما نخواهد کرد بجز آنکه به شما بگوید شما فردی با کنترل بیرونی هستند؛ مگر اینکه بخواهید کنترل زندگیتان را در دست بگیرید و به گروه افراد موفق بپیوندید (10% برتر جامعه)

و اگر میدانید که جزو 10% افراد موفق هستید؛ این مقاله به کمک خواهد کرد مسیر زندگیتان را با فرمول لیدر کشف کنید. حتی اگر بعدها آنرا گم کردید و خواستید تغییر مسیر بدهید؛ فرمول لیدر به شما کمک میکند مجددا مسیر منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید.

هدف در زندگی

فرمول لیدر چیست؟
ریچارد لیدر (Richard Leider)  نام مشاور و مربی رهبری نیروهای انسانی شرکت های برتر دنیاست. نزد مدیران عالی 5000 شرکت برتر دنیا؛ نام ریچارد لیدر کاملا شناخته شده است و عمده محتوای او بر حول موضوع “یافتن هدف غایی فرد” است.

لیدر نویسنده 9 کتاب در مورد موفقیت شخصی است که 3 کتاب آن عنوان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز را به خودش اختصاص داده و به 20 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است. ریچار فرمول معروفی دارد که در کتاب “قدرت اهداف والا” برای اولین بار به رشته تحریر درآورد.

ریچارد لیدر، فرمولی را کشف کرده که به عقیده خودش میتواند تشخیص دهد هدف نهایی زندگی هر فرد چیست. شما نیز به کمک فرمول لیدر میتوانید هدف نهایی زندگیتان را پیدا کنید. به کمک این فرمول میتوانید مسیری را برای ادامه کشف کنید که از زندگیتان لذت ببرید.

اگر زندگیتان لذت نمیبرید، دلیل آن هم مسیر نبودن با هدف نهایی زندگیتان است.
فرمول لیدر به شما کمک میکند هدف نهایی زندگیتان را شناسایی کنید و در راستان آن حرکت کنید.

فرمول لیدر به صورت زیر است :

 

G+P+V=C
G: نعمت ها / P: اشتیاق / V: ارزش ها / C: فراخوان زندگی

 

ریچار توضیح میدهد :
طرز استفاده از این فرمول به این شیوه است که شما ابتدا باید محتوای هر پارامتر را مشخص کنید؛

G یا نعمت ها، همان استعدادهای خدادای تان هستند، امکانات و شرایط زندگی تان هستند، هرآنچه را که هم  اکنون دارید را مشخص میکند.
P یا اشتیاق تان، دقیقا از شما میپرسد : “چه چیزهایی در زندگی برایتان اهمیت دارد؟”، “آیا گروهی از افراد ،مجموعه ها و جوامعی هستند که اشتیاق شما را چند برابر کنند؟” ، “علاقه تان در زندگی چیست؟”
V یا ارزش ها، مشخص کننده ارزش هایی است که زندگیتان بر پایه آنها بنا شده. ارزش ها سبک زندگی و شخصیت شماست. چه چیزهایی در زندگی و کارتان وجود دارد که اصلا قابل مذاکره نیستند؟
C یا فراخوان زندگی تان دقیقا هدف غایی زندگیتان است. دقیقا کاری است که باید در این دنیا انجام دهید یا در حال انجام آن باشید تا احساس رضایت از خودتان و زندگیتان داشته باشید.

هدف در زندگی

شما با استفاده از استعدادها و نعمت هایی که در اختیارتان قرار داده شده در جهت اشتیاق تان و قرار گرفتن در یک شرایط همخوان با ارزش هایتان نه تنها به هدف غایی زندگیتان دست پیدا خواهید کرد، بلکه دقیقا همان زندگی رویایی و سرشار از عشق تان را بدست خواهید آورد.

زیرا شما هر روز دلیلی برای بیدار شدن دارید، دلیلی برای لذت بردن از زندگی و کشف افق های جدید دارید.

استفاده از این فرمول ساده است؛
تنها قسمت سخت آن پیدا کردن محتوای هر پارامتر است. شاید شما ندانید ارزش هایتان در زندگی چیست؟ شاید ندانید دقیقا به چه چیزی اشتیاق دارید؟ اما مهم نیست، شما کم کم آنها را پیدا خواهید کرد. حداقل اینبار هدفی دارید که باید بدنبال آن بروید (برای مثال پیدا کردن ارزش های زندگیتان و …)

فرمول لیدر،بسیار ساده و سریع است اما با محتوای قدرتمندی! پس اگر میخواهید بدانید آیا در مسیری قرار داریدکه شما را  به هدفتان نزدیک می کند، بهتر است پارامتر های موجود را در فرمول مورد نظر بگذارید و امتحان کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website