0
  • No products in the cart.
 

برای سئو سایت این 7 اشتباه را نباید انجام داد!

برای سئو سایت این 7 اشتباه را نباید انجام داد!

برای سئو سایت این 7 اشتباه را نباید انجام داد!

بازاریابان آنلاین این تصور را دارند که بهینه سازی موتور جست و جو فقط با ایجاد  با فهرستی از صدها محصول در وب‌سایت آنها آغاز میشود. اما واقعیت این نیست! بهینه­ سازی وب­سایت­ های تجارت الکترونیک برای سئو (بهینه­ سازی موتور جستجو) همواره سخت تر ازبهینه‌سازی وبلاگ یا یک وبسایت با 5 صفحه است. مشکلات متعدد زیادی در این زمینه وجود دارد. در ادامه برای آشنایی با 7 اشتباه سئو با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

1.نبود شرح محصول

معمولاً فروشگاه­ های هدیه آنلاین و فروشگاه­ های پوشاک آنلاین مرتکب این خطا می­ شوند. متأسفانه، فقدان کامل شرحی درباره محصول شانس قرار گرفتن صفحه در بین 10 صفحه برتر موتور جستجو را از بین می ­برد.

یک‌راه عالی برای محاسبه تعداد محتوای منحصربه‌فرد مورد نیازتان، اندازه­ گیری تعداد واژه پیش‌فرض صفحه محصول خالی است. تمامی واژه­ هایی که در Navigation، Sidebar، footer و هر متنی را که در صفحه خالی محصول استفاده می ­شود بشمارید. مطمئن شوید متن‌تان منحصربه‌فرد است، فراتر از واژه پیش‌فرض بروید تا وزن محتوای خاصتان بالاتر رود.

هرچه نوشته شرح محصول منحصربه‌فردتر باشد، برای تلاش­ های (بهینه سازی موتور جست و جو )SEO شما بهتر خواهد بود. موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • فقط محتوای توصیفی باکیفیت بنویسید.
  • از محتوای وب­سایت­ های دیگر کپی نکنید. موتور جستجو شما را برای این کار تنبیه خواهد کرد.
  • اینکه چه تعداد واژه توصیفی به تبدیل خرید کمک می­ کند را آزمون کنید. محتوای بیش‌ازحد می­ تواند به شما لطمه بزند.

 

2.استفاده از شرح محصول تولیدکنندگان

اگر می­ خواهید موتورهای جستجو شما را فیلتر کنند، از شرح تولیدکننده استفاده کنید. این کار محرومیت سایت شما از موتورهای جستجو را تضمین می­ کند.

این توصیفات در فروشگاه ­های آنلاین زیادی توزیع‌شده‌اند. و اغلب آن‌ها متن را در قالب اصلی­ اش قرار می­ دهند که باعث می­ شود تا تعداد زیادی صفحه محتوایی مشابه داشته و از گوگل فیلتر شوند. بدتر اینکه توصیفات تولیدکننده معمولاً در قالب فروش نوشته نمی­ شوند.
قانون: همیشه محتوایی منحصربه‌فرد خلق کنید. گوگل در بیرون انداختن وب­سایت­ ها از رتبه­ بندی به دلیل محتوای تکراری هرروز بهتر از قبل می­ شود.

3.نبود نظرات reviews محصول

حدود 70% خریداران پیش از خرید، نظرات درباره محصول را در فروشگاه ­های آنلاین یا انجمن­ ها بررسی می­ کنند. یعنی، اگر سایت شما نظرات زیادی ندارد، درصد زیادی از مخاطبین را از دست‌ داده‌اید. بعلاوه دستیابی به صدر نتایج جستجو برای صفحات نظرات راحت­تر است.

زیبایی صفحات نظرات برای مشتریان در این است که:

  • محتوای منحصربه‌فردی برای فروشگاه آنلاین شما خلق می­ کنند که رایگان است! نظرات درباره محصول، مشکل نداشتن محتوای منحصربه‌فرد را برای شما حل می کنند.
  • صفحه محصول را “زنده” نگه می­ دارند، که باعث می­ شود موتورهای جستجو بیشتر به سایت شما سر بزنند.

برای سئو سایت این 7 اشتباه را نباید انجام داد!

4.عدم بهینه­ سازی صفحات محصول بر اساس تقاضای جستجو

مطمئن شوید تقاضا و کلیدواژه­ های جستجویی را که مردم در موتورهای جستجو امتحان می­ کنند در تیترها، عنوان صفحات، و شرح محصولات خود مدنظر قرار ­دهید. در غیر این صورت، موقعیتی خلق می­ کنید که در آن چیزی تبلیغ می­ کنید که هیچ‌کس جستجویش نمی­ کند. معمولاً فروشگاه ­های با تعداد زیاد کالاها متفاوت این اشتباه را می­ کنند.
نکاتی برای بهتر بهینه نمودن صفحات چنین محصولاتی:

  • از اعداد مدل در تگ­ های عنوان و تیترهای H1 استفاده کنید
  • از اسامی برند در تگ­ های عنوان و تیترهای H1 استفاده کنید
  • تگ اطلاعات تصاویرتان را خالی رها نکنید
  • از عبارت­ های کلیدواژه تکراری مرتباً استفاده نکنید
  • هیچ­وقت، هیچ­وقت، از فریم­ برای نمایش محتوا استفاده نکنید. محتوایتان باید واقعاً در صفحه محصولی باشد که باید در آنجا باشد.

 

5.عنوان­ های تکراری

مشکل دیگر فروشگاه­ های آنلاین تگ­ های عنوان تکراری است. مراقب منحصربه‌فرد بودنشان باشید و از ارزش ­های یکسان دوری‌کنید.
زمانی که آیتم ­های چندگانه برای برندی یکسان، یا آیتم­ های مشابه برای چند برند ایجاد می کنید، خلق تگ­ های عنوان منحصربه‌فرد کاری دشوار می ­شود. در این صورت مجبور خواهید بود از کلیدواژه­ های مشابه بارها و بارها استفاده کنید. موتورهای جستجو از این رویداد آگاه هستند، پس باید بر ساخت عبارت­ های کلیدی تمرکز کنید.
خریداران آنلاین بسیاری به‌جای یک واژه عبارت کلیدی را جستجو می­ کنند. فرمولی که می­ تواند نتیجه خوبی دهد تگ عنوان “مدل باند” است: به‌عنوان‌مثال، تگ عنوان شما باید بدین شیوه ساختاردهی شود: برند – مدل – نوع آیتم نمونه ­هایی واقعی می ­توانند: “Honda Accord Sports Coupe” یا “Burton Aftermath Snowboard 2013” باشد.
یک نکته مهم برای انتخاب کلیدواژه مناسب نظرسنجی از مشتریان است. کلیدواژه ای که مشتریان برای بیان محصول شما استفاده می­ کنند راهنمای شما برای شیوه جستجوی آن‌ها خواهد بود.

6.نبود “Speaking” url

Speaking url چیست؟ نمونه آن در اینجا آمده است: Speaking url ها به urlهای کلیدواژه دوستانه نیز معروف هستند. این کار باعث می­ شود IDها ناشناس نباشند. پروفایلتان را با url منحصربه‌فرد برای موتورهای جستجو یکتا کنید.
تنها سه دلیل برای اینکه چرا باید از Speaking url استفاده کنید وجود دارد:
1.معانی: زمانی که مشتری یا جستجوگر بر url کلیک می­ کنند تشخیص اینکه انتظار چه چیزی باید داشته باشند راحت­تر خواهد بود. url طولانی و پر از ارقام و حروف شکسته می­ تواند به نظر spam بیاید و خاموش شود.
2.کلیدواژه و شانس لینک انکر: این احتمال هست که URL توسط وب­سایتی دیگر انتخاب و مجدداً پست شود. کلیدواژه­ های مهم در تگ انکر نشان داده خواهند شد اگر آن‌ها از URL به‌عنوان متن انکر استفاده کنند. واردکردن کلیدواژه در متن انکری که به وب­سایت شما اشاره دارد محرک اصلی برای قرار گرفتن در صدر رتبه ­بندی موتور جستجو است.
3.ارتباط: کلیدواژه­ های مرتبط در URL قبلاً محرکی بزرگ برای اسامی domain بود. اکنون گوگل اولویت کمتری به آن می ­دهد، بااین‌حال استفاده از آن ضرری ندارد.

7.محتوای تکراری بسیار زیاد

صفحات پرینت، آرشیوها با عناصر، تگ­ ها و … متفاوت که تکرار به وجود می ­آورند نباید ایندکس شوند و باید در robots.txt بسته شوند. این امر اهمیت دارد زیرا سایت شما می ­تواند به دلیل استفاده از صفحات تکراری حذف گردد.

نکاتی برای اصلاح محتواهای تکراری:

  • از txt برای بستن حوزه­ هایی که محتوای تکراری خلق می­ کنند همانند آرشیوها، تگ ­ها و حتی طبقه صفحات استفاده کنید.
  • از canonical tag برای نشان دادن اینکه صفحات وب صفحاتی هستند که می­ خواهید ایندکس شوند استفاده کنید.
  • می­ توانید ویژگی nofollow را به لینک­ هایی اضافه کنید که به نواحی محتوای تکراری اشاره دارند. باید در پیدا کردن تمامی این لینک­ ها بسیار دقیق باشید (زیرا گوگل آن‌ها را پیدا خواهد کرد).

قانون طلایی SEO- قابلیت کاربرد را در اولویت قرار دهید

مطمئن باشید که  موتور جستجوی گوگل که بسیار نگران کاربران و تجربه ای که انها کسب کرده اند است. اول از هر چیز باید فروشگاه آنلاین خود را برای مشتریان ساده و کاربر پسند کنید تا با احترام آنها روبه رو شوید. چیزی که از دید مشتری شما خوب باشد از دید گوگل نیز خوب است. هر چه مردم مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، و کمتر به موتور جستجو برگردند این بدین معنی است که گوگل آن‌ها را به‌ مکانی درست فرستاده است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website