0
  • No products in the cart.
 

راهنمای استفاده از الگوریتم گوگل پاندا

راهنمای استفاده از الگوریتم گوگل پاندا

راهنمای استفاده از الگوریتم گوگل پاندا

به صورت مداوم موتور جستجوی گوگل، برای رتبه بندی نتیجه های صفحه های وب فاکتورهای مختلف سئو را بروزرسانی می کند تا بتواند نتایج بهتر را به کاربران بدهد. هدف اصلی الگوریتم پاندا گوگل پاداش دادن به وب سایت هایی است که محتوای با کیفیت بالا تولید می کنند. این الگوریتم در اول کار با نام کشاورز شناخته می شد اما در فوریه سال 2011 در انتشار نخست گوگل آن را پاندا نامیدند و در طی چندین ماه توانست بر مقدار 12 درصد از نتایج جستجو به زبان انگلیسی تاثیر بگذارد. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم گوگل پاندا Google Panda Algorithm به زبان ساده، بر کیفیت محتوای ارائه شده در سایت نظارت دارد، وظیفه پاندای گوگل است که محتوای کپی شده، محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش را بررسی کند و بهترین سایت های دارای ارزش محتوایی بالا را که از قوانین گوگل پیروی می کنند انتخاب و سایت های نامعتبر را حذف کند، در این صورت کاربران با اعتماد بیشتری می توانند از وب سایت های موجود استفاده کنند.

در ایران و زبان فارسی تقریبا از سال 2013 اثرگذاری الگوریتم پاندا بر نتایج کم کم آغاز شد و محتواهای کپی بویژه سایت های که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده میکردند، کم کم از نتایج گوگل حذف شدند یا بعبارتی دچار پنالتی گوگل شدند.

بیشتر بخوانید:  مهمترین فاکتورهای سئو سایت برای گوگل در سال 2017

الگوریتم پاندا و فاکتورهای منفی تاثیرگذار بر سئو

با بروزرسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از فاکتورهای منفی که بر نتایج جستجوی گوگل (Google SERPs) اثر میگذارد شامل :

محتوای کوتاه

از نظر گوگل پاندا صفحاتی ضعیف به حساب می آیند که محتوای کوتاه دارند و شامل چند کلمه یا چند جمله کوتاه هستند.

محتوای تکراری یا کپی شده

اگر از سایت های دیگر مقالات خود را کپی می کنید یا صفحات متعدد با محتوای تکراری دارید، پاندا به سادگی با پردازش متون متوجه آن می شود و احتمال جریمه شدن توسط گوگل را بالا می برد.

محتوای کم کیفیت

محتوای کم کیفیت شامل محتواهای با اطلاعات اندک و عموما مقاله توسط نرم افزارهای ترجمه آنلاین ترجمه می شود و برای مخاطبان شما مناسب نیستند.

محتوای جمع آوری شده

بعضی از وب سایت ها بدلیل کمبود منابع مالی و زمانی از این روش استفاده می کنند. اغلب محتوای سایت های دیگر توسط نویسندگان جمع آوری و در یک مقاله گردهم می آوردند با توجه به تعداد زیاد مقالات بتوانند از طریق گوگل بازدیدکننده جذب کنند.

مقالات نوشته شده توسط کاربران با کیفیت پایین

این گونه مقالات عموما بصورت پست مهمان در سایت منتشر می شود و معمولا اطلاعات دقیق و درستی ندارند و پر از اشکالات نگارشی و املایی هستند و ممکن است حجم مقاله نیز کوتاه باشد.

نسبت آگهی به محتوا

هرگاه حجم تبلیغات وب سایت شما به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیش از محتوای هر صفحه باشد.

وب سایت های مسدود شده توسط کاربر

اگر وب سایتی توسط کاربری برای ورود مستقیم مسدود شده باشد، گوگل پاندا ارزش آن وب سایت را با کیفیت پایین تشخیص می دهد.

محتوای ناسازگار با گوگل

فرض کنید به کاربر قول می دهید یک کوپن تخفیف 30 درصدی بدهید و کاربر پس از کلیک با صفحه ای خالی یا حتی صفحه با محتوای نامرتبط روبرو شود. اینگونه صفحات با گوگل ناسازگارند و دیر یا زود حذف می شوند.

چگونه می توانید تشخیص دهید توسط گوگل پنالتی شده اید؟

اگر وب سایت پربازدیدی دارید و از محتوای کپی یا کم کیفیت استفاده می کنید و ناگهان بازدید ارگانیک شما کاهش می یابد و صفحاتی که دارای رتبه گوگل هستید از نتایج حذف یا به صفحات دوم به بعد گوگل می رود، احتمالا شما دچار جریمه گوگل یا گوگل پنالتی شده اید.

 

ریکاوری پنالتی گوگل بعد از خشم پاندا

به طور خلاصه از روش های سئو کلاه سیاه و تولید محتوای اشتباه دست بردارید و برای ریکاوری پنالتی گوگل اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. رها کردن شیوه های تولید محتوای غیراصولی
  2. محتوای قدیمی سایت را با کیفیت، سودمند و با اعتماد و قدرت کنید.
  3. محتوای تکراری سایت را حذف یا ویرایش کنید.
  4. بازنگری در نسبت تبلیغات سایت به محتوا
  5. مطمئن شوید محتوای یک صفحه خاص، با جستجوی کاربران هماهنگ باشد.
  6. با بکارگیری دستورات noindex و nofollow از صفحه هایی که امکان تولید محتوای تکراری یا مشابه را دارند جلوگیری کنید، برای مثال صفحه هایی که توسط برچسب ها ( Tags) تولید شده اند و در قدیم استفاده شده اند در صورت لازم استفاده کنید و تا میتوانید از تولید صفحات مشابه جلوگیری کنید.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website