0
  • No products in the cart.
 

تاثیر انکر تکست بر سئو سایت

تاثیر انکر تکست بر سئو سایت

تاثیر انکر تکست بر سئو سایت

 این مقاله از سایت تدسا به موضوع انکر تکست و اهمیت آن در سئو سایت می پردازد . فرقی نمی کند که چند سال در زمینه سئو فعالیت داشته اید؛‌حتما نام انکرتکست را شنیده اید در حقیقت هر بک‌لینکی که ایجاد/دریافت می‌کنیم، با خودش متن لنگری را به همراه دارد که می‌تواند در رتبه ما روی آن کلمه کلیدی تاثیر داشته باشد. در این مقاله به اهمیت استفاده از انکر تکست صحیح، اهمیت ایجاد تمایز بین انکرتکست‌ها و نسبت‌های مناسب برای این کار می پردازیم .

انکر تکست چیست ؟

کلمات و کاراکترهای موجود در یک متنی که شما را به سایت یا متنی دیگری لینک می کند را انکر تکست می گویند. انکرتکست به همان بخشی گفته می شود که شما بر روی آن کلیک می کنید و قادر به مشاهده ی آن هستید.خیلی از افراد Anchor text را با نام های عنوان لینک و یا متن لینک می شناسند. انکر تکست همان تگ a در HTML است که وظیفه اتصال یک صفحه به صفحه دیگر را دارد، خواه این صفحه در وبسایت شما باشد یا در سایت دیگر. انکر تکست ها وظیفه ارتباط را بر عهده دارند، در یک وبسایت ارتباط بین صفحات با انکرتکست ها ایجاد می شود و ارتباط در دنیای بزرگ اینترنت نیز این چنین است.

برای مطالعه مقاله بک لینک و تاثیر آن بر سئو با مجله توسعه دهندگان همراه باشید .
انکر تکست

انواع انکر تکست (Anchor Text)

استفاده از Anchor Text متنوع به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع سایت تان را بهتر درک کنند. در نهایت، سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری دریافت می کند. در ادامه با انواع انکر تکست آشنا خواهید شد:

انکر تکست عمومی 

آیا با لینک هایی با عنوان اینجا را کلیک کنید یا اینجا بروید آشنا هستید؟ این از جمله متن لینک ها با عنوان انکر تکست عمومی شناخته می شوند. در گذشته استفاده از این انکر تکست رایج بود،ولی طی چند سال اخیر با تغییر قوانین الگوریتم گوگل، استفاده از این لینک ها می تواند به سئوی سایت شما آسیب بزند.

انکر تکست نام تجاری 

هر لینکی که از نام تجاری در متنِ خود استفاده کند، انکر تکست نام تجاری یا برند نامیده می شود. استفاده از این نوع انکر تکست خطری برای سئو ندارد، مگر اینکه نام تجاری تان با کلمه کلیدی هدفتان یکسان باشد.

انکر تکست عریان 

این نوع انکر تکست که با عنوان URL Anchor Text نیز شناخته می شود، کلمه کلیدی خاصی در متنش ندارد و فقط از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می کند.

انکر تکست کلمه کلیدی

استفاده از کلمه کلیدی و نام تجاری در متن لینک یکی دیگر از روش های خوب و کم خطر برای ساخت لینک های خوب است. این نوع انکر تکست معمولاً شامل نام برند شما به همراه کلمه کلیدی هدف تان است.

انکر تکست تصویر

برای آنکه روند لینک بیلدینگ شما از نظر گوگل طبیعی باشد، بهتر است هر از گاهی در تصاویر سایت تان، لینک قرار دهید. در چنین شرایطی، Alt Tag تصویر به عنوان انکر تکست شناسایی می شود.

انکر تکست Partial Match

حضور نسبی کلمه کلیدی در انکر تکست با عنوان Partial Match شناخته می شود.

انکر تکست طولانی

تنها تفاوت انکر تکست طولانی با Partial Match، طولانی بودن آن است. برای مثال لینک های گوگل ۲۰۰ فاکتور را برای رتبه بندی سایت لحاظ می کند و گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی گوگل است، انکر تکست طولانی دارند.

انکر تکست Exact Match

شاید بتوان گفت Exact Match مهم ترین انکر تکست موجود است. در Exact Match، شما فقط از کلمه کلیدی هدفتان در متن لینک استفاده می کنید. درست است که متن لینک Exact Match تاثیر زیادی بر ارتقا رتبه سایت شما دارد، اما استفاده بیش از حد از این نوع لینک می تواند باعث جریمه شدن سایت تان شود.

انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

anchor text

همان طور که  گفته شد انکر تکست ها دارای انواع مختلفی هستند که استفاده متعادل از همگی آنها باعث می شود شما سئویی بهتر و حرفه ای تری داشته باشید. اینکه شما انکرتکست ها و انواع آن را به خوبی بشناسید و بتوانید از آنها در سئو سایت خود استفاده کنید تاثیر بسزایی در سرعت گیری عملیات سئو شما خواهد داشت.

موتورهای جستجو به دو روش می توانند موضوع یک صفحه از سایت شما را تشخیص دهند:

  • استفاده از عنوان و تیتر مناسب
  • استفاده از انکرتکست ها برای اشاره به این صفحه

سعی کنید عناوین و تیترهای خود را به صورتی انتخاب کنید که موتورهای جستجو تشخیص دهند شما درباره ی چه چیزی صحبت می کنید.بعد با استفاده از انواع انکرتکست ها به صفحه مورد نظر لینک بدهیم.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website