0
  • No products in the cart.
بک لینک و تاثیر ان بر سئو

تاثیر بک لینک بر سئو سایت

تاثیر بک لینک بر سئو سایت

در این مقاله از سایت تدسا به  بک لینک و تاثیر آن بر سئو سایت می پردازیم.اگر به سئو اهمیت می‌دهید، باید بک لینک های سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت سایت خود را پیدا کنید. بک‌لینک‌های خوب و درست به سایت شما کمک می کند تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنید و همچنین بک‌لینک‌های بد می‌توانند باعث کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو بشوند . پس برای اجتناب از قرارگرفتن در موقعیت‌های ناخواسته،می بایست همیشه یک تناسب معقول میان بک‌لینک‌های بد و خوب برقرار کنید.

بک لینک چیست؟

بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر بسیار بالایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو دارد و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند. کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند ولی در طول زمان ثابت شده که بک‌لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

به هر اندازه سایت های بیشتر و معتبرتری به صفحات شما لینک داده باشند شانس شما برای کسب رتبه ی بالاتر در نتایج گوگل بیشتر خواهد شد.

بک لینک

معیارهای ارزشگذاری گوگل برای بک لینک ها

اخذ بک لینک، تأثیرگذارترین شیوه برای افزایش رنکینگ و جایگاه بالاتر در نتایج جستجو است. با این حال بک لینک‌ها از نظر ارزش با یکدیگر برابر نیستند. بعضی بک لینک‌ها هیچ تأثیر مثبتی بر روی سئوی سایت شما نمی‌گذارند و بعضی دیگر حتی می‌توانند تأثیر منفی هم داشته باشند.که ما در ادامه معیارهایی برای ارزشگذاری بک لینک ها می گویم.

متن لینک مناسب داشته باشد

اصلی ترین معیار ارزش گذاری بک لینک در سیستم جدید گوگل، متن لینک (Anchor Text) یا همان عبارتی است که سایت شما با آن عبارت لینک شده است. به عنوان مثال اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی پوشاک است، در حالت معمول اشخاص زمان معرفی فروشگاه شما به یکدیگر، عباراتی نظیر فروشگاه لباس، فروشگاه پوشاک، خرید لباس یا عباراتی مشابه نوشته و سپس آن عبارت را به فروشگاه شما لینک می‌کنند. در این صورت گوگل می‌تواند ادعای شما مبنی بر فروشگاه اینترنتی پوشاک بودن را معتبر و اثبات شده بداند.

استفاده زیاد از بک لینک ها درست نیست

سیاست‌های گوگل درزمینه بک‌لینک‌ها تغییر کرده و کاهش ارزش تعداد بک‌لینک‌ها نیز یکی از مواردی است که گوگل در مورد آن سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفته است. در سیاست جدید، کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد و اگر از روش‌های غیرعادی و اسپم، تعداد زیادی بک‌لینک برای وب‌سایت خود فراهم کرده‌اید، مطمئنا از طرف گوگل پنالتی خواهید شد.

از یک منبع مرتبط و معتبر باشد

یکی از موارد ارزرش گذاری بک لینک در سیستم جدید گوگل، ارزش و موضوع سایت لینک کننده است. ارزش و جایگاه از این نظر که اگر یک سایت تازه تأسیس بی ارزش، سایت اسپم، سایت لینک باکس و دایرکتوری لینک نامعتبر، سایت غیر اخلاقی و یا سایت مرتبط با موضوعات هک و فعالیت‌های امنیتی غیر مجاز، سایت شما را لینک کند، نه تنها آن لینک ارزشمند نیست بلکه ممکن است بر روی سئوی سایت شما تأثیر منفی نیز داشته باشد.

برای دیدین مقاله تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت با مجله توسعه دهندگان همراه باشید .

اعتبار دامنه یا Domain Authority

فاکتورهای بسیاری برای تعیین اعتبار دامنه شما لحاظ می شود که بعضی از آنها عبارتند از عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خروجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و …  هرچقدر اعتبار دامنه ای که به شما لینک داده است بیشتر باشد ارزش بک لینک و تاثیر آن بر جایگاه شما بیشتر خواهد بود.

محل قرارگیری بک لینک ها

محل قرار گیری بک لینک در سایت اهمیت بالایی دارد. ممکن است لینک شما در محتوای یک مقاله، سایدبار و یا حتی فوتر قرار گرفته باشد. لینک هایی که در محتوای صفحه هستند ارزش بیشتری در مقایسه با لینک های موجود در سایدبار و فوتر خواهند داشت.

اشتباهات رایج در استفاده از بک لینک ها

متاسفانه چیزی که این روزها می‌بینیم٬ افرادی هستند که فکر می‌کنند بک‌لینک در همان تبلیغات متنی که اکثرا در سایت‌های ایرانی جا افتاده است خلاصه می‌شود و هرکس که اسمی از بک‌لینک آورد٬ یعنی ماهیانه چند هزار تومان بدهیم تا سایتی لینک مارا در بخش تبلیغات متنی خود بگذارد. این تعریف کاملا غلط است.که ما در ادامه به اشتباهات رایج استفاده از بک لینک ها می پردازیم.

بک لینک و تاثیر آن بر سئو سایت

بک‌لینک بد است و نباید بک لینک گرفت

جمله دیگری که بعضی اوقات می شنویم٬ اشتباه گرفتن مفهوم اصلی بک‌لینک است. خود بک‌لینک به خودی خود قسمتی مهمی از سئو را در دست دارد. قسمتی که دیگران شما را پیشنهاد می‌کنند و گوگل این پیشنهادات را در نتایج جست و جوی خود تاثیر می‌دهد تا سایت شما رتبه خوبی داشته باشد. حالا چگونه می‌توان گفت که بک‌لینک بد است؟ با این ماجرا موافقم که بک‌لینک غیرطبیعی بد است٬ اما همه بک‌لینک‌ها هم که بد نیستند.

هرچه بک لینک بیشتر بهتر

دیگر زمان آن که به کمیت فکر کنیم به پایان رسیده است و باید کیفیت بیشتر بک‌ لینک ها را مد نظر خود قرار دهیم. هرچه کیفیت یک لینک دریافتی بالاتر رود٬ تاثیر آن بر روی رتبه سایت شما نیز بالاتر می‌رود. ممکن است با دریافت چند لینک خوب رتبه‌ای کسب کنید که دیگر سایت‌ها با هزاران بک لینک نتوانند آن را بدست بیاورند.

ارتباط بین صفحات مهم نیست

با  توجه به آزمونی که انجام دادیم٬ دریافت لینک از صفحات غیرمرتبط می‌تواند باعث خارج شدن سایت شما از نتایج جست وجوی  کلمه کلیدی‌ای که برای آن سایت خود را آماده کرده‌اید بشود. در مقابل٬ با دریافت فقط چند لینک مرتبط توانستیم رتبه یک سایت را به سرعت افزایش دهیم. در حالتی که برای سایت شماره یک٬ شاید صدها لینک با کیفیت اما از سایت‌های غیرمرتبط گرفته بودند .

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website