0
  • No products in the cart.
 

تعریف سئو به زبان ساده وروان – بخش دوم

تعریف سئو به زبان ساده وروان – بخش دوم

تعریف سئو :

در معرفی سئو به زبان ساده وروان – بخش اول با مفهوم و مقدمات سئو‚ تعریف سئو و بهینه سازی سایت در خدمت شما بودیم. در این مطلب نیز توصیه‌های دیگری برای بهبود سئوی صفحات سایت ارائه خواهیم کرد.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

برچسب عنوان یا Title Tag :‌

دومین نکته مهم بعد از انتخاب کلمه کلیدی در سئو، تعیین عنوان صفحات است. عنوانی که انتخاب می‌کنید در دو ناحیه نمایش داده می‌شود:

یکی در بالای مرورگر‚ و دیگری در نوشته لینک یا عنوان لینک در نتایج جستجوی گوگل.

این عنوان باید موضوع و مفهوم صفحه را بصورت خلاصه توضیح دهد. در این عنوان باید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. بهتر است عنوان صفحات کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. تعداد بیشتر در نتایج نشان داده نمی‌شود.

توضیحات یا Description:

بخش توضیحات می‌تواند قسمتی از متن اصلی باشد. طول این می‌تواند زیاد باشد، اما بهتر است که بین ۱۵۰ الی ۱۶۰ کاراکتر باشد.به این دلیل که موتورهای جستجو بتوانند آنرا به صورت کامل نشان دهند.

نکته: باید بدانید که از سپتامبر ۲۰۰۹، داده‌های متا یا Meta Data در رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیر ندارند. اما با این وجود، داده‌های متا می‌تواند بر اینکه یک نفر چقدر علاقه‌مند به کلیک کردن بر روی لینک شما باشد، تأثیر بگذارد.

عنوان داخلی یا Page Title:

در عنوان داخلی صفحات، کلمات کلیدی باید وجود داشته باشند. به صورت پیش فرض عنوان صفحات با تگ H ١ نوشته می‌شود. اگر که شما سایت را خودتان طراحی کرده‌اید یا اینکه می‌توانید تگ‌های صفحات را تغییر دهید، دقت کنید که در هر صفحه از سایت فقط یک بار از تگ H١. آن هم فقط برای عنوان اصلی صفحه استفاده کنید.

محتوا، کلید بهینه سازی سایت:

  • محتوا کلید سئو است و بسیاری بر این باورند که امروز محتوا پادشاهی می‌کند. به این موارد مهم در تولید محتوا برای وب سایت دقت کنید:
  • تا جایی که ممکن است خلاصه اما کاربردی بنویسید. به این دلیل که مخاطبان علاقمند به خواندن مقاله شما باشند.
  • ساده بنویسید. همچنین از واژه‌های مرتبط با کلمۀ کلیدی استفاده کنید .به کار بردن کلمه کلید در چند جای مطلب خیلی مفید است. اما در تکرار آن زیاده روی نکنید.
  • محتوای جدید و منحصر به فرد تولید کنید. گوگل محتوای تازه را دوست دارد. وب سایت خود را به صورت منظم به‌روز کنید. سعی کنید که از کپی برداری از مطالب سایر وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها و حتی سایر صفحات وب سایت خود دوری کنید.
  • عبارات مهم مطلب خود را برجسته یا Bold کنید. اگر در مطلب خود قرار است به سایر صفحات سایت لینک کنید، سعی کنید که کلمه‌های کلیدی را به صفحات مرتبط با آن لینک بدهید.

 بهینه سازی موتور جستجو

تصویر‌ها:

بعضی وبمسترها به درستی با قابلیت‌ها و تفاوت‌های اساسی دو خصوصیت alt و title در تصاویر آشنا نیستند. استفاده درست از این دو خصیصه می‌تواند در روند بهینه‎سازی بهتر یک وب سایت کمک زیادی بکند.

Alt یا Alternative Information اطلاعات جایگزین برای یک تصویر است. موتورهای جستجو به کمک این ویژگی، متوجه موضوع تصاویر می‌شوند و آن‌ها را پردازش می‌کنند. در واقع زمانی که به هر دلیلی امکان نمایش تصویر وجود نداشته باشد، اطلاعات جایگزین آن نمایش داده می‌شوند. اما اکر ویژگی alt مقداردهی نشده باشد فقط یک کادر خالی نمایش داده خواهد شد.

نکته: بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا، نام تصویر را بصورت خودکار در خصوصیت alt قرار می‌دهند. البته بهتر است که کلمه کلیدی وب سایت شما در خصیصه alt تصویر قرار داده شود.

Image title یا خصوصیت عنوان نیز اطلاعات اضافی برای تصویر است. اطلاعات اضافی باید مرتبط، مختصر و حاوی کلمه کلیدی باشد. این اطلاعات زمانیکه ماوس روی تصویرقرار می‌گیرد، به صورت tooltip نمایش داده می‌شوند.

آدرس صفحه یا URL

نکته مهم در آدرس صفحه این است که حتماً از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.

حالت بد:

www.sitename.com/page=١٢٣۴as

حالت خوب:

www.sitename.com/chocolate-donuts.htm

 

لینک‌های ورودی به سایت:

هر چه تعداد لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر بیشتر باشد، تأثیر خوبی بر بالا رفتن رتبه سایت شما خواهد داشت.

چه زمانی از استفاده‌ی تعریف سئو در سایت‚ پاسخ خواهیم گرفت؟

سوال مهمی که احتمالا برای شما پیش می‌آید این است که چه زمانی طول می‌کشد که این کارها به ثمر برسد و رتبه سایت ارتقا پیدا کند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای به ثمر رسیدن این اقدامات ممکن است هفته‌ها یا حتی بیشتر‚ زمان ببرد. در واقع در مبحث سئو نمی‌توان زمان دقیقی تعیین کرد. شما باید مستمرا مطالب تازه تولید کنید و همچنین صبور باشید تا بتوانید تأثیر این اقدامات را مشاهده کنید.

شما با استفاده از سرویس Google Analytics می‌توانید از وضعیت تعامل کاربران با وب سایت خود مطلع شوید. برای استفاده از این سرویس رایگان، تنها باید یک حساب کاربری گوگل بسازید. زمانیکه به محیط این سرویس وارد می‌شوید، می‌توانید آمار مختلفی از وضیعت بازدید وب سایتتان بدست آورید. از اولین آماری که باید آن‌ها بررسی کنید، نحوه مراجعه بازدیدکنندگان به وب سایت شما است:

  • Search traffic: آمار بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجو به سایت شما مراجعه کرده‌اند. یعنی آن چیزی که شما بهینه سازی کرده‌اید.
  • Direct traffic: آمار بازدیدکنندگانی که به صورت مستقیم یعنی با وارد کردن آدرس وب سایت شما در مرورگر خود، وارد وب سایت شما شده‌اند.
  • Referral traffic: آمار بازدیدکنندگانی که از طریق لینک‌ها و سایر سایت‌ها وارد سایت شما شده‌اند.
 

شمابا به کارگیری این اقدامات، می‌توانید پایه‌های سئوی سایت خود را تقویت و بهینه کنید.و با صرف زمان و پیگیری مستمر، شاهد افزایش بازدیدکنندگان و رتبه وب سایت خود باشید.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website