0
  • No products in the cart.
 

تعریف سئو به زبان ساده وروان – بخش اول

تعریف سئو به زبان ساده وروان – بخش اول

تعریف سئو به زبان ساده وروان – بخش اول

سئو چیست ؟

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به پاسخ سوال سئو چیست و اینکه چرا باید سایت را سئو کنیم خواهیم پرداخت. در ادامه باما همراه باشید.

SEO یا Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. سئو کردن نیز یعنی انجام اقداماتی در جهت قرار گرفتن وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو که ایده آل آن قرار گرفتن در صفحه اول است. صفحه اول جایی است که شما بیشترین شانس را خواهید داشت که بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه کنند. پس قرار گرفتن در بالای صفحه دوم یا سوم را فراموش کنید.

بازدیدکنندگان چگونه جستجو می‌کنند؟

بیشتر سایت‌ها توسط جستجوی افراد در موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو، بینگ و … پیدا می‌شوند. مثلا شما به دنبال نرم افزار برای گوشی اندرویدی خود می‌گردید و احتمالاً این واژه‌ها را جستجو خواهید نمود: برنامه اندروید، دانلود اپلیکیشن اندروید، دانلود نرم افزار اندروید. به این کلمات، عبارات کلیدی گفته می‌شود که نقش بسیار مهمی در سئو دارد.

طبق تجربه، اکثر بازدیدکنندگان بر روی چند لینک اول صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات مراجعه نمی‌کنند. پس بودن در صفحه اول می‌تواند خیلی مهم باشد.

گاهی ممکن است تعدادی از نتایج را در سمت راست و یا بالای سایر نتایج جستجو ببینید. این‌ها نتایجی هستند که با پرداخت هزینه برای تبلیغات در این مکان‌ها قرار گرفته‌اند. که معمولا بیشتر از ۲ یا ۳ مورد نمی‌شوند.

مطلب مرتبط:نکاتی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

 

بازدیدکنندگان چگونه جستجو می‌کنند؟

قرار گرفتن در نتایج اول بر چه اساسی است؟

الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو یک الگوریتم کاملاً سری است و کسی از آن اطلاع ندارد. اما، تکنیک‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توانید عبارات کلیدی وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا سایت را در نتایج اولیه نمایش دهد. برای قرار گرفتن سایت در نتایج اول جستجو ابتدا باید بدانبد که سئو چیست و چگونه می‌توانید وب ایت خود را سئو کنید.

 

سئو چیست و چرا باید وب سایت خود را سئو کنیم؟

افراد به این دلیل وب سایت خود را بهینه می‌کنند که کسب و کار خود را توسعه دهند و مشتری‌های جدید جذب کنند.

این روز ها بسیاری از کسب و کارها، فضای آنلاین را به عنوان یکی از فضاهای تعامل با مشتریان انتخاب کرده‌اند. بسیاری هم فضای مجازی را تنها بستر کسب و کار خود انتخاب کرده‌اند.شما با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مطمئن می‌شوید که بازدیدکنندگان شما را در فضای آنلاین پیدا خواهند کرد.

نکته: شما می‌توانید به کمک سرویس رایگان Google Analytics به سادگی آمار بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت زمان سپری شده در وب سایت و بسیاری از امکانات دیگر را کنترل نمایید.

انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، هدایت کننده بازدید کنندگان به وب سایت شما هستند. پس انتخاب آنها اولین گام در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. این بخش مهم‌ترین و گاهی سخت‌ترین قسمت SEO است.

رقابت زیادی بر سر کلمات کلیدی در اینترنت وجود دارد. ارتقا رتبه سایت در برخی از کلمات کلیدی گاهی غیرممکن است. چون حجم گسترده‌ای از بازدیدکنندگان آن کلمات را در اینترنت جستجو می‌کنند. بعضی از وب سایت‌های بزرگ، سرمایه گذاری بزرگی بر روی سئو کردن آن کلمات انجام داده‌اند. اما اگر رقبای زیادی در منطقه کسب و کار شما وجود دارد، قرار گرفتن در بین ۵۰ نتیجه اول، کاری دشوار است. اما شما با انتخاب کلمات کلیدی کمی متفاوت و خاص تر یعنی کلماتی که مردم ممکن است کمتر آنها را جستجو کنند می‌توانید شانس خود را در قرارگیری در صفحات اول افزایش دهید.

انتخاب کلمات کلیدی

بازدیدکنندگان چه چیزی جستجو می‌کنند؟

اولین گام در انتخاب کلمات کلیدی این است که فکر کنید می‌خواهید بازدید کنندگان با جستجوی چه کلماتی به وب سایت شما برسند. بهتر است قبل از انتخاب کلمات، آن‌ها را جستجو کنید تا وضعیت فعلی آن‌ها را در نتایج ببینید.

نکته:‌ قابلیت پیشنهاد خودکار گوگل ابزاری در دسترس برای ایده گرفتن درباره‌ی عبارات مرتبط با آن کلماتی است که مخاطبان تا به حال جستجو کرده‌اند.

از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید. فرض کنید که شما قصد دارید برای سایتی با موضوع اپلیکشن اندروید، کلمه “دانلود موبایل” را سئو کنید. ممکن است فکر کنید واژه خوبی است. اما اینطور نیست. کلمات کلیدی باید خاص‌تر باشند. پس به جای آن بهتر است از عبارات زیر استفاده کنید:

دانلود بازی اندورید، دانلود نرم افزار اندروید، بازی اندروید، دانلود اپلیکیشن موبایل

نکات کلیدی:

  • از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید. سعی کنید تا حد امکان واژگان خاص تری انتخاب کنید. مثلا اگر سایت یک هتل را می‌خواهید سئو کنید، کلمه هتل انتخاب مناسبی نیست. اضافه کردن نام محل مثل هتل کیش، یا پسوندهای کاربردی مثل ارزان، رایگان انتخاب بهتری است.
  • روی عبارات دیگر حساب باز کنید. از عبارات مترادف استفاده کنید. به جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین مثل اقامتگاه استفاده کنید.
  • در طولانی کردن عبارات زیاده روی نکنید. استفاده از عبارات طولانی به عنوان کلمات کلیدی از تاثیرگذاری و قدرت آنها می کاهد. حداکثر سه یا چهار واژه کافیست.
  • مطمئن شوید که کلمات کلیدی با کسب و کار شما مرتبط هستند. سعی کنید کلماتی را که انتخاب می‌کنید با وب سایت شما بیشترین ارتباط را داشته باشند.
  • از کلمات مبالغه آمیز مانند فوق العاده، عالی و امثال این‌ها در کلمات کلیدی استفاده نکنید.

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website