0
  • No products in the cart.

برچسب گذاری صحیح مطالب

برچسب گذاری صحیح مطالب

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به روش برچسب گذاری صحیح مطالب می پردازیم.برچسب گذاری مطالب سایت موضوع تازه و جدیدی در دانش سئو یا اصول وبمستری نیست. با این حال باید گفت که بیشتر وبمستران ایرانی به شیوه اشتباهی اقدام به برچسب گذاری برای مطالب سایت خود می کند.

برچسب یا تگ چیست؟

دسته بندی و برچسب گذاری هردو کاربردهای خود را در ارائه مطالب سایت یا وبلاگ دارا هستند. برای حفظ سادگی و دسترسی آسان کاربران به مطالب سایت پیشنهاد می شود که تعداد دسته ها را بیشتر از پنج عدد قرار ندهید. کاربران برای دسترسی به موضوع مشخصی در سایت شما از دسته ها استفاده میکنند و زیاد بودن تعداد آن میتواند باعث گیج شدن آنها شود، همچنین محدود بودن آن به نویسنده این امکان را می دهد تا موضوع مقاله بعدی خود را به آسانی انتخاب کنید و محل نمایش صحیح آن را تعیین کند. برچسب گذاری نیز با هدفی مشابه به کار می رود و ترکیب این دو میتواند راهنمای مناسبی برای کاربران در یافتن مطالب مورد نظرشان در سایت شما باشد.

برچسب گذاری صحیح  مطالب
برچسب ها دسته بندی های خاص و کوچک تر را برای مطالب سایت شما انجام میدهند و به محتوای هر محتوا بستگی خواهند داشت در حالیکه دسته بندی براساس موضوع محتوا انجام می گیرد. برای ایجاد ارتباط بین مطالب در دسته های مختلف باید از برچسب گذاری استفاده شود.

 

برچسب گذاری صحیح برای مطالب نه تنها به کاربران سایت شما کمک می‌کند تا سریع و آسان تر به مطالب مورد علاقه خود پیدا کند، بلکه منجر به ایجاد ایندکس‌های ارزشمند برای وب سایت شما نزد موتورهای جستجوگر می‌شود.

 

چند نکته اساسی در برچسب گذاری

کوتاهی نام برچسب و یا تگ ها

به صورت کلی در بهینه سازی محتوای یک وب سایت در ارتباط با تگ ها , نام های کوتاه آن ها است . در طولانی ترین حالت بهتر است طول برچسب ها از پنج کلمه بیشتر نشود . استفاده کردن از جملات طولانی کار درست و قابل قبولی نیست . شما در چند کلمه کوتاه باید آنچه که در محتوا و متن قرار است انتقال داده بشود را تعیین کنید .

کم تعداد بودن تعداد برچسب ها

استفاده از تگ برای راهنمایی بهتر کاربران است , حال اگر در انتخاب تعداد آنها دقت عمل نداشته باشید و از پراکندگی های بسیار زیاد استفاده کنید جز گیجی کاربرانتان چیزی نصیبتان نخواهد شد.
مشکل مهمتری که از استفاده پراکنده برچسب ها به وجود می آید , تولید محتوای تکراری و صفحات مشابه با آدرس های متفاوت خواهد بود , و این را بدانید که تولید محتواهای تکراری از سم مار افعی هم برای سئوی وب سایتتان خطرناک تر است . پس در استفاده از تگ ها و برچسب های مطالبتان افراطی عمل نکنید .

استفاده مجدد از تگ های قبلی

تنها و تنها آنچه را که برای کاربرانتان اهمیت دارد به عنوان برچسب انتخاب کنید . بهتر است تعدادی تگ از قبل برای سایت خودتان مشخص نمایید و از همان ها در مطالب سایتتان استفاده کنید . بهتر است از تگ های غیر معمول و خاص خودداری نمایید چرا که ممکن است در آینده هیچ نوشته و محتوایی بر اساس آن تگ نداشته باشید و یا اصلا آن تگ مورد نیاز کاربران نباشد . برای مثال انتخاب یک محصول فروشگاهی نمی تواند گزینه خوبی برای تگ گذاری باشد , چون هیچ گاه محصول دیگری با آن نام نخواهید داشت .

اشتباهات رایج در انتخاب برچسب ها

اشتباهات رایج در انتخاب برچسب ها
عنوان مطلب را برچسب نزنید

یکی از اشتباهات رایج وبمستران ایرانی که حتی سایت‌های بزرگی مثل سایت دانلودها این اشتباه را بسیار مرتکب شده است، این است که عنوان مطلب را به صورت برچسب برای همان مطلب ثبت می‌کنند. این اشتباه باعث می‌شود بر روی سایت شما دو صفحه با متا تایتل و دسکریپشن تکراری ایجاد شود. یکی صفحه خود مطلب و دومی برچسبی که ایجاد شده است. و این یعنی مواجه شدن با مشکل صفحات چندگانه با محتوای تکراری در چنین شرایطی ارزش صفحه مطلب بین آن و برچسبش تقسیم می شود و یا در بهترین حالت، گوگل یکی از این دو صفحه تکراری را ایندکس نمی‌کند. اما با این حال امتیاز منفی مشکل Duplicate Content را به پای سایت شما ثبت خواهد کرد.

برچسب تکراری و بیهوده ایجاد نکنید

حتما شما نیز سایت‌هایی را دیده‌اید که به شکل بی‌رویه اقدام به ثبت برچسب برای مطالب سایت خود نموده‌اند. در هنگام برچسب گذاری فراموش نکنید شما در حال ایجاد شاخه در سیستم دوم دسته بندی سایت خود هستید. اگر یک برچسب ایجاد کردید با نام “عکس خودرو” ، بهتر است یک برچسب دیگر با عنوان “تصویر خودرو” ایجاد نکنید. چون همانطور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید، مطالب در دو صفحه این برچسب‌ها کاملاً تکراری خواهند بود و باز هم مشکل Duplicate Conten ایجاد می شود .

ممکن است به جای آنکه یکی از آنها رتبه بالایی کسب کند هردو در نتایج گوگل ظاهر شوند ولی رتبه مناسبی نداشته باشند.

Zombie Pages یا صفحات بی ارزش

صفحات برچسب ارزش و اعتبار بالایی از نظر گوگل دارند و شانس آنها برای کسب جایگاه در نتایج گوگل زیاد است. ولی نمیتوان هر عبارتی را در صفحاتی از این دست هدف گذاری کرد. به عنوان مثال خیلی بعید است که یک برچسب در عباراتی مانند “رستوران”، “دانلود”، “۳D” یا مواردی مشابه آن جایگاه کسب کند. اگر عنوان برچسب شما خیلی کوتاه و عمومی باشد صفحه تولید شده کاملا بی ارزش یا اصطلاحا Zombie خواهد بود.اگر تعداد صفحات زامبی در یک سایت زیاد باشد زمان ربات های گوگل صرف بررسی و ایندکس آنها شده در نتیجه سرعت ایندکس صفحات مهم تر مانند خود مقاله یا محصول کاهش می یابد. اگر تعداد صفحات بی ارزش در سایت شما زیاد باشد اعتماد گوگل به کیفیت محتوای آن از بین خواهد رفت.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website