0
  • No products in the cart.
خلاصی از شر ترک های لب

خلاصی از شر ترک های لب

مرطوب نگه داشتن لب ها می تواند به عنوان یک نبرد مداوم به خصوص در زمستان به شمار برود. یک لایه چربی (چربی / مومی شکل) در تمام سلول های پوستی، حتی در لب های شما وجود دارد. این لایه چربی از کم شدن آب زیر پوست شما خودداری می کند، اما اگر از این لایه محافظت نکنید، نازک می شود.  این فرایند منجر به خشکی پوست و ترک لب ها می گردد. اگر در منطقه ای با آب و هوای سخت زندگی می کنید، دچار ترک لب می گردید. می توانید این مشکل پیش رو را با استفاده از رطوبت و مرطوب کننده های حاوی سرامید، محافظت لب های خود در برابر عوامل، خودداری از برخی محصولات و غذاها حل کنید. تمام این استراتژی ها با هم به التیام لب های شما کمک می کنند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

بخش اول) رطوبت دهی

خلاصی از شر ترک های لب

مقدار زیادی آب بنوشید. وقتی به اندازه کافی آب نمی خورید، بدن شما کم آب می شود. کم آبی باعث خشکی پوست از جمله لب ها می گردد. روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا به لب هایتان کمک کنید.

خلاصی از شر ترک های لب

یک دستگاه رطوبت ساز را امتحان کنید. هوای خشک می تواند پوست شما را خشک کند، در حالیکه هوای مرطوب باعث جوان ماندن پوست شما می شود. هوای خشک به خصوص در زمستان مشکل زا است، بنابراین یک دستگاه رطوبت ساز در اتاق خود خود قرار دهید تا رطوبت پوست و لب های شما حفظ گردد.

خلاصی از شر ترک های لب

از خیار استفاده کنید. برخی افراد با مصرف خیار جهت کمک به آبرسانی کردن لب های خود، خوش شانسی بدست می آورند. یک خیار را به راحتی برش دهید. برای آبرسانی لب ها، تکه های خیار را به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی لب ها قرار دهید.

خلاصی از شر ترک های لب

آلوئه ورا را امتحان کنید. هنگامی که لب های شما ترک می خورد، دارای ترک های ریزی خواهد بود که با آلوئه ورا می توانید به بهبود آنها کمک کنید. به علاوه، آلوئه ورا می تواند به تسکیل درد لب های ترک خورده کمک کند. می توانید روزانه دو بار ژل آلوئه ورا را روی لب های خود بمالید.

خلاصی از شر ترک های لب

یک درمان یا مومیایی کردن لب با سرامیدها را امتحان کنید. لب های شما به طور معمول از یک موم طبیعی جهت مرطوب نگه داشتن آن برخوردار است، اما گاهی اوقات هوا و مواد غذایی محافظت آنها را با مشکل مواجه می کنند. درمان با مرطوب کننده های حاوی سرامید به بازسازی و ترمیم ترک های لب کمک می کنند.

خلاصی از شر ترک های لب

مرطوب کننده ای مانند آکوآفور را امتحان کنید. وقتی صبح بیدار می شوید، از یک مرطوب کننده جهت کمک به فرایند مرطوب سازی طی روز استفاده نمایید.

بخش دوم)  شناخت مواردی که باید از آنها اجتناب کنیم

از مرطوب کردن لب ها با بزاق دهان خودداری کنید. شاید برایتان عادی باشد که هنگام خشک شدن لب ها، زبانتان را بر روی لب خود بکشید. با این حال، تنها این کار وضعیت را بدتر می کند زیرا بزاق با خشک کردن لب های شما تمام می شود.

خلاصی از شر ترک های لب

از مصرف محصولات مصنوعی خودداری کنید. هنگام برداشتن پوسته های زائد لب، از مصرف محصولاتی که رنگ و طعم مصنوعی دارند خودداری کنید. روغن های طبیعی، مانند کره shea و روغن نارگیل عملکرد بهتری جهت مرطوب سازی لب های شما دارند.

خلاصی از شر ترک های لب

از مرکباتی برش خورده یا چاق خورده خودداری کنید. اسید موجود در این میوه ها می تواند باعث سوزش ترک لب های شما گردد، بنابراین سعی کنید از مصرف آنها به خصوص مواقعی که لب هایتان شرایط بدی دارند خودداری کنید، اما وقتی لب هایتان کمی بهتر شدند، از مصرف آنها دریغ نکنید.

از مصرف غذاهای پرادویه خودداری کنید. غذاهای پرادویه نیز می توانند باعث سوزش لب های شما گردند. اگر مشکل ترک لب دارید، از مصرف این غذاها صرفنظر کنید.

خلاصی از شر ترک های لب

از اعمال لایه بردارهای دارای اسید سالیسیلیک خودداری کنید. در حقیقت این نوع لایه بردارها با از بین بردن چربی های محافظ بر روی آب داخل پوست، لب هایتان را بیشتر خشک می کنند. این لایه بردارها مشکل را بدتر می کنند.

fخلاصی از شر ترک های لب

داروهای خود را بررسی کنید. اگر خشکی مزمن لب دارید، دلیل آن یکی از داروهایتان است. به عنوان مثال، داروهای فشار خون بالا می توانند باعث خشکی لب شوند. شما نباید تنها به دلیل ترک لبها، از مصرف دارو خودداری کنید، ممکن است پزشکتان بتواند این دارو را به داروی دیگری که برایتان مشکلی ایجاد نمی کند تغییر دهد.

خلاصی از شر ترک های لب

خمیردندان خود را عوض کنید. برخی از خمیردندان ها به ویژه آنهایی که دارای ترکیبات مصنوعی هستند، می توانند لب هایتان را بسوزانند. این سوزش با گذشت زمان می تواند موجب ترک مجدد لب ها گردد.

بخش سوم) حفظ لب ها از آسیب

خلاصی از شر ترک های لب

از شال گردن استفاده کنید. شال گردن تنها از گردن و قفسه سینه شما محافظت نمی کند، بلکه اگر دهان خود را با آن بپوشانید، می تواند از لب های شما نیز محافظت کند. باد، قاتل لب های ترک خورده است، بنابراین متوقف کردن تماس باد به جلوگیری از بروز مشکل کمک می کند.

خلاصی از شر ترک های لب

از یک ترمیم کننده لب استفاده کنید. اغلب به ویژه در زمستان از یک ترمیم کننده لب استفاده کنید. ترمیم کننده های لب نه تنها باعث مرطوب شدن لب ها می شوند، بلکه از لب های شما در برابر عوامل مختلف محافظت می کنند. اگر مدت زمانی طولانی در معرض آفتاب هستید، ممکن است در خود SPF نیز داشته باشند.

در صورت لزوم از ترمیم کننده لب استفاده کنید. این ترمیم کننده باعث ایجاد شرایطی که درماتیت محیطی نامیده می شود، نخواهند شد زیرا آنها یک کرم استروئیدی نیستند (در حالیکه هیدروکورتیزون یک کرم استروئیدی است).

خلاصی از شر ترک های لب

بعد از شستن صورت خود از ترمیم کننده لب استفاده کنید. برای شستن صورت خود از پاک کننده ای استفاده کنید که جهت لایه برداری یا از بین بردن چربی پوست طراحی شده باشد، اما از تمیز کردن لب ها با آنها خودداری کنید. لب های خود را با آب و صابون ملایم بشویید و پس از ان از یک ترمیم کننده لب استفاده کنید.

خلاصی از شر ترک های لب

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بر روی لب های خود کرم ضد آفتاب بزنید، یا حداقل یک کرم ترمیم کننده لب دارای ضدآفتاب SPF 15 تهیه کنید. این کرم می تواند از لب هایتان در برابر آفتاب سوختگی محافظت نماید و به بهبود ترک آنها کمک نماید.

مترجم : فاطمه باباشاهی

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website