0
  • No products in the cart.
چگونه با انگیزه بمانیم؟

چگونه با انگیزه بمانیم؟

انگیزه ی شخصی، نکته ای است برای اینکه تقریبا تمام ویژگی های زندگی باقی بماند. اگر ما انگیزه نداشته باشیم، به احتمال زیاد وقت خود را هدر می دهیم و اهداف شخصی و مهارتی خود را در نظر نمی گیریم. حتی، بیشتر مردم، بعضی اوقات اعتماد به نفس خود را از دست میدهند. یکسری نکاتی در این راستا وجود دارد که به شما کمک میکند تا با انگیزه بمانید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول: خوش بین باشید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

اهدافتان را به خودتان یاداوری کنید. معمولا قبل از اینکه هر زمانی را به تلاش خاصی اختصاص بدهید، باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای خودتان وضع کنید. به یاد داشته باشید که اهداف خودتان را به صورت واقعی حفظ کنید، این باعث میشود که شما نا امید نشوید حتی اگر به انها نیز نرسید. این بدان معنا نیست که شما نتوانید خودتان را به چالش بکشانید، اگر شما خودتان را به چالش نکشانید، پس در واقع هدفی موجود نیست. اگرشما اهداف خودتان را از دست بدهید، سپس ممکن است که کمتر انگیزه داشته باشید تا نسبت به وقتی که شما همیشه در حال چک کردن این هستید که چقدر به کل روندی که در پیش دارید، نزدیک هستید. اهداف خودتان را نگه دارید و پیشرفت خودتان را چک کنید زیرا به شما کمک میکند تا همیشه با انگیزه باشید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. برای اینکه پیشرفت خود را دنبال کنید، چک لیست های هفتگی ایجاد کنید. هرشخصی میخواهد ببیند که چگونه اهدافشان حفظ میشود اگر بخواهند با انگیزه باقی بمانند. اگر شما هر موقعی که پیشرفت خودتان را بررسی می کنید، متوجه شوید که پیشرفت تان خوب بوده است، خوشحال میشوید و با انگیزه میشوید وقتی که می بینید پیشرفت کرده اید. اگر ببینید که اهدافتان عقب افتاده است، شاید به یک شروعی نیاز داشته باشید تا بتوانید به مسیر هدفتان برگردید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. به خودتان قول بدهید که هر زمانی که به اهداف هفتگی تان می رسید، برای خود یک جایزه ای را نیز در نظر می گیرید. ممکن است که این امر ساده ای باشد که بعد از یک هفته کار سخت به خودتان جایزه ای بدهید. هر جایزه ای که برای خودتان در نظر گرفته باشید باید جوری باشد که بعد از ان به روند خود ادامه بدهید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. به خودتان استراحت بدهید. بعضی اوقات، حتی سرسخت ترین افراد هم تحملشان تمام میشود. شاید شرایط تان جوری باشد که باید به خود استراحتی بدهید. اگر هدف مربوط به تناسب اندام باشد، شاید نیاز باشد که به خود استراحت سه یا چهار روزه بدهید به جای اینکه به خودتان استراحت یک یا دو روزه بدهید. اگر در مدرسه یا دانشگاه باشید، سعی نکنید که همه ی کارهای خود را یکجا انجام بدهید، بلکه سعی کنید که کارتان را در طول روز یا هفته پخش کنید تا انجایی که ممکن است.

 

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. زیاد به خودتان سخت نگیرید. هرکسی ممکن است در بعضی موارد، شکست بخورد. اگر شما برای اینکه به اهداف هفتگی تان برسید، شکست بخورید، از ان درس بگیرید. سعی کنید که هدف بعدی خودتان را قبل از اینکه دیر بشود، به اتمام برسانید بنابراین شما میتوانید از زمان های ذخیره شده استفاده کنید تا کارهای خود را که عقب افتاده است، به اتمام برسانید. بدین ترتیب، حتی اگر قبلا هم در این راستا شکست خورده باشید، هنوز هم در مسیر درستی قرار گرفته اید. همیشه مهم نیست که چگونه به سختی شکست خورده اید، اما این مهم هست که چگونه به مسیر خود ادامه می دهید. از اینکه شکست بخورید، غافل گیر نشوید، شکست خوردن را به عنوان یک رخداد انسانی که طبیعی هست در نظر بگیرید و تلاش کنید تا به اهدافتان برسید.

 

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. سخنرانی ها یا داستانهای انگیزشی را بخوانید یا نگاه کنید. هر شخصی، در هر زمانی مستحق ان است که سخنرانی عالی داشته باشد. با دیدن ویدیوهای یوتیوب که لحظات الهام بخشی را دارند، خوش بین باقی بمانید بنابراین شما در ان حین که در حال دیدن اینگونه ویدیوها هستید، حس انگیزشی جدیدی را در درون خود حس می کنید. دراینجا چند مثالی هست که مربوط به ویدیوهای انگیزشی بوده که به راحتی پیدا میشوند:
  • سخنرانی معروف Mary Schmich “هر شخصی ازاد است.”
  • تقریبا هر فیلم ورزشی هالیوودی
  • موزیک رپ Much – “از عرش به فرش رسیدن”، یک غزل خیلی معروف است.
  • داستانهای تاریخی که مربوط به شجاعت یا جسارت است. (Jack Churchill, Audie Murphy, etc را ببینید.)

 

روش دوم : غلبه بر اهمال کاری

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. چیزهایی که باعث حواس پرتی تان میشود را حذف کنید. هرچیزی را که باعث میشود اهمال کاری کنید، تشخیص بدهید و از شرش خلاص بشوید. همان چیزها را یا اینکه بفروشید و یا اینکه در یک قفسه قرار بدهید. از خودتان دورش کنید. ان را دور بیاندازید، شما نمی توانید انگیزه داشته باشید اگر تمام وقت تان تلف شود.

 

اگر شما بدون هدف، ساعت ها در اینترنت بتابید، در مرورگرتان، یک چیزی که اسمش توسعه ی بهره وری هست، نصب کنید. این بهره وری های رایگان، به شما اجازه میدهد تا بعضی از سایتهای خاصی را بلاک کنید یا زمانهای محدودی را برای گشت و گذارهای اینترنتی اختصاص بدهید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. ارزش خود را بالا ببرید. منظور این هست که جلوی چشم بقیه و برای خودتان این ارزش را حفظ کنید. اگر یکسری کارهایی که باید انجام بدهید را انجام ندادید، مجازاتی برای خود در نظر بگیرید. به دوستان و فامیل خود راجع به کارهایی که میخواهید انجام بدهید، بگویید. اگر این کارها را انجام ندهید، انها به هرحال متوجه کارهایی که نکردید، میشوند و شما شرمنده خواهید شد- خب شما پس انگیزه ی بزرگی دارید تا شروع به کار کنید.
  • برای خودتان یاد داشت های کوچک داشته باشید برای اینکه با انگیزه بمانید یا یک یاداورنده بر روی گوشی تان نصب کنید تا هر 20 دقیقه یکبار، کاری که باید انجام دهید را به شما یاداوری کند. این ممکن هست برای شما مقداری سخت باشد که ان را انجام بدهید.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. از کافئین استفاده کنید. فقط شما می دانید که حد و اندازه ی کافئینی که باید مصرف کنید چقدر است، زیرا اگر به اندازه نامناسبی صرف شود، باعث میشود تا عصبی بشوید و تمرکز خودتان را در طول روز از دست بدهید. دوز مناسب و پایینی از کافئین باعث میشود تا هوشیار، با انگیزه و با تمرکز باشید.

 

اگرمعتاد کافئین شدید- شما فقط برای این کافئین مصرف می کنید تا به صورت نرمال یا طبیعی عمل کنید- باید بگویم که دیگر نرمال نیستید.

 

از محرک های مشابه با کافئین دوری کنید زیرا دکتر با توجه به شرایط خاص انها را تجویز میکند. اگر به درستی از این محرکها استفاده نکنید، باعث میشود که برایتان عادت شود.

 

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. تحرک داشته باشید. برای مثال بدویید یا اینکه حرکات پرشی و .. انجام بدهید. حتی ورزشهای سبک بر روی حال و مودمان تاثیر می گذارد، و باعث میشود که حس کنیم فعال و پویا هستیم. تحقیقات ثابت کرده اند که ورزش کردن باعث از بین رفتن افسردگی و کمبود اعتماد به نفس میشود که هر دو بر روی انگیزش شخصی تاثیر می گذارد.

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. کارهای خود را تقسیم کنید. اگرشما مشکلات جدی انگیزشی داشته باشید، باید کارهای بزرگی که دارید را به موارد کوچک تر تقسیم کنید که این کار باعث میشود تا به کارهای خود راحت تر بپردازید. زیرا، ما حس می کنیم که هر مرحله ای از کار خود را تمام کرده ایم، که این امر باعث میشود تا انگیزه ی شما بیشتر شود. بعضی اوقات، تمام آنچه که برای به دست آوردن انگیزه برای مقابله با کل پروژه لازم است، این هست که اولین گام را انجام دهید.

 

چگونه با انگیزه بمانیم؟

  1. خودتان را سوپرایز کنید. حتی افرادی که انگیزه ی خیلی قوی دارند، اگر هفته ها، ماه ها یا کلا خیلی وقت باشد که درحال کار کردن یا کارهای تکراری باشند، بعضی اوقات خسته نیز میشوند. درکل، یکنواختی را از فعالیت های خود جوشی که دارید، تفکیک کنید- حتی اگر دقیق نمیدانید که چه کاری را انجام میدهید. این امر باعث میشود تا روند کاری تان روز به روز راحت تر شود. دراینجا، چند ایده ای هست که شاید بخواهید ان را امتحان کنید:

 

  • وقتی را برای خوردن ناهار در بیرون بگذرانید.
  • با همکارانتان یا دوستانتان، فوتبال بازی کنید.
  • دوستانی که در محل کارتان دارید را با اشپزی هایی که می کنید، سوپرایز کنید.
  • یکی از دوستان خودتان را در شب به بیرون دعوت کنید، حتی اگر موقعیت خاصی نباشد.
  • استایل شخصی تان را تغییر بدهید. سعی کنید که با اینکار متفاوت به نظر برسید، سپس شاهد عکس العمل دوستان و همکاران خود باشید.

 

مترجم : مینا رضایی

 

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website