0
  • No products in the cart.
 

دستور پخت دلمه برگ مو ترش و شیرین مجلسی که فوق العاده است

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله سرگرمی  > دستور پخت دلمه برگ مو ترش و شیرین مجلسی که فوق العاده است
دلمه برگ مو

دستور پخت دلمه برگ مو ترش و شیرین مجلسی که فوق العاده است

دلمه برگ مو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که اگر به خوبی و با مهارت طبخ شود طعمی به یادماندنی خواهد داشت. برای اینکه یک دلمه برگ مو خوشمزه بپزید باید به برخی ریزه کاری ها توجه کنید. در این نوشتار ما قصد داریم طرز تهیه دلمه برگ مو ترش و شیرین مجلسی و بسیار خوشمزه را به همراه چند نکته ظریف که برای خوشمزه تر شدن این غذا لازم است به شما آموزش دهیم. با سایت تدسا همراه باشید.

دلمه برگ مو

مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو

-نیم کیلو برگ مو تازه یا کنسرو برگ مو

-نیم کیلو گوشت چرخ کرده بدون چربی

-۱ پیمانه برنج خام

-۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

-۱ عدد پیاز بزرگ

-نصف پیمانه جعفری تازه خرد شده

-۱ قاشق چایخوری زردچوبه

-نمک و فلفل به میزان کافی

مواد لازم برای تهیه شهد (چاشنی) دلمه

-۳ قاشق غذاخوری کره

-۱قاشق غذاخوری شکر

-۳ قاشق غذاخوری رب انار

-۱ استکان آب ولرم

-نمک به میزان کافی

طرز تهیه دلمه برگ مو ترش و شیرین

ابتدا برنج را خیس کنید و بگذارید نیم ساعت خیس بخورد. سپس برگ های مو را بشویید و با یک پارچه لطیف به آرامی خشک کنید و در یک ظرف کنار بگذارید.

نکته مهم: از از برگ مو کنسروی استفاده میکنید حواستان باشد که حتما یکساعت برگ ها در آب خیس کنید و سپس آبکشی کنید زیرا کنسرو ها برای نگهداری نمک زیادی به برگ مو می زنند.

حالا پیازها را نگینی و بسیار ریز خرد کنید و در یک تابه با گوشت چرخ کرده تان تفت دهید تا عطر گوشت بلند شود و رنگ قهوه ای به خود بگیرد. سپس زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. گوشت را با برنج ، سبزی، رب و نمک و فلفل مخلوط کنید و هم بزنید.

طرز تهیه دلمه

حالا برگ های تمیز و خشک شده را آماده کنید و مواد را داخل برگ ها ریخته و بپیچید.

قابلمه ای که برای پخت دلمه آماده کرده ای را بیاورید و دلمه های پیچیده شده را داخل آن مرتب بگذارید و طبقه به طبقه دلمه ها را بچینید. پس از اتمام کارتان یک بشقاب سنگین یا وسیله ای شبیه آن روی دلمه ها بگذارید تا اصطلاحا وا نرود و یک لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و دلمه را بگذارید تا بپزند.

تهیه شهد دلمه

حالا که از پیچیدن دلمه ها فارغ شده اید شهد آن را درست کنید. به این صورت که ابتدا کره را آب کرده و سپس شکر و رب انار و نمک و آب را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا شهد آماده و یکدست شود. و نیم ساعت پایانی پختدلمه شهد را به قابلمه اضافه کنید تا بپزد و قوام بیاید و جذب دلمه ها شود.

نکته مهم: طعم ترش و شیرین یا ملس دلمه شما به این رب انار بستگی دارد. اگر اگر طعم ملس را می پسندید که این رب انار چاشنی بسیار خوبی است اما اگر طعم شیرین را دوست دارید کلا رب انار نزنید و در صورتی که دلتان دلمه ترش می خواهد می توانید از رب انار ترش استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website