0
  • No products in the cart.
 

دلایلی که موجب می شود آدم‌ها مجرد بمانند

مزایای مجرد ماندن

دلایلی که موجب می شود آدم‌ها مجرد بمانند

بسیاری از آدم‌ها ترجبح می‌دهند در زندگی‌شان یک همدم داشته‌باشند، اما بعضی‌ها نیز از مزایای مجرد ماندن لذت می‌برند. مطمئنا، در آغوش گرفتن عشق‌تان بعد از یک روز سخت و طولانی می تواند بسیار خوشایند باشد، اما بیش از ۶۰ درصد آدم‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله، به عنوان مجرد اعلام هویت کرده‌اند. هرچند برای بعضی‌ها، این ممکن است به منزله‌ی در پیش گرفتن راه تنهایی باشد، اما برای بعضی دیگر زندگی بدون شریک عشقی کاملا رهایی‌بخش و رضایت‌‌بخش است.

 

به نظر می‌رسد جامعه این ایده را ترویج می‌کند که ما باید با دیگران رابطه داشته‌باشیم تا در زندگی احساس رضایت کنیم، اما بسیاری از آدم‌ها ثابت کرده‌اند این نظریه کاملا غلط است.

 

در این نوشتار ۶ دلیل که آدم‌ها تصمیم می‌گیرند مجرد بمانند را برای شما شرح می دهیم. با تدسا همراه باشید.

مجرد

با تجرد بیش‌تر احساس شادی می‌کنند.

همه تمایل ندارند یک رابطه‌ی جدی داشته‌باشند- درواقع، بعضی آدم‌ها عملا در تجرد بیش‌تر احساس راحتی و رضایت می‌کنند. به هر حال روابط همیشه به شادی نمی‌انجامند، و این روزها نرخ بالای طلاق این را اثبات کرده‌است. ممکن است نظر آدم‌های مجرد این باشد که به روابط بیش از حد بها داده شده‌است، و نمی‌خواهند برای یک رابطه سخت تلاش کنند تا در آینده فقط همه‌چیز به سادگی تمام شود. آدم‌های مجرد می‌توانند با خودشان رابطه‌ای در سطح عمیق‌تر برقرار کنند، و این تمام چیزی است که برای شاد بودن نیاز دارند.

 

می‌خواهند روی خودشان کار کنند.

در یک رابطه، قطعا می‌توانید روی خودتان کار کنید، اما وقتی مجرد هستید فرصت بیش‌تری برای آن دارید. توسعه‌ی خود، شما را قادر می‌سازد شخصیت‌تان را بسازید و ضعف‌هایتان را تقویت کنید، که این باعث می‌شود در آینده، اگر تصمیم بگیرید که وارد یک رابطه‌ی دیگر شوید، واقعا شریک زندگی بهتری باشید. حتی اگر در زندگی‌تان تمایلی به یک همدم ندارید، بهتر کردن خودتان هرگز چیز بدی نیست. وقتی مجبور نیستید به کسی جواب بدهید، می‌توانید از این زمان اضافی برای کار کردن روی تناسب اندام، روی یک ایده‌ی کسب‌وکار، یا روی تمرین مراقبه/یوگا کار کنید. می‌توانید انتخاب کنید که وقت‌تان را چگونه بگذرانید، که به همین دلیل بعضی‌ها تجرد را انتخاب می‌کنند.

 

می‌خواهند وقت‌شان را به آینده‌شان اختصاص دهند.

این عصر، عصر تردید است، و با وجود اقتصاد جهانی بی‌ثبات، بسیاری از هزاره‌ای‌ها می‌خواهند جایگاه‌شان را هم از نظر مالی و هم از نظر حرفه‌ای ایمن کنند. بسیاری از آدم‌ها تجرد را انتخاب می‌کنند تا به دانشگاه برگردند، مدرک‌شان را بگیرند، کارآموزی‌شان را تمام کنند، یا وقت بیش‌تری را به حرفه‌شان اختصاص دهند. به هر حال، دوام آوردن در این دنیا پول می‌خواهد، و از آن‌جا که ما مجبور هستیم بیش‌تر عمرمان را صرف به‌دست آوردن پول کنیم، انتخاب حرفه‌ای که خیلی به آن علاقه داریم بیش‌ترین اهمیت را دارد.

 

نمی‌خواهند تعهد جدی داشته‌باشند.

بعضی آدم‌ها زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با آدم‌های زیادی رابطه داشته‌باند، و مجبور نباشند به یک نفر متعهد بمانند، هرچند ممکن است این رویکردی آسان نسبت به روابط باشد، اما بعضی از آدم‌ها فقط نمی‌خواهند یک تعهد جدی در زندگی‌شان داشته‌باشند، و این هیچ ایرادی ندارد. تا زمانی که هیچ‌کس با این ایده مشکل نداشته‌باشند، تجربه‌ی رابطه با آدم‌های مختلف می‌تواند واقعا کمک‌تان کند به عنوان یک فرد از جنبه‌های گوناگون رشد کنید. مجردها ترجیح می‌دهند به جای این‌که همه‌ی تخم‌مرغ‌هایشان را در یک سبد بچینند، با آدم‌های مختلف آشنا شوند.

 

آدم‌هایی که در زندگی‌شان هستند برای‌شان کافی است.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که شاید مجردها احساس نیاز نمی‌کنند که یک فرد دیگر را وارد زندگی‌شان کنند؟ به علاوه پژوهشگران پی‌برده‌اند آدم‌های مجرد نسبت کسانی که زندگی مشترک دارند، زندگی اجتماعی فعال‌تری دارند. گاهی تمام چیزی که در زندگی نیاز دارید دوستانی فوق‌العاده و خانواده‌ای است که در کنارشان زندگی کنید.

 

 در گذشته روابط بدی داشته‌اند.

اما دلیل دیگری که آدم‌ها مجرد می‌مانند این است که روابط گذشته آنها را ترسانده است. شاید از ترس این‌که دوباره دل‌شکسته شوند نمی‌خواهند شانس‌شان را با یک فرد دیگر امتحان کنند، و اگر در جریان زندگی‌شان نباشید، واقعا نمی‌توانید آنها را به خاطر این تصمیم قضاوت کنید. شاید به تازگی از یک رابطه‌ی سمی خارج شده‌اند و برای وارد شدن به یک رابطه‌ی دیگر احساس آمادگی نمی‌کنند. شاید دیگر هرگز نخواهند یک رابطه‌ی دیگر داشته‌باشند، و البته این ترجیح شخصی خودشان است. چیزی که برای یک فرد مناسب است همیشه برای فردی دیگر مناسب نخواهدبود، و ممکن است مجردها فقط بخواهند از قلب‌شان محافظت کنند و مدتی، بدون داستان‌های غم‌انگیز، از زندگی‌شان لذت ببرند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website