0
  • No products in the cart.
 

رازهای وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک

رازهای وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک

رازهای وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک

رازهای وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک :

راز وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک در جیست ؟ در این مقاله از مجله توسعه دهندگان در باره راز وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک بحث می کنیم.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک خوب صحبت می‌کنند ولی موفق به ارائه‌ی خدمات به مشتریان بر یک پایه‌ی منسجم نمی‌شوند. ممکن است صاحب کسب و کارهای کوچک به شما بگوید که مشتریان وفادار، باارزش هستند. اما تنها مالکان متعهد، به‌طور مداوم کیلومترها را طی می‌کنند تا اطمینان یابند اعتماد و وفاداری مشتریان ارتقاء می‌یابد. این موضوع اتفاقی نیست که مشتریانی که این مالکان به آنها خدمت می‌کنند، طی یک دوره‌ی زمانی طولانی باقی می‌مانند.

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از گزارش موسوم به “جلب وفاداری مشتریان بزرگ در جهان کسب و کارهای کوچک ، ” ۶۱ درصد از کسب و کار های کوچک بیش از نیمی از درآمد خود را از مشتریان وفادار کسب می‌کنند؛ نه از کسب و کارهای جدید. در همین حال، مشتریان دائمی ۶۷ درصد بیش از یک مشتری جدید پول خرج می‌کنند. در نتیجه، تنها ۱۴ درصد از صاحبان کسب و کار های کوچک درحال‌حاضر بخش اعظم بودجه‌ی سالانه خود را به بازاریابی اختصاص می‌دهند.

شرکت بازاریابی “تئودور لویت” سال‌ها پیش به ما توضیح داد که یکی از چیزهایی که مشتریان وفادار از ما می‌خواهند این است که هم‌چون یک نهاد ناشناخته عمل نکنیم. آنها می‌خواهند احساس مهم بودن کنند. آنها یک رابطه‌ی تجاری با ما را می‌خواهند.

در سی‌امین سال همکاری من با صاحبان موفق کسب و کارها، من نمونه‌های بسیاری از نحوه‌ی ایجاد یک سامانه و ارائه‌ی آن را که موجب ایجاد یک پایگاه موفق و سودآور برای مشتریان می‌شود، دیدم. متاسفانه، بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک خوب صحبت می‌کنند ولی موفق به ارائه‌ی خدمات به مشتریان بر یک پایه‌ی منسجم نمی‌شوند.

مطلب مرتبط: ۹ جمله جادویی برای جذب مشتری

پس برای به‌دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار باید چه کرد؟ “جیسون جی گرابل” رییس شرکت گوشت گاو گرابل در دیترویت در ایالت میشیگان امریکا، که یکی از مشتریان من بود، نکات کمی را در خصوص نحوه‌ی حفظ مشتریان بسیار وفادار می‌دانست. یکی از مشتریان آنها شرکت وال مارت است. وال مارت اجازه داده است تا گرابل تنها عرضه‌کننده‎ی گوشت گاو به آنها باشد. تکرار می‌کنم: تنها عرضه‌کننده‌ی کالا.

جیسون اخیراً در یک مصاحبه، چهار دلیل را برای جذب مشتری وفادار توسط وال‌مارت بیان کرد:

۱. محصولات آنها خواست مصرف‌کننده را برآورده می‌کند.

۲. گرابل در نحوه‌ی تحویل کالا بهترین است.

۳. قیمت‌های آنها بسیار پایین، اما کیفیت آنها بالا است.

۴. آنها شور و شوقی را برای بهبود مستمر عملکرد همه‌ی اعضای گروه کاری ایجاد می‌کنند.

بنابراین این کسب و کار کوچک با داشتن کم‌تر از ۲۰۰ کارمند، قادر به ارائه‌ی دقیق همان چیزی است که مشتریان در سراسر کشور از جمله وال مارت، می‌خواهند. در نتیجه گرابل مشتریان بزرگ و کوچک بسیار وفاداری به‌دست آورده است.

صاحبان کسب و کارهای کوچک که بهترین عملکرد را در به‌دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار دارند، اطمینان حاصل می‌کنند که از سامانه‌ی خود برای رسیدن به موفقیت بهره می‌گیرند. وفاداری مشتری،مستلزم توجه مداوم به جزییات کوچک است. با شناسایی جزییات مهم و ایجاد یک سامانه برای تحت نظر گرفتن شرایط، هر صاحب شرکتی می‎تواند یک کسب و کار بسیار سودآور راه بیندازد.

اگر شما یکی از صاحبان کسب و کار هستید که در رویکرد القای حس خدمت‌گزاری به مشتریان در هر فردی در سازمان‎تان سرسخت هستید، شما می‌توانید انتظار نتایج مشابهی را داشته باشید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website