0
  • No products in the cart.
 

راهنمای اخذ اقامت کاری گرجستان

اقامت کاری گرجستان

راهنمای اخذ اقامت کاری گرجستان

اخذ اقامت اقامت کاری گرجستان (از طریق کارمندی)

در این روش در شرکتی استخدام میشوید و از طریق استخدام در آن شرکت درخواست اقامت مینمایید.

با توجه به اینکه یافتن کار در شرکت های گرجی سخت است و از طرف دیگر اکثر متقاضیان اقامت گرجستان تمایلی به استخدام شدن با حقوق های نرمال اینجا و اتلاف وقتشان برای کار در گرجستان ندارند در تمام موارد این نوع اقامت از طریق تهیه قرارداد با شرکت هایی صورت میپذیرد که «نه توقع انجام کار از شما دارند و نه حقوقی به شما پرداخت خواهند کرد».

کشور گرجستان به تازگی (سال ۲۰۱۹) در این خصوص قوانینی به اجرا گذاشته که اگر مشخص شود شما در شرکتی به صورت غیر واقعی استخدام شده اید هم آن شرکت جرائم سنگینی خواهد شد و هم شما به عنوان مجرم تحت تعقیب قرار خواهید گرفت. 

این اقامت به صورت یکساله خواهد بود، سال به سال تمدید خواهد شد و بعد از ۶ سال تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.
مجموع کل هزینه هایتان برای اقامت کاری ۵۰۰۰ لاری می باشد.

نکته 1: شرکت های غیر معتبر برای دادن قرارداد کارمندی به شما حدود 1000 لاری و شرکت های معتبر حدود 3000 لاری دریافت مینمایند.

نکته 2: کلیه اقامت هایی که با قراردار های کارفرما غیر معتبر انجام میشود از آذر ۹۶ تا کنون حتما ریجکت شده اند و فریب امکان اخذ اقامت با ۱۰۰۰لاری را نخورید.

برای اطمینان از شرکت یا دلال مدعی، درخواست نمایید یک نمونه موفق اقامت کارمندی (نه از طریق خرید ملک) از آذر ۹۶ تا کنون را به شما نشان دهد و برای اینکه مطمئن شوید این کارت اقامتی که نشان میدهد از طریق خرید ملک نبوده است بخواهید که قرارداد کارمندی ترجمه شده ی آن کارت را نیز به شما نشان دهد .

هیچ نوع خدماتی بیش از خدمات ذکر شده در اقامت کارمندی وجود ندارد و گول واژه هایی مانند اینکه بیایید شرکتی با ۵ سال سابقه ی کار برایتان بخرم یا اقامت ۳ ساله برایتان میگیرم، وجود ندارد.

در متن قانون مهاجرت گرجستان به وضوح نوشته شده است که تمام اقامت های موقت از هر روشی حتما یک ساله و در برخی موارد مشکوک برای پلیس مهاجرت استثنا ۶ ماهه خواهد بود.

نکته 4: برای “تمدید اقامت کارمندی” به شما پیشنهاد میگردد ۳.۵ ماه قبل از اتمام اقامت یکساله تان با قرارداد جدید کارمندی ولی با درج حقوق بالا برای شما به مدت ۲ ماه مالیات بالا حدود ماهی ۶۰۰ لاری پرداخت نمایید و سپس ۱.۵ ماه مانده به اتمام اقامت ( پس از دو ماه پرداخت مالیات بالا )، درخواست تمدید اقامت دهید و یا از طریق ثبت شرکت و یا خرید آپارتمان تمدید نمایید.

روش پرداخت ۲ ماه مالیات حقوق بالا قبل از درخواست تمدید اقامت، بسیار کارآمد تر از پرداخت ماهانه ی ۱۲۵ لاری برای مالیات حقوقتان میباشد که اکثرا به دلیل قطع همکاری کارفرما بی فایده برایتان خواهد بود که در اکثر مواقع پرداخت نخواهد شد و رسید رسمی پرداخت به شما شرکتها نشون نخواهند داد.

نکته 5: تنها راه دریافت اقامت کاری در شروع ورود به گرجستان، اقامت کارمندی است و از خرداد ۹۶ هیچکس نتوانسته پس از ورود به گرجستان “اقامت از طریق ثبت شرکت” یا کار آفرینی دریافت نماید. در حال حاضر تنها راه برای اقامت از طریق ثبت شرکت یا کار آفرینی این است که یا از قبل حساب بانکی در گرجستان داشته باشید و یا از طریق اقامت کارمندی بتوانید افتتاح حساب نمایید و سپس حداقل گذشت ۳ ماه از تاریخ ثبت شرکت و پرداخت مالیاتهایتان برای تبدیل اقامتتان از کارمندی به ثبت شرکت یا کار آفرینی و یا درخواست اقامت از طریق ثبت شرکت، اقدام نمایید.

نکته 6: در حال حاضر با قوی ترین عملکرد 20% درخواست های اقامت کارمندی بصورت تصادفی ریجکت می شود.
بررسی های هلدینگ توسعه دهندگان نشان می دهد هیچکدام از عوامل زیر موثر در ریجکت شدن نیست!!

مدت زمان زندگی در گرجستان
سن
درخواست 10 روزه یا 30 روزه
جنسیت زن و مرد
تعداد مهرها یا ویزاهای سفرهای خارجی درج شده در پاسپورت
تنها سناریو موجود ریجکت شدن اقامت های کارمندی “بصورت تصادفی” می باشد.

نکته 7: با اخذ اقامت از طریق اقامت کاری گرجستان ، یک همسر و کلیه فرزندان(بدون محدودیت سنی) و یکی از والدین تحت تکفل و یک کودک تحت سرپرستی از طریق نسبیت با شما میتوانند اقامت موقت یک ساله بگیرند و همانند شما پس از ۶ سال اقامت دائم گرجستان را دریافت نمایند.

نکته 8: هزینه های اخذ اقامت گرجستان با قانون نسبیت برای خانواده:
مجموع کل هزینه های خانواده تان برای اقامت از طریق نسبیت میشود:

۲۰۰ لاری تایید نسبیت
۲۱۱ لاری واریز دولتی
۱۵ لاری ترجمه پاسپورت
۲۰۰ لاری مشاور حقوقی درخواست اقامت
‏+۱۸‎٪ مالیات ارزش افزوده
مجموعا حدود ۷۴۰ لاری
مجموع کل هزینه های تمدید اقامت از طریق کارمندی ۱۰۰۰ لاری می باشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website