0
  • No products in the cart.
 

راه هایی برای بهتر کردن سئو سایت

راه هایی برای بهتر کردن سئو سایت

چگونه سئوی سایتمان را بهتر کنیم ؟

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان قصد داریم موضوع مهمی را مورد بحث قرار بدهیم. اینکه چگونه می توانیم سئوی سایتمان را بهتر کنیم.

در سایت‌هایی که در زمینه‌ی سئو موفق هستند، متخصصان سئو فعالیت‌هایی را بصورت روزانه و از روی عادت انجام می‌دهند. که آن ۴ عادت برای داشتن سئوی موفق بصورت زیر می‌باشند.

۱. همیشه در جریان آخرین اخبار و استراتژی‌ها باشید:

از عوامل موفقیت در سئو توجه به آخرین اخبار و استراتژی‌های سئو می‌باشد. الگوریتم‌های جدید، تغییرات آزمایشی گوگل یا به روز رسانی‌ها نکاتی هستند که باید مورد توجه قرارگیرند.
برای پیگیری اخبار سئو می‌توانید از این سایت ها استفاده کنید:

  •  Google Webmaster Central: یک وبلاگ است که اطلاعات مفیدی را از آخرین اخبار و تغییرات گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Search Engine Land: وب سایتی با موضوع سئو که آخرین اخبار موتورهای جستجو را در اختیار کارشناسان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌دهد.

سایت دیگری توسط موسسان این وب سایت با عنوان “Marketing Land” راه اندازی شده است که اطلاعات کاربردی با موضوع دیجیتال مارکتینگ را در آن منتشر می‌کنند.

  • Search Engine Roundtabl: کوچکترین تغییرات در زمینه سئو در سایت “Search Engine Roundtable” منتشر می‌شود و شما می‌توانید به وسیله آن از اخبار روز سئو مطلع شوید.
  • Moz Blog: وبلاگی ست که به یادگیری نکات سئو کمک می‌کند. علاوه بر این می تواند به عنوان یک مرجع آموزشی مفید برای علاقمندان به یادگیری سئو باشد.
  •  SEM Rush Blog: وبلاگ SEM Rush علاوه بر اینکه منبع مفیدی برای تکنیک‌های بهینه سازی محسوب می‌شود، مطالب مفیدی در زمینه بررسی کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا در آن منتشر می‌شود.

داشتن یک وبلاگ برای تمامی وبسایت‌های دیجیتال مارکتینگ امری اساسی تلقی می‌گردد که وب سایت “SEM Rush” نیز از این قاعده مستثنا نیست.

از دیگر منابع یادگیری سئو می‌توان به ویدیوهای سایت یوتیوب اشاره کرد. بسیاری از متخصصان سئو و بهینه سازی ویدیوهای آموزشی خود را به صورت رایگان در یوتیوب انتشار می‌دهند که می‌تواند مورد استفاده صاحبان وب سایت‌ها قرار گیرد.

نکته: در زمینه‌ی سئو باید بدانید که یادگیری سئو پایان ناپذیر است. به این دلیل که الگوریتم‌های سئو مستمرا در حال تغییر هستند.

۲. چگونگی کار با ابزارهای تجزیه تحلیل را یاد بگیرید:

برای موفقیت در سئو، باید بدانید چه عواملی در ابزار google analytics و سایر ابزارهای تجزیه وتحلیل که نشان دهنده وضعیت سئو هستند، موثراند. کارشناسان حرفه‌ای سئو سایت‌هایی را که رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارند را بصورت روزانه بررسی می‌کنند. کارشناسان علت‌های موفقیت این سایت‌ها در سئو را مشخص می‌کنند. سپس با توجه به بررسی‌های انجام شده، فرضیه سازی کرده و آن‌ها را امتحان می‌کنند و تکنیک‌هایی را که موفق بودند را به برنامه سئوی خود اضافه می‌کنند.

۳. به استراتژی‌ها و نکاتی که به دست آوردید عمل کنید:

شما می‌توانید در جریان آخرین اخبار باشید، از همه ابزارهای رتبه بندی گوگل استفاده کنید، آن‌ها را به‌خوبی بشناسید و… اما نکته‌ی مهم این است که باید به آنها عمل کنید. چون در غیر این صورت در سئو موفق نخواهید شد.

برای پیشرفت در روند یک پروژه سئو نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. پروژه را همراه با تجزیه و تحلیل ارائه دهید.
  2. چهارچوب‌های متقاعد کننده برای برگشت سرمایه ارائه دهید.
  3. نیازهای فنی را در قالب فرمتی که توسعه دهندگان به سرعت و به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهند را ارسال کنید.
  4. یک جدول زمانی تنظیم کرده و آنرا بصورت منظم پیگیری کنید.

بهبود سئو سایت

۴. برای موفقیت در سئو مهارت هایتان را افزایش دهید:

حرفه‌ای شوید و برای حرفه‌ای شدن باید همیشه به دنبال بالا بردن سطح دانش فنی خود باشید.

باید سایتتان را به وسیله محتوای بک‎لینک های با کیفیت و … بهینه سازی کنید. مهارت‌ها و دانش خود را در زمینه سئو افزایش بدهید. سئو مبحثی بسیار پیچیده و گسترده است که به مهارت‌های زیادی نیاز دارد.درنتیجه کسانی در آن موفق‌ خواهند بود که پیوسته کار و تلاش کرده و از هیچ فرصتی برای بهبود مهارت‌های خود و سایت دریغ نمی‌کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website