0
  • No products in the cart.
 

روش صحیح استفاده از موتورهای جست و جو

موتور های جستو جو

روش صحیح استفاده از موتورهای جست و جو

یکی دیگر از مهم‌ترین عناصر بازاریابی سئو، درک تفکر و نیاز مخاطبان است. در واقع بعد از آنکه متوجه شدید بازار هدف شما به دنبال چیست؛ می‌توانید نیازهای مشتریان و مخاطبان خود را برآورده سازید و آن‌ها را به مشتری و مخاطب دائمی خود تبدیل کنید.

کوئری های جستجو

در مقالات قبلی بارها به این نکته که باید محتوا را برای کاربران تولید کرد نه برای موتورهای جستجوگر اشاره‌کرده‌ایم. به‌صورت کلی 3 نوع کوئری جستجو وجود دارد که مخاطبین به دنبال آن‌ها هستند:

  • اولین نوع کوئری که Transactional Queries نام دارد، معمولاً برای انجام دادن یک فعالیت مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال شما نیاز به خرید بلیط قطار دارید یا حتی می‌خواهید یک آهنگ جدید را گوش دهید.
  • دومین نوع کوئری را Informational Queries می‌نامند. همان‌طور که از نام این کوئری مشخص است، جستجو برای دانستن چیزی جدید انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال دریافت اطلاعاتی درباره یک برند و یا یک مکان را می‌توان در این دسته از کوئری ها قرارداد.
  • و اما آخرین نوع کوئری Navigation Queries نام دارد. این دسته کوئری ها در واقع برای یافتن و رفتن به یک محل خاص است. به‌عنوان‌مثال زمانی که شما در موتورهای جستجوگر به دنبال یک سایت خاص می‌گردید (مانند فیس‌بوک، الکسا و…).

به‌صورت کلی کار اصلی موتورهای جستجوگر، نمایش نتایج مرتبط با عبارت و کلمه کلیدی که کاربران در باکس جستجو وارد کرده‌اند است. زمانی که کاربر عبارت مورد نظر خود را جستجو کرد، به یکی از سایت‌های نمایش داده‌شده مراجعه می‌کند. اما آیا در آن سایت، چیزی که نیاز داشت را به‌خوبی پیدا کرد؟ این سؤالی است که موتورهای جستجوگر بارها به آن پاسخ داده و بر اساس همین سؤال نیز به وب‌سایت‌ها رتبه می‌دهند.

حال به این نتیجه می‌رسیم که از خودمان بپرسم مشتریان به دنبال چه چیزی هستند، سپس نیاز آن‌ها را برآورده سازیم. تمامی این اتفاقات و مراحل با همان کلمه کلیدی و عبارت جستجو شده در باکس سرچ، آغاز می‌شود.

مراحل و فرآیندهای جستجو

در طی سال‌های اخیر نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجوگر تغییرات بسیاری کرده است. اما اصول اولیه استفاده از موتورهای جستجو درواقع ثابت بوده و هنوز هم همانند گذشته است. در زیر مراحل و فرآیندهای جستجو را مشاهده می‌کنید:

مراحل و فرآیندهای جستجو
مراحل و فرآیندهای جستجو
  1. راه‌حل یا اطلاعات؛ یافتن پاسخ مناسب برای جستجو
  2. کوئری(Queries مرتب‌سازی و چینش نیازها بر اساس یک کلمه کلیدی
  3. آغاز جستجو؛ تایپ کردن عبارت کوئری مورد نظر در باکس جستجو موتورهای جستجوگر
  4. پاسخ مناسب؛ یافتن پاسخ مناسب در میان نتایج نمایش داده‌شده
  5. ورود به سایت؛ کلیک بر روی یکی از نتایج و واردشدن به سایت موردنظر
  6. بررسی اجمالی؛ کنترل و بررسی اجمالی سایت باز شده از نظر یافتن یک‌ راه حل برای کوئری موردنظر
  7. بازگشت به نتایج؛ اگر سایت واردشده نیاز کاربر را برآورده نسازد، کاربر دوباره به صفحه نتایج برمی‌گردد و وارد سایت دیگری می‌شود.
  8. کوئری جدید؛ در این صورت ممکن است کاربر کوئری خود را تغییر دهد و یک عبارت جدیدی را جستجو کند تا به نتایج بهتر دست یابد.

قدرت واقعی بازاریابی جاذبه ای در سئو

قدرت واقعی بازاریابی جاذبه ای در سئو
قدرت واقعی بازاریابی جاذبه ای در سئو

یک سؤالی که ممکن است بارها برای شما پیش‌آمده باشد این است که چرا باید زمان، انرژی، منابع، هزینه‌ها و بسیاری از اطلاعات دیگر را برای سئو سرمایه‌گذاری کنید؟ برای دریافت پاسخ این سؤال، ما برخی از اطلاعات و داده‌هایی که اخیراً طی برخی تحقیقات ارزشمند به‌دست‌آمده است را موردبررسی قراردادیم. با بررسی این اطلاعات می‌توانیم کاربرد موتورهای جستجوگر را بهتر درک کنیم و پس‌ازآن قدرت و اهمیت سئو را بهتر متوجه می‌شویم.

 

comScore در اکتبر ماه سال 2011 طی تحقیقاتی نشان داد که گوگل پرطرفدارترین و پرچم‌دار موتورهای جستجوگر است:

طی این تحقیقات متوجه شدند در آوریل 2011، چیزی حدود 65.4% از جستجوها در آمریکا توسط گوگل بوده است. ازاین‌رو تقریباً 17.2% یاهو و 13.4% موتور جستجوگر مایکروسافت یعنی بینگ در این آمار جای دارند. اما توجه داشته باشید که در دنیای واقعی میزان ترافیک موتور جستجوگر گوگل بیشتر از این اعداد و ارقام است.

  • تحقیقات نشان می‌دهد در آوریل 2011، 65.4% جستجوها در آمریکا توسط گوگل انجام‌شده است. این در حالی است که کاربران، 17.2% از یاهو و 13.4% از مایکروسافت (بینگ) استفاده کرده‌اند. البته در دنیای واقعی، میزان ورود ترافیک از موتور جستجوگر گوگل، بیشتر از این ارقامی است که مشاهده می‌کنیم.
  • طی این تحقیقات به‌صورت کلی مردم آمریکا 20.3 میلیارد بار جستجو انجام داده‌اند. حال چیزی حدود 13.4 میلیارد جستجو از آن گوگل است و 3.3 یاهو، 2.7 مایکروسافت(بینگ)، 518 میلیون ASK Network و 277 میلیون جستجو هم AOL LLC از آن خودکرده‌اند.
  • کل جستجوهای گوگل معادل 67.7% از تمامی کوئری های جستجو است. از طرفی بینگ نیز 26.7% از تمامی جستجوها را به خود اختصاص داده است.

Forrester در آگوست سال 2011، طی تحقیقاتی نشان داد که میلیاردها دلار خرج بازاریابی آنلاین می‌شود:

  • Forrester طبق تحقیقات خود پیش‌بینی کرد تا پایان سال 2016، هزینه‌های صرف شده بر روی بازاریابی آنلاین به 77 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • به عبارتی چیزی حدود 26% از بودجه کل تبلیغات به بازاریابی آنلاین تعلق می‌گیرد.

Burke نیز طی تحقیقات خود در سال 2011 نشان داد که جستجو، کتاب راهنمای جدید است:

  • چیزی حدود 76% در افراد شرکت کرده در نظرسنجی‌های اینترنت، از موتورهای جستجوگر برای دریافت و یافتن اطلاعات محلی استفاده کرده‌اند. از طرف دیگر تنها 24% از آن‌ها از کتاب‌های راهنما استفاده کرده‌اند.
  • در 30 روز گذشته 67% از کاربران، با موتورهای جستجو به یافتن اطلاعات محلی پرداخته‌اند. 23% از پاسخ‌دهندگان بیان داشته‌اند که از شبکه‌های اجتماعی آنلاین به‌عنوان رسانه محلی استفاده کرده‌اند.

Pew نیز در آگوست سال 2011 اطلاعات زیر را آشکار ساخت:

  • 59% از افراد بالغ از اینترنت استفاده می‌کنند، این مقدار از افراد برای کارها روزمره از اینترنت استفاده می‌کنند که تعداد آن‌ها به‌صورت تدریجی در حال افزایش است.
  • با این افزایش‌ها تعداد کاربرانی که در حال استفاده از موتورهای جستجوگر هستند به 61% رسیده است.

آمارها و تحقیقات سایت StatCounter Global 5 طی اطلاعیه‌ای میزان ترافیک موتورهای جستجوگر را نشان داده است:

    • 62% از ترافیک‌ها از آن گوگل است
    • یاهو نیز 3.78% از ترافیک‌ها را به خود اختصاص داده است.
    • موتور جستجوگر ماکروسافت ( بینگ) تنها 3.72% از این ترافیک را دارد.
    • Ask Jeeves هم 0.35% می‌باشد
    • و در پایان موتور جستجوگر Baidu نیز 0.35% از ترافیک‌های ارسالی را به خود اختصاص داده است.

نرخ کلیک برای رتبه‌های برتر توسط مطالعات Slingshot SEO بررسی‌شده است.

  • لینک اول حدود 18.2% از کل ترافیک‌های نتایج جستجوی گوگل را دریافت می‌کند.
  • لینک دوم نیز 10.1% و لینک سوم 7.2% و نهایتاً لینک چهارم نیز 4.8% را به خود اختصاص می‌دهد.
  • لینک اول بینگ چیزی حدود 9.66% نرخ کلیک داشته است
  • به‌صورت کلی میانگین نرخ کلیک برای 10 نتیجه برتر در گوگل 52.32% و در بینگ 26.32% است.

نتیجه‌گیری

تمامی اطلاعات و تحقیقاتی که در این مقاله گفته شد نشان می‌دهد که جستجو در موتورهای جستجوگر از اهمیت بالایی برخوردار است. از داده‌های بالا نتایج زیر به دست می‌آید:

  • استفاده از موتورهای جستجوگر، هرساله 20% رشد داشته است. امروزه میلیاردها نفر در جهان از این موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که جستجو اینترنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • جستجوهای اینترنتی حجم بالایی از فعالیت‌های اقتصادی آنلاین و حتی آفلاین را به خود اختصاص می‌دهد.
  • به دست آوردن بهترین رتبه و رفتن به نتایج اول جستجوها (سئو)، اهمیت بسیار بالایی دارد. درواقع قرار گرفتن در بالاترین نتیجه جستجو باعث اعتماد مشتریان به شما و تبدیل‌شده به مشتری دائمی شما می‌شود.

تمامی نتیجه‌های گرفته‌شده تنها با یادگیری و استفاده درست از قوانین و قواعد سئو اماکن پذیر است. خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این زمینه‌ها با ما در میان بگذرید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website