0
  • No products in the cart.
 

وارد آمدن ضربه های مکرر به سر، منجر به ابتلا به CTE می شود.

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > وارد آمدن ضربه های مکرر به سر، منجر به ابتلا به CTE می شود.

وارد آمدن ضربه های مکرر به سر، منجر به ابتلا به CTE می شود.

وقتی که یک بازیکن فوتبال در زمین بازی زمین می خورد، درست همان زمان است که جراحات فراوانی می بیند. اغلب، متخصصان پزشکی به نحوی او را درمان می کنند که بتواند با خیال آسوده به بازی بازگردد. اقداماتی که آن ها انجام می دهند، هوشمندانه است. اما جراحات وارد آمده به تنهایی مسبب ایجاد جراحات مغزی در بازیکنان فوتبال نمی شوند. مطالعات جدید در دانشگاه بوستون بر روی انسان و موش ها نشان می دهد که وارد آمدن ضربات مکرر به سر منجر به شروع حملات مزمن انسفالوپاتی ترومایتی (CTE) می شود- یک بیماری خطرناک عصبی همراه با ضربه مغزی.

تحقیقات چاپ شده در مجله Brain، مغز موش و انسان را برای رسیدن به نتیجه بررسی کرده است. محققان بر روی 4 پسر نوجوان ورزشکار با متوسط سن 17 سال که در اثر وارد آمدن ضربه مغزی در ورزش فوت کرده بودند، آزمایشاتی انجام دادند. هر کدام از آن ها 1، 2، 10 و 128 روز پس از ضربه ای که در بازی فوتبال به سرشان وارد آمده بود، فوت کرده بودند. یکی از ورزشکاران نشانه های زود رس CTE را بروز داد. در دو مورد دیگر، سطح غیر عادی پروتئین مشاهده شد که منجر به کشته شدن سلول های مغز و ابتلا به CTE می شود. اما گروه کنترل از 4 ورزشکار با همین سن، چنین علایمی را نشان ندادند. محققان برای کشف دلیل CTE، آزمایش هایی بر روی موش ها انجام دادند. آن ها ضربه هایی به سر موش های آزمایشگاهی وارد آوردند که این ضربه ها معادل همان ضربه هایی است که در بازی فوتبال به سر ورزشکاران وارد می شود. ضربه های سر نشانه های بروز CTE نظیر پارگی رگ ها، تغییر در عملکرد الکتریکی و ساخته شدن پروتئین را فعال کردند. دکتر لی گلدشتاین سرپرست این تحقیقات اذعان داشت: جراحات نمی توانند مسبب بروز CTE باشند. این ضربه وارده است که در بروز CTE اهمیت دارد.

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

منبع: یاهو

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website