0
  • No products in the cart.
 

کتاب الکترونیکی PDF مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > کتاب الکترونیکی PDF مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی
کتاب الکترونیکی مبارزه شیرین با تنبلی

کتاب الکترونیکی PDF مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی

کتاب الکترونیکی PDF مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی

کتاب مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی در قالب کتاب الکترونیکی PDF ارائه شده از مجله توسعه دهندگان فعال در زمینه آموزش ، ایزو ، طراحی وب سایت ، که با کیفیت بسیار عالی تهیه و در اختیار شما قرار داده شده است.

تنبل ها دو دسته اند. یکی شکم گنده هایی که حال هیچ کاری را ندارند. این گروه تکلیفشان روشن است. ولی گروه دوم آدم های پرکاری هستند، که در عین پرکاری تنبل اند. نشانه ی این آدم ها این است: بسیار کار میکنند، ولی کار مفید انجام نمیدهند. خیلی کار میکنند، ولی دور از اهدافشان هستند. همیشه کار میکنند و همیشه 8شان گروی 9شان است.

به عنوان مثال مدیر یک شرکت میتواند 3 ساعت کار کند، و میتواند 14 ساعت کار کند. در هر دو مورد بازده یکسان است. چون مدیر اول فقط کار های بسیار مهم و حیاتی را انجام میدهد. کار هایی که خیلی حیاتی نیستند را به دیگران واگذار میکند. ولی مدیر دوم بسیاری از کارهایی که یک کارمند ساده هم میتواند انجام دهد خودش انجام میدهد. در اصل فقط سر خودش را با کار بیهوده گرم میکند.

تنبلی چیست؟
گام اول در کنار گذاشتن هر چیز، شناخت آن است. مطمئن هستم همه ی ما تعر یف متفاوتی از تنبلی داریم. ولی فقط برای اینکه تعریف هایمان یکی شود، تنبلی را تعریف میکنیم.

آخرین باری که تنبلی کرده ایم را به یاد بیاوریم. آیا نهایت تلاشمان را کرده بودیم؟ مطمئنا نه. حالا که همین تعریف را میدانیم، حتما بخش اعظمی از مشکلمان حل شده است. زیرا نتیجه میگیریم:

پس اگر میخواهیم تنبل نباشیم، باید در انجام هر کاری همه ی توانمان را به کار بگیریم.

ما یک مغز داریم یا سه مغز؟
ما سه تا مغز داریم! در اصل همان یک مغز است، ولی به سه قسمت تقسیمش میکنند. دو تا از مغز های سه گانه ما، نقش اصلی را در تنبلی کردن ایفا میکند. بیاییم پیش از اینکه با کار مغز های سه یگانه در تنبلی آشنا شویم، اصلا ببینیم این مغز ها چیستند. در این قسمت فقط با آنها آشنا میشویم تا در قسمت عملی کتاب با کمک آنها به انسانی سخت کوش تبدیل شویم. ما سه مغز داریم:
مغز خزنده ( که ظیفه اش حفظ بقای ما است.)

مغز عاطفی ( که دوست دارد همینجا و همین الان خوش باشد)

مغز منطقی ( که دوست دارد همه چیز به دردش بخورد.)  و…..

 

انگیزه داشته باشیم!
راستش این است که ما میتوانیم مثل هر فرد دیگری که تنبلی میکند، زندگی عادی ای داشته باشیم. ولی حواسمان باشد مهم ترین عامل موفقیت عادی نبودن است. اکثر افراد فکر میکنند در دنیا دو راه وجود دارد. یکی راهی که به شکست می انجامد –مثل درس نخواندن-. و یک راه که به موفقیت می انجامد – مثل خوب درس خواندن

 

ولی حقیقت فقط این نیست. کسی که الزاما درس میخواند موفق نمیشود. بلکه هنگامی موفق میشود که کاری متفاوت انجام دهد. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان مرور نمیکنند. و مطمئن هستم اگر مرور کنند در تحصیل خواهند درخشید. ولی تعدادی از دانش آموزان مرور میکنند. و با همین چشمانم دیده ام چه فرق آشکاری میان  این دو دسته وجود دارد.

یا بسیاری از مدیران کسب و کار فقط ریاست میکنند. –یعنی فقط به این و آن میگویند این کار را انجام بده و این کار را انجام نده. ولی برخی از مدیران به گونه ای کارمندانشان را رهبری میکنند که هیچ کس انتظارش را ندارد.

و کارمند به گونه ای کار میکند که انگار 500 میلیون تومان پول در حسابش است و با سود ماهانه آن تا آخر عمر میتواند راحت زندگی کند، پس با عشق بسیار زیادی کار میکند.

 

 


دانلود رایگان PDF

کتاب الکترونیکی PDF رایگان  مبارزه شیرین با تنبلی از امیر پویا خسروی

حجم دانلود: 36صفحه– 3.95MB

پسوند فایل: PDF

لینک دانلود : برای دانلود کلیک کنید

 

1 Comment
  • Esiqamooshi
    پاسخ
    Posted at 7:56 ق.ظ, 23/08/2019

    Tankforevery…

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website