0
  • No products in the cart.
 

معرفی رنگ سال 2019 توسط موسسه پنتون

رنگ مرجانی

معرفی رنگ سال 2019 توسط موسسه پنتون

موسسه پنتون  هر ساله در روزهای پایانی سال میلادی،  رنگ سال جدید میلادی را انتخاب و معرفی می‌کند. و از آنجا که  در ایران هیچ سازمان یا بنیادی برای تعیین رنگ سال وجود ندارد، رنگ سال بر اساس همان رنگ اعلام شده از سوی پنتون انتخاب می‌شود. در این مقاله با مجله توسعه دهندگان همراه باشید تارنگ سال ۹۸ یا همان سال ۲۰۱۹ میلادی را معرفی کنیم .

رنگ سال 2019

رنگ سال

رنگ سال ۲۰۱۹ از سوی پنتون رنگ مرجانی و به عبارت بهتر PANTONE 16-1546 Living Coral رنگی از طیف نارنجی رنگ سال 2019انتخاب شده است. رنگ مرجان زنده، در خود ته رنگ طلایی دارد و به نوعی گرما و قدرت موجود در صخره های مرجانی دنیای زیر آب در دریاها و اقیانوس ها را یادآور می شود. شاید دلیل انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ جلب توجه مردم به جزایر مرجانی در حال نابودی باشد که این جزایر بخش قابل توجه و با ارزشی از اکوسیستم زندگی دریایی هستند و در حفظ زندگی دریایی برای موجودات دیگر نیز اهمیت زیادی دارند.

کارشناسان پنتون معتقدند رنگ مرجانی نوعی حس خوش بینی و شادی به همراه دارد و می تواند عامل مهمی برای برقراری ارتباطات خوب و گرم میان افراد مختلف شود. این رنگ شوق و هیجان و در عین حال حس آرامش و صلح زیبایی در خود نهفته دارد و پیش بینی می شود به زودی در صنعت مد، فشن، طراحی دکوراسیون، آرایش و رنگ مو به کار گرفته شود و با استقبال خوب مردم سراسر جهان روبرو شود.

رنگ مرجانی

۵ دلیل که باید لباس و دکوراسیون رنگ مرجانی داشته باشید

۱. رنگ چاکرای دوم

رنگ مرجانی را کاربلدان و استادان این حوزه با عنوان «پرتوی از مسیح جدید» به ما شناسانده‌اند. این رنگ جایی بین قرمز و نارنجی و در نقطه‌ی تلاقی این دو قرار می‌گیرد، و از دو بخش قرمز و ۱ بخش زرد تشکیل می‌شود. به آن رنگ ثالث می‌گویند و اولین پرتو در ردیف چاکراهای نوظهور به شمار می‌رود که در راستای ریشه‌ی کندالینی و موازی با آن جریان دارد. این دومین ردیف از چاکراها اکنون در جان‌هایی (روح‌هایی) بارز و مشهود است که به ذات معنوی خود اذعان کرده و به طور کامل آن را یکپارچه ساخته‌اند.

 

۲. تاثیر روانشناسی رنگها

در روانشناسی رنگها رنگ نارنجی نشانگر شور و حرارت، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزم، جذابیت، موفقیت، شجاعت، و انگیزه است و رنگ گلبهی سمبل شادی و آرامش است و رنگ مرجانی که به هر دو طیف شباهت دارد می تواند نمادی از شوق و شور در کنار آرامش روحی باشد بنابراین استفاده از این رنگ در لباس و رنگ مو و لوازم آرایش میتواند اهرم شوق انگیزی برای ادامه زندگی شما باشد.

روانشناسی رنگ ها

۳. هارمونی با طبیعت بهاری

اگر این رنگ را به عنوان رنگ سال ۹۸ و برای رنگ لباس و کیف و کفش یا تغییرات دکوراسیون منزل تان انتخاب کردید باید بدانید که با آغاز فصل بهار که گلهای بهاری با رنگهای شاد و زنده در هر کوی و برزن دیده می شوند لباس شما به رنگ گلهای بهاری هارمونی عالی و زیبایی با طبیعت برقرار میکند.

رنگ گلهای بهاری

۴. چشم نواز اما باشکوه

همانگونه که گفته شد رنگ مرجانی بسیار زیبا و گرم و شادی بخش است. اما به خاطر داشتن ترکیبی از زرد و قرمز شکوه و زیبایی خاصی برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل دارد. این رنگ که با الهام از مرجان های زنده دریایی نامگذاری شده است می تواند صحنه آرامش بخشی از زندگی مرجانی و زنده اعماق اقیانوس را به شما هدیه دهد.

مبلمان به رنگ مرجانی

۵. مخابره‌ی پیام آگاهی و توانایی به بدن

رنگ مرجانی یک رنگ شگفت انگیز است که علاوه بر اینکه نماد انسان دوستی و صلح با سایر انسان ها است می تواند پیام های خوبی را از طریق گیرنده های عصبی چشم شما برای مغزتان ارسال میکند. این رنگ جلوه ای از آگاهی، توانایی، اعتماد و خویشتن داری است و زمانی که چشمان شما در اطرافتان نشانه هایی از این رنگ را می بینند این پیام را به مغز شما مخابره میکنند و در ناخودآگاه شما احساس آگاهی و توانایی شگفت آوری شکل می گیرد.

رنگ لباس سال 2019

پیشینه فعالیت پنتون

پنتون  یک مرجع غیر رسمی تعیین کننده رنگ سال در جهان است که هر ساله در روزهای ابتدایی دسامبر رنگ پیشنهادی برای سال آینده را اعلام می‌کند. پنتون از سال ۲۰۰۰ میلادی هر ساله رنگ سال را انتخاب می کند. محل فعالیت پنتون در شهر کارلستات نیو جرسی آمریکا است و برای گسترش فعالیت خود در سطح جهانی در زمینه برند سازی فعالیت بسیار زیادی انجام داد تا بتواند جایگاه خود را در صنعت مد و سپس مردم عامه پیدا کند. پس از چندی این طرح تعیین رنگ سال تبدیل به یک ایده جهانی شد و حتی بسیاری از بزرگان دنیای مد و فشن نیز از آن استقبال کردند و عامه‌ی مردم نیز از رنگ انتخابی توسط موسسه پنتوناستقبال کردند .

برای مطالعه سایر مقالات با سایت تدسا همراه باشید .

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website