0
  • No products in the cart.
 

معرفی ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله سرگرمی  > معرفی ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان
سایت برتر برای دانلود عکس

معرفی ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان

وب سایت های بسیار زیادی وجود دارد که تصویرهای آرشیوی رایگان با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما این‌گونه نیست که همه‌ی این منابع، مجموعه متنوعی از تصویرهای خوب را برای انتخاب شما داشته باشند. بنابراین با انجام تحقیقاتی توسط تیم تدسا، کوشیده‌ایم فهرست کوتاهی از ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان را ترتیب دهیم که می‌تواند شما را در یافتن تصاویری که دنبال‌شان هستید، یاری رساند.

تصویرهای آرشیوی رایگان

اگر شما مالک یک کسب و کار، طراح نرم افزار، توسعه‌دهنده‌ی ابزارک (Application) یا هر شخص دیگری باشید که به تصویرهای آرشیوی رایگان نیاز داشته دارید، احتمالاً در یافتن منبع‌های خوب تصویری دچار سردرد می‌شوید. شما گزینه‌های گوناگونی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید و در آخر یا به نتیجه دلخواه خود دست نمی‌یابید و یا منابعی را می‌یابید که برایتان هزینه می‌تراشند.

بیشتر تصویرهای پیشنهاد شده در این وب‌گاه‌ها از مجوز Creative Commons درجه صفر برخوردارند. در این طرح صدور مجوز، شخص مرتبط با آن تصویر، کار خود را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد و همه حقوق آن را نیز به جهانیان می‌بخشد. این به شما اجازه می‌دهد که بدون پرداختن هزینه‌ای به صاحب آن عکس، بارها از آن برای کاربری‌های شخصی و بازرگانی استفاده کنید. شما حتی می‌توانید به اصلاح، ویرایش یا کپی از آن بپردازید.

 

در ذیل به ۱۰سایت برتر برای دانلود عکس های زیبا و رایگان اشاره شده است که این وب‌گاه‌ها تصاویر را به طور رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند.

۱.Gratisography

Gratisography آرشیو تصویر مورد علاقه من است. تصویرهایی که این آرشیو فراهم می‌آورد از آنچه که شما در پروژه‌های‌تان استفاده می‌کنید، هنری‌تر است. هر هفته تصویرهای باکیفیتی افزوده می‌شوند و محدودیت‌های مرتبط با کپی رایت را هم ندارند.

به طور عمده دو عکاس ( رایان مک گیر و بلز دیزاین ) این عکس‌ها را می‌گیرند. آنها این تصویرها را تحت مجوز Creative Commons درجه صفر، ارائه می‌کنند که این یعنی شما می‌توانید آزادانه همه تصویرهای مجموعه‌ی آنها را بدون اینکه نامی از آنها ببرید، استفاده کنید.

 

۲.Unsplash

Unsplash منبعی دیگر از تصویرهای باشکوه برای استفاده در وب‌گاه شخصی شماست. این وب‌گاه هر ده روز ده تصویر جدید می‌افزاید و هم‌چنین آنها را به طور مستقیم در صندوق دریافتی شما نیز قرار می‌دهد. عکس‌های این وب‌گاه را هنرمندانی با زمینه‌های گوناگون گرفته‌اند، بنابراین این وب‌گاه، گستره متنوعی از عکس‌ها را در بر می‌گیرد.

همه عکس‌های فراهم آورده شده در این پایگاه، تحت مجوز Creative Commons درجه صفر، قرار می‌گیرند. زمانی که شما این عکس را گرفتید، می‌توانید آن را برای هر هدفی، از راه‌اندازی وب‌گاه شخصی‌تان تا چاپ بروشور مورد استفاده قرار دهید بدون اینکه از جهت نسبت دادن عکس به شخص خاصی نگرانی داشته باشید.

 

۳.Superfamous

Superfamous بوسیله فالکر گرتر طراحی شد. شما می‌توانید گستره متنوعی از عکس‌ها با موضوع‌های گوناگون، همچون طبیعت، فن آوری و انتزاعی را استفاده کنید. بیشتر عکس‌های این مجموعه از زاویه دید هوایی گرفته شده است.

این منبع، عکس‌هایی تحت مجوز انتساب درجه۳ Creative Commons فراهم می‌آورند و این بدان معناست که شما می‌توانید این عکس‌ها را در هر راهی که می‌خواهید به کار ببرید ولی باید هزینه آن را نیز بپردازید.

این وب‌گاه همچنین پیوندهایی به وب‌گاه‌های دیگر همچون Cargocollective دارد که مجموعه‌ای از گلچین عکس‌های عکاسانی برگزیده را دربرمی گیرد.

 

۴.Pexels

Pexels دارای هزاران عکس است و روزانه ۱0 عکس جدید هم به مجموعه‌اش می‌افزاید. همه عکس‌های این وب‌گاه دارای مجوز Creative Commons Zero هستندکه اجازه می‌دهد عکس‌های با کیفیت بالا از مجموعه‌اش به صورت نامحدود و برای کاربری‌های شخصی یا حتی بازرگانی مورد استفاده قرار بگیرند. شما حتی می‌توانید به کپی و پخش این عکس‌ها بپردازید.

بیشتر مردم در این منبع به جست‌وجوی عکس‌هایی با موضوع‌هایی همچون تابستان، کسب و کار، انتزاعی و هنر می‌پردازند. این وب‌گاه تضمین می‌کند که سالانه ۳۶00 عکس جدید را بیفزاید، که همین موضوع، آن را یکی از بزرگ‌ترین وب‌گاه‌های عکس آرشیوی ساخته است.

 

۵.Pixabay

Pixabay مجموعه بزرگی از تصویرهای‌های خیره‌کننده دارد. این وب‌گاه با بیش از ۴۵0.000 عکس، بردار و تمثیل‌های هنری، عکس‌های آرشیوی بدون هزینه کپی رایت را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید آنها را برای کاربردهای بازرگانی مورد استفاده قرار دهید. شما برای استفاده از تصویرهای Pixabay نیازی به نام بردن از کسی ندارید.

این وب‌گاه گزینه جست‌وجو بر اساس موضوع را نیز در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید تصویرهایی از موضوعهای گوناگون همچون حیوانات، آموزش، پس زمینه/بافت، طبیعت/چشم‌انداز و بسیاری دیگر را جست‌وجو کنید.

 

۶.Flickr

Flickr بزرگ‌ترین جایگاه میزبان عکس در وب می‌باشد که برایتان ۱000 گیگابایت حافظه فراهم می‌آورد. Flickr همچنین مجموعه‌ای از میلیون‌ها تصویر آرشیوی رایگان دارد. این وب‌گاه همواره یک منبع معتبر برای تصویرهای رایگان و با کیفیت بالا بوده است.

Flickr دارای هشت دسته متفاوت از مجوزهاست. برخی نیازی به پرداخت هزینه حق کپی رایت ندارند و برخی نیازمند پرداخت هزینه هستند. اگر نمی‌خواهید به خالق اثر هزینه‌ای بپردازید، می‌توانید از تصویرهای بخش “عکس‌های رایگان” استفاده کنید.

 

۷.Stocksnap

Stocksnap، با کیفیت‌ترین و تفکیک پذیرترین عکس‌ها را برمی گزیند و آنها را به شکل قاعده‌مندی به پایگاه داده‌اش می‌افزاید. کاربران به این وب‌گاه به چشم یکی از بهترین جاهای اینترنت برای یافتن عکس‌های آرشیوی یا دانلود عکس رایگان می‌نگرند. همه تصویرهایی که در این وب‌گاه قرار گرفته‌اند دارای مجوز Creative Commons Zero می‌باشند و بنابراین نیازی به نسبت دادن کسی به آن تصویر نیست. این وب‌گاه به گردآوری بهترین عکس‌های آرشیوی در وب می‌پردازد و تصویرهایی از عکاسان برگزیده را بارگزاری می‌کند. شعار وب‌گاه، ایجاد انجمنی از عکاسان بزرگ است که می‌خواهند هنرشان را با جهان با اشتراک بگذارند.

 

۸.Picography

Picography ساده‌ترین وب‌گاه این فهرست است. این وب‌گاه هیچ گزینه‌ای برای گشتن یا جست‌وجو بر اساس دسته بندی ندارد. شما می‌توانید به سادگی با سیر کردن در گالری به پایین صفحه بیایید. وب‌گاه به گونه‌ای تصادفی به شما عکس‌هایی از عکاسان بزرگ پیشنهاد می‌کند. و همچنین طی روالی منظم، عکس‌های جدید را به گالری‌اش می‌افزاید.

همه تصویرها بی‌آنکه هزینه‌ای داشته باشند و با مجوز Creative Commons CC0 حوزه عمومی، ارائه شده‌اند. ولی این اجازه را به شما نمی‌دهد که به تبلیغ عکس‌ها به عنوان کرده‌های خودتان بپردازید.

 

۹.FreeImages

اگر درگیر پروژه‌های وب هستید، بهترین جا برای یافتن تصویرهای آرشیوی یا دانلود عکس رایگان، FreeImages است. این وب‌گاه گزینه‌هایی برای جست‌وجو دارد و به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس دسته بندی موضوعی به گشتن در آن بپردازید. این گزینه‌ها به طرز چشمگیری از هدر رفت زمان شما می‌کاهد. بافت‌ها و پس زمینه‌ها، بیشتر تصویرهای این وب‌گاه را می‌سازند.

سه شکل از حقوق توسط این وب‌گاه ارائه می‌شود: همیشگی، غیر انحصاری و نامحدود. شما می‌توانید هر تصویری را برای کپی، تکثیر، اصلاح، ویرایش، نمایش و انتشار در کارتان استفاده کنید.

 

۱۰.Picjumbo

Picjumbo جدیدترین وب‌گاه تصویرهای آرشیوی یا دانلود عکس رایگان است. این وب‌گاه تصویرهای رایگان با کیفیت بالا و همچنین عضویت سطح بالا در اختیار شما می‌گذارد. تصویرهای جدید به صورت روزانه افزوده می‌شوند. پس شما می‌توانید به صورت منظم به این وب‌گاه سر بزنید تا تصویرهایی را که ممکن است دوست داسته باشید درآن بیابید. شما می‌توانید تصویرهای Picjumbo را برای کاربری بازرگانی، قالب‌های HTML/PSD/PowerPoint و همچنین برای چاپ کردن بر روی پیراهن، استفاده کنید.

ایراد اصلی این وب‌گاه این است که بودجه‌اش از آگهی‌ها تأمین می‌شود و بنابراین ممکن است این آگهی‌ها حواس شما را پرت کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website