0
  • No products in the cart.
 

معرفی ۱۰ کشور برای مهاجرت آسان

Migration

معرفی ۱۰ کشور برای مهاجرت آسان

بسته به اینکه درحال حاضر کجا زندگی می کنید رویای زندگی در یک کشور دیگر می‌تواند بسیار جذاب و وسوسه‌کننده باشد. چه مایل باشید زندگی در جای دیگری را تجربه کنید یا اینکه شرایط سیاسی وطن‌تان باب میل نیست، به هر حال مهاجرت به یک کشور دیگر، دارای یک چالش هیجان‌انگیز است که می‌تواند درس‌های بی شماری را در رابطه با زندگی و رشد شخصی به شما ارائه دهد. با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده همراه باشید تا با ۱۰ تا از آسان ترین کشورها برای مهاجرت آشنا شوید.

متاسفانه مهاجرت کار آسانی نیست. نه تنها اکثر کشورها دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای برای دادن پذیرش دارند، بلکه برای ارائه‌ی حقوق مدنی مبلغ هنگفتی را مطالبه می‌کنند. هزینه‌های مهاجرت قطعا به مبالغی که دولت از شما دریافت می‌کند محدود نخواهد شد – هزینه‌های مسافرت، انتقال دارایی‌ها و پیدا کردن یک خانه‌ی جدید نیز مخارجی در بر دارد.

اما قبل از این‌که امیدتان را از دست بدهید، باید بگوییم که کشورهای خاصی وجود دارند که فرایند مهاجرت به آن‌ها تا حدی آسان‌تر است. در صورتی که تمایل دارید با این کشورها آشنا شوید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید. حتی اگر حق شهروندی را به دست نیاورید، چندین مورد از این کشورها به شما اجازه می‌دهند که به مدت طولانی در آن‌ها زندگی کنید!

 

آسان ترین کشورها برای مهاجرت

۱۰. اتریش

اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که هزینه‌ی زندگی در آن بسیار بالا است. اما، این کشور ۱۰ نوع اجازه‌ی اقامت را ارائه می‌دهد. اگر بتوانید از عهده‌ی هزینه‌های زندگی در این کشور بربیایید، احتمالا دست کم شایستگی دریافت یکی از این انواع اقامت را خواهید داشت.

اتریش مناظر طبیعی‌ فوق‌العاده زیبایی دارد از آلپ‌های برفی گرفته تا دره‌های وحشی و غارهای یخی آبی رنگ. بنا بر گزارشات، افراد مقیم در این کشور بسیار راضی هستند و چرا نباشند؟ با این همه مناظر زیبا  و آرامشی که در این کشور وجود دارد؟ اتریش یک کشور کوچک دوست‌داشتنی است که به عنوان دروازه‌ای برای بسیاری از پایتخت‌های اروپایی عمل می‌کند.

یک نکته در رابطه با مهاجرت به اتریش این است که باید از کشور خودتان درخواست بدهید نه زمانی که در این کشور اقامت موقت دارید. این امر باعث می‌شود پیدا کردن شغل (یا همسر) کمی پیچیده‌تر شود. البته یک استثناء وجود دارد برای ساکنان ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا که واجد شرایط دریافت ویزای D هستند. دارندگان این ویزا اجازه‌ی اقامت ۶ ماهه در اتریش را قبل از درخواست مجوز اقامت دارند.

 

۹. بلژیک

نهمین کشور در فهرست آسان ترین کشور برای مهاجرت بلژیک کوچک و دوست‌داشتنی یکی از کوچک‌ترین کشورهای شمال اروپا است. این کشور شهرهای شگفت‌انگیز زیادی دارد که پر از معماری‌های نفس‌گیر و زیبایی طبیعی هستند و برخی از بهترین نوشیدنی‌ها و شکلات‌ها را در سراسر جهان دارند. در زمینه‌ی هنر، موسیقی و رفاه و تسهیلات اجتماعی، بلژیک یک انتخاب بسیار جذاب و فریبنده است.

برای به دست آوردن اقامت دائم در بلژیک، به یک شغل نیاز دارید. بدیهی است که این امر می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا اکثر کشورها ترجیح می‌دهند مردم محلی را استخدام کنند. در این رابطه، بلژیک کمی آسان‌گیر‌تر است. شما می‌توانید برای مشاغل مورد نظرتان از کشور خودتان درخواست دهید و پس از آن‌که موفق شدید، با داشتن آن شغل به مدت دو هفته، مجوز اقامت به شما ارائه می‌شود. اگرچه در ابتدا اقامت دائم نخواهید  داشت، اما تا زمانی که شغل‌تان را حفظ کنید، به سمت این هدف پیش خواهید رفت.

 

۸. بلیز

بلیز

صدای درختان نخل، سواحل پر از ماسه‌های نرم و آبی به شفافیت شیشه و کریستال چه احساسی در شما ایجاد می‌کند؟ زندگی در یک کشور انگلیسی زبان با هزینه‌ی بسیار پایین زندگی، چه؟ چنین جایی واقعا روی این کره‌ی خاکی وجود دارد. بلیز بین مکزیک و گواتمالا قرار دارد و یک کشور کوچک هم‌اندازه‌ی ولز با جمعیت کم‌تر از بیکرزفیلد، کالیفرنیا است.

بلیز اجازه می‌دهد که خارجی‌ها پس از تنها یک سال زندگی در آن‌جا برای اقامت دائم درخواست بدهند. یک ویزای بازدید ۳۰ روزه بگیرید و هر ماه آن را تجدید کنید تا زمانی که ۵۰ هفته از حضورتان در این کشور بگذرد. یک هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری و چند خط قرمز بوروکراتیک، تنها چیزهای لازم برای دریافت اقامت دائم در این کشور است.

با این حال به شرایط مندرج روی ویزای بازدید دقت کنید. برخی از مناطق شما را مجبور خواهند کرد که هر شش ماه به مدت دو هفته کشور را ترک کنید و این کار زمان شما را برای آن اقامت موقت ۵۰ هفته‌ای دوباره صفر می‌کند. اگر برنامه‌ی شما برای دریافت اقامت بلیز همین است، شاید بهتر باشد از یک وکیل بخواهید که در این مسیر شما را کمک کند. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در بلیز کار کنید، دست کم تا زمانی که اقامت دائم به شما داده می‌شود، مجوز کار نیز نیاز دارید. پس از پنج سال اقامت دائم، می‌توانید برای شهروندی درخواست بدهید.

 

۷. کانادا

کانادا

کانادا به عنوان یکی از دوستانه‌ترین کشورهای جهان دارای شهرت است و این ویژگی در سیاست مهاجرت این کشور خود را نشان می‌دهد. در مقایسه با ایالات متحده، کانادا به تازگی مرز خود را با دلسوزی برای پناهندگان کشورهای جنگ‌زده باز کرده‌است. اما یک نکته وجود دارد و آن این‌که، کانادا قبل از پذیرفتن شما شایستگی حرفه‌ای شما را به دقت وارسی می‌کند.

اگر شما مجموعه مهارت‌های حرفه‌ای یا تحصیلات خاصی دارید که با نیازهای فعلی کانادا منطبق باشد، ممکن است قادر به استفاده از یک برنامه ورودی سریع باشید که می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی شرایط ورود شما را به این کشور فراهم کند. خیلی ساده یک فرم آنلاین را پر کنید که امتیازاتی را برای چیزهایی مانند سطح تحصیلات، صنایعی که در آن‌ها مشغول به کار بوده‌اید و این‌که آیا می‌توانید فرانسوی صحبت کنید یا خیر، در نظر می‌گیرد. چیزهایی مانند داشتن خانواده در کانادا یا تحصیل در آن‌جا نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

۶. کاستاریکا

کاستاریکا به دلیل سواحل زیبا و جذاب، خدمات بهداشتی در سطح جهانی و مردم مهربان، مدت‌ها است که مهاجران را جذب می‌کند. شیوه‌ی زندگی در کاستاریکا صلح‌آمیز و آسان است – آن‌ها حتی ارتش ندارند. هزینه‌ی زندگی معقول است، به طوری که زوج ها نیاز به ۲۵۰۰ دلار در ماه برای یک زندگی راحت نیاز دارند.

کاستاریکا دارای یک برنامه‌ی بازنشستگی است که نیاز به ۱۰۰۰ دلار در ماه درآمد برای به دست آوردن آن دارد. در غیر این صورت، برای رسیدن به اقامت دائم و در نهایت، شهروندی، به یک شغل نیاز خواهید داشت. به همین دلیل این آسان ترین کشور برای مهاجرت نیست، اما مهاجرت به آن غیرممکن هم محسوب نمی‌شود. اگر مهارت‌هایی دارید که کاستاریکا نیاز دارد، باید بتوانید این فرایند را هدایت کنید.

 

۵. اکوادور

اگر به دنبال اقامت در کشوری هستید که مناظر و طبیعت زیبا دارد، اکوادور را در نظر بگیرید. این کشور دارای قله‌های زیبا، آتشفشان‌ها، سواحل و جزایر است. تاریخ در شهرهای قدیمی استعماری به رنگ پاستل و حتی ویرانه‌های مایاها زنده است. می‌توانید از همه‌ی این‌ها با هزینه‌های بسیار پایین زندگی لذت ببرید، و اگر آمریکایی هستید، خوشحال خواهید شد که دلار آمریکا پول رسمی این کشور است.

برای این‌که رویاهای مهارجرت‌تان در اکوادور به وقوع بپیوندد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثابت کنید که حداقل ۸۰۰ دلار در ماه به طور دائم درآمد خواهید داشت. این روادید ویزای بازنشستگی نامیده می‌شوند، اما الزامات سنی برای دریافت آن وجود ندارد.   بنابراین اگر منبع درآمد خاصی بدون نیاز به کار کردن دارید، مهاجرت به اکوادور دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 

۴. مکزیک

مکزیک

برخی از نقاط مکزیک به دلیل تجارت مواد مخدر خطرناک هستند، اما نه همه‌ی آن‌ها! در این کشور مکان‌های امنی برای لذت بردن از مناظر خیره‌کننده وجود دارد، از جمله سواحل تمیز، شهرهای استعماری تاریخی، کوهستان‌ها و شهرهای پرجمعیت. همچنین انواع غذاهای بومی این کشور را فراموش نکنید.

یک راه عالی برای شروع زندگی در مکزیک این است که یک ویزای FMM دریافت کنید. این ویزا شش ماهه است. پس از آن می‌توانید آن را دوباره و دوباره تمدید کنید. نکته این‌جاست که نمی‌توانید با یک ویزای FMM کار کنید. با این حال، گزینه‌های زیادی برای ویزای اقامت موقت وجود دارد که شما می‌توانید بدون هزینه‌های هنگفت مالی از آن‌ها استفاده کنید. بدون توجه به جایگاه حرفه‌ای‌تان، حتما می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید. ممکن است مجبور شوید به طور موقت این کشور را برای ثبت درخواست ترک کنید.

 

۳. نیکاراگوئه

نیکاراگوئه

خوب، نیکاراگوئه به خاطر داشتن کودتاها، جنگ‌های داخلی و کنتراهای راست در دهه‌ی ۱۹۸۰، شناخته شده‌است. و بله، گفته می‌شود که در حال حاضر بدترین بحران سیاسی تاریخ خود را تجربه می‌کند، اما بگذارید کمی بیش‌تر روی این کشور فکر کنیم. در حال حاضر مردم نیکاراگوئه اعتقاد به دولت خود را از دست داده‌اند و مدام اعتراض می‌کنند و حتی برخی در مبارزه جان باختند. دولت جوانان کشور را برای ایجاد آشوب در کشور سرزنش می‌کند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در ایالات متحده زندگی کنید، نیکاراگوئه نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار منطقی برای فهرست آسان ترین کشور برای مهاجرت باشد.

به علاوه نیکاراگوئه یک کشور فوق‌العاده بین دو خط ساحلی بکر است. نیکاراگوئه به راحتی برنامه‌ی بازنشستگی شبیه اکوادور را ارائه می‌دهد. در این مورد شما فقط باید درآمد ۶۰۰ دلار در ماه را ثابت کنید؛ به لحاظ نظری شما باید حداقل ۴۵ سال سن داشته باشید، اما این الزام را می‌توان بر اساس درآمد قابل اثبات لغو کرد.

همچنین ضرورتی ندارد که به طور کامل بازنشسته باشید تا واجد شرایط شوید. دولت نیکاراگوئه کار را کاملا آزادانه تعریف می‌کند. صاحبان رستوران یا هتل‌های کوچک کارگر محسوب نمی‌شوند. اگر برای یک شرکت خارج از نیکاراگوئه دورکاری کنید، شاغل در این کشور محسوب نمی‌شوید.

 

۲. پاناما

پاناما

پاناما انتخاب خوبی است در صورتی که آمریکایی هستید و می‌خواهید تغییری ایجاد کنید که بیش از حد بزرگ نیست. این کشور در حالی که رسما یک کشور مستقل در آمریکای مرکزی است، چشم‌اندازی شبیه به فلوریدا و همین‌طور افراد انگلیسی زبان دارد، و دلار آمریکا پول رایج‌اش است. پاناما همچنین به دلیل امنیت و پیشرفتی که داشته مشهور است.

مجددا ویزای بازنشستگی یکی از محبوب‌ترین مسیرهایی است که مردم برای زندگی در پاناما استفاده می‌کنند. دریافت این ویزا یک درآمد ماهیانه‌ی ۱۰۰۰ دلاری را ایجاب می‌کند. برای جوانان، سپرده‌های ۵۰۰۰ دلاری در یک بانک پاناما، اجازه‌ی اقدام برای اقامت دائم را می‌دهد. اگر شما اهل یکی از ۵۰  کشور”مهربان” بوده و به این کشور آمده باشید، تنهات کاری که باید انجام بدهید پیدا کردن شغل است. تعدادی از کشورهای واجد شرایط عبارتند از ایالات متحده، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و اتریش.

 

۱. پاراگوئه

پاراگوئه

اقامت در پاراگوئه به آسانی قابل دستیابی است، عمدتا به این دلیل که این کشور در آمریکای جنوبی بسیار ناشناخته است. آرژانتین در جنوب و برزیل در شرق پاراگوئه قرار دارد، و به همین دلیل تاریخ پاراگوئه به اندازه‌ی کافی خونین است. اما در حال حاضر، این کشور کاملا مستقل را می‌توانید به دلیل مردم دوست‌داشتنی که دارد، چشم‌اندازهای زیبا و هزینه‌ی پایین زندگی در آن به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب در فهرست‌تان قید کنید.

از آن‌جا که تقاضا برای مهاجرت به این کشور بسیار کم است، دریافت پذیرش آن آسان محسوب می‌شود. شما باید یک مقدار پول را به یک بانک در پاراگوئه بپردازید که برابر با دست کم ۳۵ برابر حداقل دستمزد ماهانه باشد. قبل از این‌که بی‌خیال شوید بهتر است بدانید که این مبلغ در حدود ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰  دلار است. پس از آن، شما مجاز به مهاجرت به پاراگوئه و و زندگی در آن خواهید بود، اما نمی‌توانید برای شهروندی درخواست کنید تا زمانی که سه سال از زمان اقامت‌تان در آن کشور بگذرد. چرخهای بوروکراتیک در پاراگوئه بسیار آهسته به نظر می‌آیند، پس برای دریافت مجوز باید صبور باشید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website