0
  • No products in the cart.
 

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

کاغذ دیواری های بافت دار، طرح هایی دارند که دکوراسیونی عالی را برای خانه شما به ارمغان می آورند، اما گرد و غبار می تواند در شکاف ها و برجستگی های آن باقی بماند. خوشبختانه، تمیز کردن کاغذ دیواری کار ساده ای و می توانید آن را تا بعدازظهر به اتمام برسانید. اگر قصد تمیز کردن کاغذ دیواری غیرقابل شستشویی از جنس پارچه یا الیاف طبیعی را دارید، از روش های پاکسازی خشک استفاده کنید تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. اگر کاغذ دیواری بافت دار با دوام بیشتری دارید که از وینیل یا فایبرگلاس ساخته شده است، در عوض می توانید آن را با یک اسفنج مرطوب و محلول پاک کننده تمیز کنید. با مراقبت همیشگی، دیوارهای شما تازه و تمیز خواهند ماند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول) تمیزسازی خشک کاغذدیواری های غیرقابل شستشو

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. کاغذ دیواری را با یک دستمال میکرو فایبر بدون پرز، گردگیری کنید. از گوشه ی سمت چپ بالای کاغذ دیواری شروع کرده و نواری 2 فوتی (61 سانتی متر) را از بالا به پایین تمیز کنید. فشار کمی بر روی کاغذ دیواری اعمال کنید و در جهت همان بافت حرکت کنید تا احتمال آسیب دیدن آن کمتر شود. اگر هنگام تمیز کردن دستمال میکروفایبر کثیف می شود، آن را با دستمال جدیدی عوض کنید تا گرد و غبار را به اطراف منتشر نکنید.
  • هنگامی که بر روی کاغذ دیواری تان گردو غبار نشسته، نیازی به استفاده از هیچ گونه اسپری مخصوص گرد و غبار یا محلول های تمیز کننده نیست.
  • اگر به قسمت بالای کاغذ دیواری ها دسترسی ندارید، از نردبان پله ای یا تِی هایی با دسته ی بلند استفاده کنید.
  • کاغذ دیواری های خود را هر دو ماه یکبار گردگیری کنید تا در حالت عادی بدون گرد و غبار بمانند.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. با وصل کردن برس نرم جاروبرقی، دیوار را گردگیری کنید. برس مخصوص دیوار، سر مستطیلی شکل و بلندی دارد که هیچ گونه مویی بر روی آن قرار ندارد. قبل از روشن کردن جاروبرقی، برس مخصوص دیوار را در انتهای لوله ی جاروبرقی قرار دهید. برس را به گوشه های کاغذ دیواری ها نگه دارید و به سمت پایین بکشید. این کار را تکرار کنید تا گرد و غبارهایی که به عمق کاغذ دیواری نفوذ کرده اند، جمع آوری شوند.
  • از کشیدن سَری فرچه ای جاروبرقی خودداری نمایید زیرا می توانند به الیاف یا بافت های ظریف، آسیب بیشتری وارد کنند.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. با یک اسفنج تمیز کننده ی خشک، لکه های سخت را تمیز کنید. اسفنج تمیز کننده ی خشک که به اسفنج شیمیایی نیز معروف است، از لاستیک طبیعی ساخته شده و بدون مرطوب بودن می تواند به طور موثری تمیز نماید. از قسمت بالای لکه شروع کنید و آن را به آرامی با اسفنج پاک کنید. برای تمیز کردن بافت ها، جهت آن ها را دنبال کنید تا احتمال وارد شدن آسیب به کاغذ دیواری کمتر شود.
  • می توانید اسفنج های تمیز کننده ی خشک را از فروشگاه های سخت افزاری یا کالاهای خانگی در محله ی خود تهیه نمایید.
  • برای خلاصی از شرّ دوده ی بخاری و مواد باقیمانده ی چسبناک از اسفنج های تمیز کننده ی خشک استفاده کنید.
  • اسفنج های تمیز کننده ی خشک همانند اسفنج های پاک کننده ی جادویی نیستند. از بکارگیری پاک کننده های جادویی خودداری کنید زیرا حاوی ساینده های ریزی هستند که می توانند به کاغذ دیواری آسیب برسانند.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. خمیر کاغذ دیواری را روی اثرات خودکار یا مداد رنگی آزمایش کنید. خمیر کاغذ دیواری قوامی مانند بتن دارد که به جداسازی اثرات چربی کمک می کند. قبل از فشار دادن خمیر بر روی دیوار، تمام بسته ی خمیر را به صورت توپ بزرگی در بیاورید. توپ را به همان جهتی که بافت های کاغذ دیواری هستند بمالید تا در شکاف ها قرار گیرد. اگر خمیر روی سطح کثیف شد، دوباره توپ را ورز دهید تا تمیز شود.
  • خمیر کاغذ دیواری را می توانید از رنگ فروشی ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید.
  • به جای خمیر کاغذ دیواری می توانید از پاک کن صمغی  Gum Eraser استفاده کنید.

 

روش دوم) شستشوی کاغذ دیواری هایی با روکش پارچه یا وینیل

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. برای از بین بردن هر گونه آلودگی سطحی، کاغذ دیواری را با دستمال میکرو فایبر گردگیری کنید. از گوشه ی سمت چپ بالای کاغذ دیواری شروع کرده و نواری 2 فوتی (61 سانتی متر) را از بالا به پایین تمیز کنید. هنگام پاک کردن کاغذ دیواری در جهت همان بافت، فشار کمی وارد کنید تا دستمال به داخل درزهای آن وارد شود. وقتی دستمال تان کثیف شد، آن را با دستمال جدیدی عوض کنید تا گرد و غباری بر روی دیوار برجای نگذارید.
  • در صورت تمایل می توانید روی دستمال اسپری مخصوص گرد و غبار بپاشید، اما نیازی به این کار نیست.
  • اگر به قسمت های بالای کاغذ دیواری دسترسی ندارید، روی نردبان پله ای بایستید و از تِی دسته بلند مخصوص گردگیری استفاده کنید.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. اسفنج نرمی را در محلول آب و صابون فرو کنید. یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) مایع ظرفشویی را با یک گالن (3.8 لیتر) آب گرم در سطلی مخلوط کنید تا کف کند. اسفنج نرمی که هیچ ساینده ای به آن وصل نشده باشد را چندین بار در آب فشار دهید تا به جذب آب کمک کند. اسفنج را از آب بیرون بیاورید و آن را به خوبی فشار دهید تا قطره آبی از آن چکه نکند.
  • از اسفنج های پاک کننده ی جادویی یا اسفنج هایی که دارای مواد ساینده هستند، استفاده نکنید زیرا موجب آسیب به بافت کاغذ دیواری شما می شوند.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. محلول تمیز کننده را بر روی نقطه ی کوچکی از کاغذ دیواری خود آزمایش کنید. برخی از کاغذ دیواری های بافت دار، ممکن است هنگام تلاش برای تمیز کردن، آب جذب کنند یا پاره شوند. نقطه ای از کاغذ دیواری که معمولاً در پشت مبلمان یا نزدیک به گوشه ی اتاق است را انتخاب کرده و محوطه ای به اندازه ی یک سکه را با اسفنج مرطوب پاک کنید. قبل از بررسی نقطه آزمایشی، 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید تا ببینید آیا محلول بر روی کاغذ دیواری اثر کرده یا خیر.
  • اگر محلول تمیز کننده، اثر منفی بر ر وی کاغذ دیواری دارد، آن را پاک کنید.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. کاغذ دیواری ها را در جهت خود پاک کنید. از گوشه ی سمت چپ پایین کاغذ دیواری شروع کنید و نواری 2 فوتی (61 سانتی متر) را به سمت بالا تمیز کنید. اسفنج را به راحتی بر روی کاغذ دیواری فشار دهید و همانطور که آن را حرکت می دهید، بافت آن را دنبال کنید. هر 15 الی 30 ثانیه، اسفنج خود را قبل از تماس دوباره با کاغذ دیواری، در آب و صابون بشویید. وقتی به قسمت بالای کاغذ دیواری رسیدید، اسفنج را به آرامی پایین بکشید تا کاملا تمیز شود.
  • تمیز کردن از قسمت پایین به بالا، به شما اجازه می دهد تا اگر قبلاً از قسمت بالا شروع کرده اید، ببینید دقیقاً کدام قسمت ها را راحت تر تمیز کرده اید.
  • مطمئن گردید اسفنج خیس نباشد، در غیر اینصورت آب می تواند به فرم کاغذ دیواری آسیب وارد کند.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. لکه های بزرگ آب را با محلول سرکه و آب تمیز کنید. یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) سرکه سفید را با یک فنجان (240 میلی لیتر) آب گرم مخلوط کنید. یک اسفنج نرم را در محلول فرو کنید و آن را فشار دهید تا قطره ای آب از آن چکه نکند. اسفنج را بر روی لکه بمالید و اجازه دهید محلول 5 دقیقه بر روی دیوار باقی بماند. برای پاک کردن محلول از روی کاغذ دیواری، از اسفنج مرطوب استفاده کنید.
  • اگر کاغذ دیواری خود را با سرکه تمیز می کنید، ابتدا محلول را حتماً در نقطه ی کوچکی مانند پشت مبلمان آزمایش کنید تا مطمئن گردید بافت یا رنگ آن را تغییر نمی دهد.

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری بافت دار

  1. با دستمال بدون پرزی لکه های روی کاغذ دیواری را خشک کنید. دستمال را به آرامی بر روی کاغذ دیواری فشار داده و بر روی آن ضربه بزنید تا رطوبت بیش از حد گرفته شود. از عقب و جلو کشیدن دستمال خودداری کنید زیرا این امر باعث خراب شدن بافت روی کاغذ دیواری می شود. تا آنجا که می توانید رطوبت باقی مانده را بگیرید.

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website