0
  • No products in the cart.
 

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

تمیز کردن سرامیک کف اتاق تا زمانی که به طور مرتب صورت گیرد، ساده است و اجازه نمی دهد جرم زیادی ایجاد شود. با جاروبرقی زدن، جارو دستی کشیدن یا خشک کردن کفپوش به صورت مرتب، نیازی به جرم گیری و مصرف پاک کننده های قوی تر ندارید. برای پاکسازی عمیق تر، از ملایم ترین روش یعنی آب گرم شروع کنید. اگر سطح سرامیک شما لعاب ندارد، برای تمیز کردن تنها باید از آب ساده استفاده کنید. برای سرامیک های لعاب دار می توانید از محلول آب و صابون یا یک پاک کننده ی خانگی که با آن سازگار باشد، استفاده کنید. برای بکارگیری روش دوم یعنی پاک کننده ی خانگی، بهتر است ابتدا محوطه ای را آزمایش کنید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول) تمیز کردن کفپوش سرامیک به طور منظم

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. دوباره در هفته جاروبرقی یا جارو دستی بکشید. اگر عجله دارید از یک تی حوله ای خشک یا جاروبرقی استفاده کنید، هرچند می توانید از یک جاروی دستی هم استفاده کنید. ترجیحاً تی حوله ای نرم و پرزداری را انتخاب کنید که سر قابل جابجایی برای شستشو در ماشین لباسشویی داشته باشد. از جاروبرقی ای که سر برجسته ای دارد و موجب خراش و کدر شدن کفپوش شما می شود، استفاده نکنید. برای کفپوش های ساده، اتصالات جاروبرقی یا سری های نرم را امتحان کنید.
  • تی حوله ای با سری های یکبارمصرف، برای استفاده ی طولانی مدت بسیار گران قیمت هستند و به خوبی سری های کُرکی و قابل شستشو تمیز نمی کنند.
  • برای جارو کردن سریع، جاروهایی با موهای لاستیکی بهتر عمل می کنند.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. به صورت روزانه از تی حوله ای خیس بر روی کاشی های بدون لعاب استفاده کنید. ابتدا کفپوش را با جاربرقی یا جارو دستی تمیز کنید. سطلی را از آب گرم پر کنید. هر از چند گاهی تی حوله ای را بشوئید و هنگامی که آب آن کثیف شد، آن را عوض کنید.
  • از تی های اسفنجی استفاده نکنید زیرا آب کثیف را به داخل گچ ها منتقل می کنند.
  • سرامیک های بدون لعاب را تنها می توان با آب تمیز نمود، بنابراین برای جلوگیری از لکه دار شدن آنها، نسبت به سرامیک های لعاب دار نیاز به پاکسازی مرتبی دارند.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. سرامیک های لعاب دار را به صورت هفتگی گردگیری کنید. قبل از استفاده از تی حوله ای خیس، جارو بکشید. سطلی را از آب گرم پر کنید. اگر سرامیک های لعاب دار شما کاملاً کثیف هستند، می توانید قطره ای صابون مایع را داخل یک لیتر آب اضافه کنید. تی حوله ای را مرتباً بشوئید، و هنگامی که آب کثیف شد، آن را عوض کنید.
  • از تی های اسفنجی استفاده نکنید زیرا می توانند آب کثیف را به داخل گچ ها منتقل می کنند.
  • اگر از صابون استفاده کردید، با آب ساده و تی حوله ای حداقل یکبار شستشو دهید.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. کفپوش را با دستمال تمیز خشک کنید. با این کار، هر گونه کثیفی باقیمانده از بین می رود، از بر جای ماندن لکه های آب خودداری می شود، و به کفپوش شما درخشندگی می بخشد. اگر سرامیک های بدون لعاب دارید، خشک کردن کفپوش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • سرامیک های بدون لعاب، دارای منافذ بیشتری نسبت به سرامیک های لعاب دار هستند و در صورت خیس ماندن، احتمال انباشته شدن لکه های کپک و قارچ در آنها بیشتر خواهد شد.

 

روش دوم) از بین بردن لکه های سخت

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. کفپوش را از قبل کمی خیس کنید. قبل از استفاده از مواد تمیز کننده، برای خیس کردن کفپوش خود از آب گرم و تی حوله ای استفاده کنید. سرامیک منافذ زیادی دارد و آب را برای جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی جذب می کند.
  • می توانید قبل و بعد از خیس کردن کفپوش با تی حوله ای، لکه های سخت را بتراشید.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. قارچ ها و کپک ها را با آب و صابون لایه برداری کنید. سطلی را از آب گرم و دو قطره صابون مایع پرکنید. با یک برس پلاستیکی یا برس موی طبیعی سرامیک ها را لایه برداری کنید.
  • تا زمانی که محلول شوینده روی سرامیک ها خشک نشده، می توانید آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه باقی بگذارید.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. سرامیک ها را بشویید. پس از لایه برداری، در صورت امکان کفپوش را دوبار با آب ساده بشویید. در صورت نیاز، کفپوش ها را با حوله ای پارچه ای خشک کنید.
  • اگر آب و صابون عمل نکرد، متناسب با سرامیک خود، یک تمیز کننده ی خانگی یا شیمیایی را امتحان کنید.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. قبل از استفاده از یک تمیز کننده ی اسیدی یا شیمیایی آن را بر روی قسمتی از کفپوش امتحان کنید. منطقه ای به دور از چشم را پیدا کنید و محلول پاک کننده را بر روی نقطه ی کوچکی آزمایش کنید. در صورت لزوم تمیز کننده های اسیدی و شیمیایی را با احتیاط مصرف کنید و دستورالعمل سازنده را همیشه مطالعه کنید. ابتدا کف را حتماً به طور کامل خیس کنید و سپس آن را بشوئید.
  • برای از بین لکه های آهک یا سیمان ممکن است پاکننده های اسیدی نیاز باشد.
  • هرگز از تمیزکننده های ساینده مانند مواد پاک کننده ی پودری، جوش شیرین یا حتی کرم هایی که به عنوان ساینده های “ملایم” تبلیغات می شوند، استفاده نکنید. اینگونه پاک کننده ها می توانند به سطح و طراحی کاشی آسیب وارد کنند.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. درز سرامیک ها را سفید کنید. سطلی را با یک اونس صابون روغنی مورفی، یک دوم فنجان سرکه ی سفید، و دو گالن آب گرم پر کنید. یک مسواک یا برس باریک دیگری را در داخل سطل فرو کنید و درزها را به آرامی تمیز کنید. تا جای ممکن از تماس با سرامیک خودداری فرمایید.
  • از آنجایی که تماس با سرامیک غیر قابل اجتناب است، ابتدا بر روی ناحیه ی کوچکی امتحان کنید.
  • اجازه دهید تمیز کننده رقیق شده در تماس با هوا، بر روی درزها خشک شود.

 

 

روش سوم) محافظت از کفپوش های سرامیک

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. گرد و غبار و مواد ریز به جای مانده را بلافاصله تمیز کنید. با تمیز کردن گرد و غبار به محض مشاهده ی آن، از ایجاد لکه و آسیب وارد شدن خودداری کنید و پس از ایجاد لکه آن را تمیز کنید. برای دسترسی آسان، پارچه های جاذب را در نزدیکی کفپوش و به خصوص درب های خروجی و در فصول برقی یا مرطوب قرار دهید. پارچه ای را با آب گرم خیس کنید تا گرد و غبار و زباله های ریز را جذب کند.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. گرد و غبارهای به جای مانده را به حداقل برسانید. پادری ها را نزدیک به درهای خروجی قرار دهید. پادری اضافه ای را برای کفش ها اختصاص دهید و کفش ها را به محض ورود به خانه از پا بیرون بیاورید. پادری ها را مرتباً تکان کنید.
  • در آب و هوای مرطوب، پای حیوانات خانگی را قبل از ورود به خانه تمیز کنید.

نحوه ی تمیز کردن سرامیک کف اتاق

  1. برای کاهش ساییدگی کفپوش های سرامیکی خود از پادری استفاده کنید. پادری ها را در محوطه هایی از خانه ی خود که ترافیک بالایی دارند مانند جلوی سینک و اجاق گاز، قرار دهید. در زیر مبلمان های سنگین، پدهای محافظی را قرار دهید.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website