0
  • No products in the cart.
 

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس ای هریس

وضعیت آخر اثر تامس ای هریس

کتاب صوتی وضعیت آخر اثر تامس ای هریس

کتاب “ وضعیت آخر ”نوشته تامس ای هریس، روان‌پزشک مشهور آمریکایی میباشد. عنوان اصلی این کتاب به انگلیسی “من خوب هستم، شما خوب هستید” است. این کتاب به شرح و توضیح پژوهش‌هایی که بر چگونگی عملکرد ذهن انسان و علل بروز رفتارهای متفاوت از طرف ما صورت گرفته است، پرداخته است. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

خلاصه‌ای از کتاب صوتی وضعیت آخر

این کتاب در دسته‌کتاب‌های خودیاری قرار دارد و به شرح این مسئله می‌پردازد که روان افراد از سه بخش کودک، والد و بالغ تشکیل‌شده است. کتاب به زبانی ساده رویکرد تحلیل رفتار متقابل را توضیح می‌دهد. والد درواقع همان مفهومی از زندگی است که به ما آموخته‌شده و کودک احساس شخصی ما از زندگی می‌باشد؛ اما والد بخشی است که خود ما با تفکر و تعقل کشف و استنباط کرده‌ایم. بالغ می‌تواند تفاوت بین کودک و والد و استنباط‌های خویش را تشخیص دهد. نتیجه‌ تمام رفتارهای غیرعقلانی و غیرمنطقی ما نتیجه‌ این عدم‌تشخیص بالغ درون است.

در تحلیل رفتار متقابل ما می‌آموزیم که گذشته و آموزه‌های ما هرچه که بوده‌اند تفاوتی ندارد، درهرصورت ما مسئول آینده و تصمیمات خود هستیم و به ما می‌آموزد که چگونه به خود و رفتارها و تصمیمات خود جهت داده و آن‌ها را تغییر دهیم. کنش‌ها و واکنش‌های ما در اجتماع رفتار متقابل هستند. ما آزادی عمل و انتخاب داریم و این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه رفتار متقابلی در اجتماع و نسبت به انسان‌ها و محیط اطرافمان داشته باشیم. بیشتر آموزه‌ها و احساسات ما و به‌واقع همان والد و کودک درون ما، مربوط به 5 سال اول زندگی هستند. ولی بالغ از زمانی که ما قادر به تفکر درست درباره‌ مسائل و رفتارهای خود می‌شویم کم‌کم به دست می‌آید. با خواندن این کتاب ما می‌توانیم تشخیص دهیم که هرکدام از رفتارهای ما از کدام‌ یک از این بخش‌ها ناشی شده است و آیا در روان ما بالغ کاملی شکل‌گرفته است یا نیاز به تقویت بیشتری دارد. با این کار می‌توانیم رفتارهای درست‌تر و آگاهانه‌تری را در مواقع مختلف از خود بروز دهیم.

درواقع خواندن این کتاب ما را با روان سه‌گانه‌مان آشنا می‌کند و نحوه روبه‌رو شدن و شناختن و کنترل هرکدام از آن‌ها را به ما می‌آموزد. والد درون ما همان بیا، برو، نکن، بکن‌هایی هستند که ما از والدین، آموزگاران و بزرگ‌ترهای خود در دوران کودکی آموخته‌ایم و حالا این خودمان هستیم که گاهی نقش همان والد سختگیر را برای خودمان و اطرافیانمان بازی می‌کنیم. کودک درون ما همان احساسات و عواطفی هستند که در کودکی روان ما نسبت به موضوعات مختلف از خود بروز داده است. زمان‌هایی که ما قادر به کنترل عواطفمان نیستیم و یا زمانی که ما برخوردی غیرمنطقی داریم کودک درون ما فعال‌ شده‌است. بالغ همان فرد بالغ درون ماست که منطقی و سنجیده با مسائل روبه‌رو می‌شود. پرواضح است که هرگاه والد یا کودک درون ما پررنگ‌تر جلوه کنند ما در برخورد با افراد دچار مشکل خواهیم شد و برای جلوگیری از این کار باید بیاموزیم که والد و کودک درون خود را تحت کنترل بالغ درونمان دربیاوریم.

در زمان های قدیم بسیاری از دیدگاه‌ها و تفکرات مذهبی،اساطیری و فلسفی درون انسان را به دو قسمت خیر و شر تقسیم می کردند که هرکدام رفتارها و کردارهایی را از خود نشان می‌دادند و اما اکنون ما می‌دانیم که روان انسان از سه بخش ایجاد شده ‌است و شناخت بیشتری ازآن کیفیت روابط مان را بسیار افزایش میدهد.

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم


دانلود رایگان پادکست

پادکست رایگان وضعیت آخر اثر تامس ای هریس:

 

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم

آیا تمایل دارید ما را در راه تولید کتاب های صوتی ارزشمند و انتشار رایگان آنها حمایت مالی نمایید؟

⭐ من حمایت میکنم

1 Comment
  • سون دامین
    پاسخ
    Posted at 6:15 ب.ظ, 17/06/2022

    امیدواریم حمایت های خوبی را دریافت کنید

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website