0
  • No products in the cart.
 

یک کسب و کار چه زمانی نیازمند CRM می شود؟

CRM

یک کسب و کار چه زمانی نیازمند CRM می شود؟

به نظر شما اول باید مشتری باشد یا مشتری فرصت و یا نرم افزار CRM ؟ به احتما زیاد اکثر شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند، مشتری را انتخاب میکنند. هر کدام از موارد بالا که قدرتمندتر باشد تاثیر زیادتری نیز دارد. اما به چه علت باید به سراغ تکنولوژی ارتباط با مشتریان برویم حتی قبل از آنکه مشتری را داشته باشیم؟ در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

ممکن است بگویید اسپریدشیت ها نیز کار تسک های سی آر ام را انجام می دهند اما بهتر است بدانید که اینطور نیست. آنها ممکن است موجب سردرگمی شما شوند و مانع از این شوند که کارهایتان را همان طور که می خواهید انجام دهید.
برنت لری (Brent Leary)، از شرکای شرکت CRM Essentials می گوید: « چنین مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد اگر به سراغ سیستم سی آر ام بروید.»

به گفته او « ما در دنیای امروز از همان ابتدای فرایند فروش نیازمند تعامل با مشتری هستیم.» فرض کنید شما شروع به انتشار مطلب در وبسایت و یا وبلاگ خود کرده اید و توانسته اید نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید. در نتیجه باید بتوانید با آنها رابطه برقرار کنید تا به سرعت فرآیند تعامل با آنها را آغاز کنید.
لری اضافه می کند: «امروزه یک استراتژی مدرن به این معناست که شما باید از تکنولوژی مدرن نیز استفاده کنید.»
رابرت پلدی (Robert Peledie)، مشاور امور سی آر ام می گوید: « من اطمینان دارم که شرکت های بزرگ و قدیمی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان دارند.»

CRM

اما درمورد هزینه ها چطور؟ طبیعتا شرکت های کوچک و تازه تاسیس بودجه زیادی ندارند.
از نظر پلدی، این موضوع مسئله مهمی نیست: « سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار کم هزینه تر از سیستم های SaaS هستند. دقیقا به اندازه کاربران شرکت شما. بنابراین هر کسب و کار می تواند یک سی آر ام داشته باشد.»
و درصورتی که اسپریدشیت ها ارزان تر هستند و بر سرعت فروش یک سازمان نیز تاثیر می گذارند اما همه ما می دانیم که سرعت تعامل با مشتریان مهم تر است. لری معتقد است: « شما باید اطلاعات مشتریان را همیشه در دسترس داشته باشید تا بتوانید خیلی سریع با آنها ارتباط برقرار کنید.» امروزه شما به سیستمی نیاز دارید که بتوان در مدت زمانی کوتاه با تعدادی از مردم ارتباط برقرار کرد، کاری که نمی شود با اسپریدشیت انجام داد.
لری می گوید: «یک شرکت می تواند اسپریدشیت ها را به طور موقت جایگزین سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان کند و ببیند سرعت حرکت شرکت متناسب با سرعت دهه 90 میلادی خواهد بود.»

از نظر ما برای مدیریت اطلاعات، اسپریدشیت ها مفید هستند اما جهت ارتباط با مشتریان کاربرد ندارد. ما به ارتباط با مشتری در فروش نیازمندیم و  مدیریت اطلاعات او نیازی نداریم. اگر از سیستم CRM استفاده می کنید. به نظر شما یک CRM خوب به چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website