0
  • No products in the cart.
 

چرا در کسب و کار نیازمند CRM میشوید؟

CRM

چرا در کسب و کار نیازمند CRM میشوید؟

وقتی کسب و کاری را در روزهای اول شروع میکنید، با اصطلاحات و واژه هایی اختصاری فراوانی رو به رو می شوید، که میتوان از مهمترین آنها CRM را نام برد.به بیان واضح CRM( یا مدیریت ارتباط با مشتری) به نرم افزاری گفته میشود که تعاملات شما با مشتریان را به راحتی پیگیری می کند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

سیستم CRM تمام اطلاعات مربوط به مشتریان از جمله اطلاعات تماس و سایر اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی آنها را ذخیره می کند. در این سیستم شما می توانید چندین راه ارتباطی برای یک شرکت ثبت کنید و آنها را گروه بندی نمایید.

برخی از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان فراتر از ذخیره اطلاعاتی چون تلفن، پست، ایمیل و جلسات شخصی هستند، آنها مراحل روند کار را نیز ثبت و برای ارتباطات آینده ذخیره می کنند.
CRM برای کسانی که باید با مشتریان خود در ارتباط باشند ابزاری ارزشمند است. آنها به این وسیله می توانند رشد کار خود را ارزیابی کنند. اما با وجود راه های مختلف ارتباط با مشتریان آیا واقعا استفاده از CRM کار درستی است؟
البته که درست است. در ادامه چهار دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به سی آر ام نیاز دارد را بیان می کنیم – – صرف نظر از اندازه شرکت شما یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید.

4 مزیت استفاده از سیستم سی آر ام

1. CRM محلی برای ذخیره اطلاعات است

تمرکز اطلاعات در یک محل خاص، به سرعت و راحتی شما در فروش کمک بسیاری می کند. این کار باعث می شود از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. شما با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانید از اطلاعات آخرین تماس مشتری نیز با خبر شوید- – این کار به شما کمک می کند که از ارسال دوباره ایمیل و پیام و یا تماس دوباره با مشتری که موجب مزاحمت برای او می شود، خودداری کنید.
سی آر ام سیستم جامعی از اطلاعات تماس مشتریان را تهیه می کند. سیستمی که تنها با یک کلیک، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار می دهد. با این روش، فروشندگان تنها یکبار اطلاعات مشتری را ثبت می کنند و برای همیشه می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
فروشندگان با استفاده از سی آر ام می توانند کاریز فروش خود را ببینند و به راحتی از موقعیت مشتری فرصت اطلاع پیدا کنند. بدین ترتیب آنها همیشه می دانند که کجا قرار دارند و چقدر از راه را پیموده اند. علاوه بر این، سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به شما این امکان را می دهد که مشتریان فرصت را فیلتر کنید و فقط افراد مورد نظر را پیگیری نمایید. گاهی حتی شما می توانید یک طبقه بندی ایجاد کنید برای دسترسی فوری به مشتریان. این طبقه بندی می تواند به وسیله سطح مشتری و اولویت خرید او باشد.

2. بهبود ارتباط سازمان شما با دیگر سازمان ها

علاوه بر ارتباطات فردی آسان تر، سیستم سی آر ام می تواند به بهبود روابط بین سازمانی نیز کمک کند. به نظر شما چطور می توان با سازمانی که فروشنده شما 2 سال گذشته با آن تماس داشته است ارتباط برقرار کرد؟
با کمک یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، فروشندگان می توانند بلافاصله کار خود را ارزیابی کنند. فروشندگان برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز درمورد مشتریان خود، نیازی به همکاران سابق ندارند چرا که تمام این اطلاعات در سیستم آنها ذخیره شده اند.

چرا در کسب و کار نیازمند CRM میشوید؟

3. CRM ها مدیریت زندگی را آسان تر می کنند(از دیگر مزایای CRM می توان اشاره کرد به):

CRM ها به شما کمک می کنند که فعالیت ها و روابط خود را پیگیری کنید و از تاریخ پیگیری بعدی نیز با خبر شوید.
بدون CRM، فروشندگان مختلف می توانند از طریق راه های مختلف کار خود را انجام دهند که باعث می شود پیگیری آنها و منسجم ساختنشان برای مدیر و یا رهبر گروه سخت شود. CRM به رفع این مشکل کمک می کند و فضایی ایجاد می کند که تمام اطلاعات تماس و فعالیت های شما ثبت شوند و شما می توانید از تمام فعالیت ها و روند آنها با خبر شوید.

4. CRM ابزاری مقیاس پذیر برای رشد کار شماست

شاید از خودتان بپرسید که « آیا من می توانم تمام این کارها را در اسپریدشیت اکسل ثبت کنم و با مشتری در تماس باشم؟»
این کار تنها با یک یا دو و یا پنج مشتری، قابل اجراست. اما به چند سال بعد فکر کنید. به زمانی که فروشندگان شما به اطلاعات تماس مشتریان گذشته نیاز دارند. آنها باید مدت زمان زیادی را صرف کنند تا به نتیجه دلخواه برسند.
CRM به شما کمک می کند که فعالیت فروشندگان خود را طی سال های متمادی استخراج کنید و بفهمید چه راه هایی بهترین نتایج را در پی داشته اند؟ بدین ترتیب شما می توانید اطلاعات مختلف را ردیابی کنید.

شما باید یک سوال ساده  را از خودتان بپرسید: آیا دوست دارید کسب و کارتان رشد کند؟ توانایی تان در انجام این کار وابسطه به ارتباط شما با مشتری و فرصت و اطلاعاتی که از وی در زمانی مناسب دارید و اینکه مطمین شوید  که کار شما بدون CRM نیز موفق خواهد بود یا نه، دارد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website