0
  • No products in the cart.
 

کیکی ساده و خوشمزه که هوش از سرتان میبرد

کیکی ساده و خوشمزه که هوش از سرتان میبرد

این روزا که همه مردم به دنبال خرید غذاهای آماده هستند و هیچ کس دلش نمی خواهد وقتش را در آشپزخانه سپری کند درست کردن کیک یک کار زمان بر تلقی می شود. اما وقتی دلتان یک برش کیک تازه و خوش عطر و گرم با یک فنجان چای یا قهوه بخواهد و به ویترین قنادی ها که پر از کیک های مانده و تاریخ گذشته و پر از خامه و مواد صنعتی است نگاه کنید ترجیح می دهید که طرز تهیه کیک ساده خوشمزه خانگی را یاد بگیرید و کمتر از ۱ ساعت وقت بگذارید و برای خودتان یک کیک بی نظیر بپزید.

مواد لازم برای پخت کیک ساده

– ۲ فنجان آرد همه منظوره، الک شده

– ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

– یک چهارم قاشق چایخوری نمک

– نصف فنجان کره بدون نمک ذوب شده و خنک

– ۲ تخم مرغ بزرگ

– ۱ فنجان شکر دانه‌ریز

– ۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل

– ۳ قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه کیک ساده

فر را از قبل روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت بگذارید تا داغ شود. یک قالب کیک تقریبا ۲۲ سانتی‌متری را کمی چرب کنید.

در یک کاسه‌ی کوچک، آرد الک شده، بیکینگ پودر و نمک را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

در کاسه‌ی بزرگی، تخم‌مرغ‌ها را آن‌قدر بزنید که صاف و خامه‌مانند شوند. کره‌ی خنک‌شده و عصاره‌ی وانیل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. نصف مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس شیر را اضافه کنید. سپس بقیه‌ی مواد خشک را به آن اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید که خمیری نرم و یکدست به دست آید. خمیر را در قالب کیک بریزید و با استفاده از یک کفگیر آن را صاف کنید. بگذارید ۲۰-۳۰ دقیقه بپزد، یا تا وقتی که کیک خودش را بگیرد و وقتی آن را فشار می‌دهید سر جای خود برگردد. آن را از قالب جدا کرده و بگذارید کاملا خنک شود.

حالا کیک زیبایتان را در یک ظرف خوب بگذارید و با هر چیزی که علاقه دارید تزیینش کنید. می توانید از میوه های خرد شده فصل یا چند برش شکلات یا یک لایه نازک خامه روی کیک تان استفاده کنید تا رنگ و لعاب خوبی بگیرد. و این کیک خانگی خوشمزه را با یک لیوان چای یا قهوه داغ سر کنید و از این مدت زمان کمی که صرف پختن آن کردید لذت ببرید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website