0
  • No products in the cart.
 

۱۰ مهارت مهم زندگی که همین امروز باید بیاموزید

۱۰ مهارت مهم زندگی که همین امروز باید بیاموزید

می خواهیم مهارت هایی به شما بیاموزیم که می توانند زندگی شما را از الان تا پایان عمر سرشار از شادی و موفقیت کنند.

همه آدم ها زندگی خوب، شاد و سرشار از سلامتی و خوشبختی را دوست دارند اما فقط برخی ها هستند که از مهارت های زندگی به خوبی آگاهند و می توانند به آرزوها و خواسته های خود جامه عمل بپوشانند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا پرده از راز ۱۰ مهارت مهم زندگی برای شما برداریم.

آرزوها و خواسته ها در زندگی

۱. مفهوم زندگی‌تان را تعریف کنید

همه‌ی ما مشتاقانه به دنبال مفهوم اصلی زندگی‌مان هستیم، ولی هیچ ایده‌ای در مورد آن نداریم. مفهوم زندگی برخی آدم‌ها با باورهای مذهبی‌شان گره خورد است. برای برخی دیگر، مفهوم و معنی زندگی در اشتیاقِ رسیدن به یک هدف یا عشق تعریف می‌شود. زندگی برای شما چه مفهومی دارد؟ و چگونه می‌توانید آن را به بخش اصلی زندگی‌تان تبدیل کنید؟ یکی از اصلی ترین مهارت های زندگی تعریف همین مفهوم است.

۲. ارزش‌های‌تان را تعریف کنید

ارزش‌های‌تان عبارت هستند از آن دسته از اصول بنیادی که تعریف می‌کنند شما “‌که‌”‌ هستید و چگونه می‌خواهید زندگی کنید. شما با تعریف آن‌ها،‌ خط مشی‌های شخصی‌تان را برای تمام تصمیم‌ها و اقدام‌های‌تان ایجاد می‌کنید. بدون آگاهی از ارزش‌ها، به حالت واکنشی زندگی خواهید کرد، و اجازه می‌دهید مقتضیات زندگی و سایر آدم‌ها شما را تعریف کنند.

۳.  از اشتباهات تان درس بگیرید

ما می‌توانیم شکست‌های‌مان را در مسیر موفقیت قرار دهیم و باید باد بگیریم از شکست‌ها به نفع پیروزی‌های آینده استفاده کنیم.

ما می‌توانیم از شکست‌های‌مان درس بگیریم، نه این‌که توسط ارواح خبیسه‌ی آن‌ها تسخیر شویم. می‌توانیم این تفکر را که یا همه‌چیز یا هیچ‌چیز کنار بگذاریم و به این ترتیب اشتباهات و شکست‌های‌مان به جای  این‌که سد راه‌مان شوند، به پله‌هایی برای موفقیت ما تبدیل خواهند شد. شکست می‌تواند به موفقیت و رشد شما کمک کند.

ما از تاریخ داستان‌های زیادی خوانده‌ایم در مورد آدم‌های معروفی که در ابتدا شکست خورده‌اند اما بعدها به موفق‌ترین آدم‌های این سیاره تبدیل شده‌اند!

۴. اعتماد به نفس داشته باشید

یکی از مهمترین مهارت های زندگی داشتن اعتماد به نفس است. گاهی اوقات شما یک آدم بسیار قوی و کامل هستید اما نداشتن اعتماد به نفس باعث می شود از بسیاری موفقیت ها دور بمانید. سعی کنید ظرفیت خود را بالا ببرید. شما همان بندباز با مهارت و شجاعی هستید که می توانید روی ابرها باشید. به خودتان بایید و موفقیت را بقاپید!

اعتماد به نفس

۵. مهارت‌ها و استعدادهای‌تان را تقویت کنید

وقتی توانایی‌ها و استعدادهای طبیعی‌تان را بشناسید و اصلاح کنید، خود را توانمند خواهید ساخت و فرصت‌هایی را برای موفقیت حرفه‌ای و کامیابی شخصی به وجود خواهید آورد. هم‌چنین، بازشناسایی مهارت‌های‌تان باعث بهبود اعتماد به نفس و امید به تحقق‌پذیری‌تان می‌شود و مهارت های زندگی شما را بالا می برد.

۶. هیچ وقت شوخ طبعی‌ خود را از دست ندهید

شوخ طبعی امری ضروری است – مجلس عروسی را بدون آن ترک نکنید. سوای سلامتی و رفاه حال خودتان و اطرافیان تان هیچ موقعیتی وجود ندارد که نتوان آن را با خنده و مهربانی مدیریت کرد و پشت سر گذاشت. این ویژگی واقعا بهترین دارو است. جنگ و جدل کردن به وقت ضرورت مشکلی ندارد، اما حتما همیشه شوخ طبع و شاد باشید.

 

۷. برای خودتان اهدافی را در نظر بگیرید و آنها را یادداشت کنید.

اهداف ماهانه، سالانه، ۵ ساله و ۱۰ ساله برای خودتان در نظر بگیرید. دقیقا بدانید که در هر دوره زمانی از زندگی خود چه می‌خواهید و باید به چه چیزی دست یابید. اطمینان پیدا کنید که به فهرست اهدافتان رجوع می‌کنید و میزان پیشرفت واقعی حاصل شده را برآورد می‌کنید. فهرست اهداف شما بطور مداوم تکمیل خواهد شد و شما به همه اهداف خود دست نخواهید یافت اما نوشتن و مکتوب کردن اهدافتان احتمال دستیابی به آنها را افزایش خواهد داد.

۸. مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنید

برخی از افراد بطور طبیعی اصطلاحا ” پروانه‌های اجتماعی” هستند و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. آن دسته از افرادی که از چنین توانایی هایی برخوردار نیستند لازم است که با تلاش و کوشش خود مهارت‌های اجتماعی شان را ارتقاء دهند. درونگرا بودن و لذت بردن از تنهایی هیچ ایرادی ندارد اما اجازه ندهید که مهارت‌های اجتماعی ضعیف زمانی که به آنها نیاز دارید بازدارنده شما شوند. تقویت مهارت‌های اجتماعی به شما در انتخاب مسیر کار یا فعالیت شما و بهبود مهارت های زندگی نیز کمک می‌کند.

مهارت‌های اجتماعی

۹. در زندگیتان نظم داشته باشید

بدیهی است که برقراری نظم در زندگی کلید قدم برداشتن در راه رسیدن به موفقیت و بهبود مهارت های زندگی است. در واقع، هیچ چیز پنهانی و مرموزی در این رابطه وجود ندارد. کسی که ضرورت سر و سامان گرفتن و منظم شدن را در زندگی احساس نکند جزو ما انسان‌ها نیست! برای عده‌ای رسیدن به نظم و انضباط می‌تواند به معنی تغییر سبک زندگی باشد. این کار حقیقتا به تعهد و شکیبایی نیاز دارد، پس عجله نکنید و نا امید نشوید.

۱۰. عادات‌تان را بشناسید

عادات عبارت هستند از رفتار و افکاری که تقریبا به طور ناخودآگاه از ما سر می‌زنند. برخی از عادات‌مان مثبت هستند، ولی برخی دیگر مفید نیستند یا حتی می‌توانند مضر باشند و به خودمان آسیب برسانند. از حالا تصمیم بگیرید و به عادت‌های‌تان توجه کنید، و آن‌هایی را که برای اعتلای زندگی‌تان هیچ سودی ندارند، تغییر دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website