0
  • No products in the cart.
 

۱۵ سمی ترین مواد شیمیایی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله سرگرمی  > ۱۵ سمی ترین مواد شیمیایی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

۱۵ سمی ترین مواد شیمیایی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

طیف وسیعی از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست در بازار وجود دارد. چگونه محصول مناسب را انتخاب کنیم؟ ممکن است باهوش باشید و محصولات ارگانیک را انتخاب کنید. شما باید خطرناک یا بی‌خطر بودن آن‌ها را تشخیص دهید. این مقاله، فهرستی از سمی ترین مواد شیمیایی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست و روش‌هایی برای انتخاب محصولات طبیعی و بی‌خطر را برای شما آورده است.

سمی ترین مواد شیمیایی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

محصولات آرایشی محصولاتی شخصی هستند که ما برای زیبایی، جلوگیری از پیری، سلامتی و اعتماد به نفس به کار می‌بریم – مانند آرایش، ضد عرق‌ها، لاک ناخن، شامپو، نرم کننده مو، ژل مو، ضد آفتاب، خمیر دندان و مواد بعد از اصلاح.

مشکلات جدی زمانی به وجود می‌آیند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی سمی باشند که با حساسیت‌ها، سردرد، نقص‌های مادرزادی و سرطان در ارتباط هستند

۱. BHA

BHA معمولا به عنوان ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی و مرطوب کننده‌ها به کار می‌رود. این ماده شیمیایی باعث ایجاد اختلال در غدد درون‌ریز و در نتیجه سرطان می‌شود. BHA نه تنها برای انسان بلکه برای ماهی‌ها و دیگر حیوانات وحشی نیز خطرناک است.

۲. رنگ‌های قطران زغال سنگ

رنگ‌ها و پارا-فنیلین دی‌آمین معمولا به عنوان CI ( شاخص رنگ) شناخته می‌شوند و یک شماره ۵ عددی به دنبال آن‌ها می‌آید. علاوه بر رنگ‌های قطران زغال سنگ، رنگدانه‌های غیر ارگانیک و طبیعی به کار رفته در محصولات زیبایی نیز CI ۷۵۰۰۰ و ۷۷۰۰۰ دارند.

در هنگام انتخاب رنگ مو، به دنبال انواع پارا-فنیلین دی‌آمین و دیگر محصولاتی باشید که برای CI، ۵ عدد، داشته باشند.

۳. DEA

DEA یک ساختار دو بعدی از دی‌اتانول‌آمین است. این ماده، آلاینده‌ای است که به لورامید DEA و کوکامید DEA مرتبط است. این مواد به عنوان عامل کف کننده و امولسیون کننده در بسیاری محصولات از جمله کرم‌های اصلاح، شامپو، نرم کننده‌ها و شوینده‌های کودک به کار می‌روند.

DEA می‌تواند از طریق پوست جذب شده و مانند یک ماده سرطان‌زا عمل کند و به نیتروسامین تبدیل شود. DEA یک مختل کننده هورمون نیز هست که کولین مورد نیاز برای رشد مغز جنین را می‌دزدد.

۴. دی‌بوتیل فتالات

این ماده شیمیایی به عنوان یک ماده روان کننده در محصولات مراقبت از مو به کار می‌رود. این ماده به ایجاد مسمومیت زایشی و اختلال در غده درون‌ریز مشکوک است. دی‌بوتیل فتالات هم برای حیات زیر ردیا و هم حیوانات دیگر خطرناک است.

۵. نگهدارنده آزاد کننده فرمالدهید

در هنگام خرید به موادی مانند دیازولیدنیل اوره، هیدانتوئین DMDM، ایمیدازولیدینیل اوره، کوارترنیوم ۱۵ و متانامین در محصولات آرایشی و زیبایی، توجه کنید. مقدار کم فرمالدهید نیز می‌تواند باعث سرطان شود.

۶. پارابن

ماده شیمیایی پارابن معمولا به عنوان نگهدارنده در مواد آرایشی بهداشتی به کار می‌رود. گفته می‌شود که این ماده باعث اختلال در غدد برون‌ریز شده و با ناتوانی‌های زایشی مردان در ارتباط است.

مواد شیمیایی لوازم آرایشی ۷: پرفوم

به وجود ماده پرفوم در تمام ترکیبات عطری، حتی در محصولاتی که به عنوان بدون بو فروخته می‌شوند توجه کنید. پرفوم می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و آسم شود. همچنین به سمیت عصبی و سرطان نیز ارتباط داشته و برای حیوانات زیر آب و دیگر حیوانات نیز خطرناک است.

۸. ترکیبات PEG

این ترکیبات معمولا در پایه کرم‌های آرایشی به کار می‌روند. این ترکیبات با پروپیلن گلیکول مرتبط هستند و ممکن است بادی‌اکسان (۱،۴) ترکیب شده و باعث سرطان شوند.

۹. پترولاتوم

این ماده اغلب در محصولات مو برای براق کردن و همچنین به عنوان مرطوب کننده در رژ لب، بالم لب و محصولات مرطوب کننده متنوع به کار می‌رود. پترولاتوم  می‌تواند باعث سرطان شود زیرا با برخی هیدروکربن‌های آروماتیک پلی سیکلیک آلوده می‌شود.

مواد شیمیایی لوازم آرایشی ۱۰: سیلوکسان

به سیلوکسان‌ها در موادی که به «متیکون» و «سیلوکسان» ختم می‌شوند توجه کنید. سیلوکسان‌ در مواد آرایشی متعدد برای مرطوب و نرم کردن به کار می‌رود. این ماده شیمیایی نیز مانند دی‌بوتیل فتالات باعث ایجاد سمیت زایشی و اختلال در غده درون‌ریز می‌شود.

۱۱. سدیم لورت سولفات

این ماده شیمیایی در بسیاری از مواد آرایشی کف کننده مانند شستشو دهنده‌های صورت، شامپوها و حباب حمام به کار می‌رود. این ماده می‌تواند با دی‌اکسان (۱،۴) آلوده شده و باعث ایجاد سرطان شود. حتما برچسب‌ها را بخوانید و از استفاده از این ماده و مواد دیگری که حروف eth دارند خودداری کنید.

۱۲. تری‌کلوسان

تری‌کلوسان در مواد آرایشی ضد باکتری مانند شوینده‌ها، صابون‌ها، دئودرانت‌ها، خمیردندان‌ها و ضد عرق‌ها به کار می‌رود. این ماده شیمیایی به ایجاد اختلال در غدد درون‌ریز مشکوک است. برخی عوامل ضد باکتری در تری‌کلوسان می‌توانند جذب پوست شده و در شیر مادر ترشح شوند. ممکن است این مواد، سمی و سرطان‌زا باشند. یک مطالعه نشان داد که تری‌کلوسان می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد تستوسترون در سلول‌های بدن شود. تری‌کلوسان می‌تواند باکتری‌های خوب و پاتوژن‌هارا بکشد و بنابراین آسیب‌پذیری در برابر عفونت‌ها را افزایش دهد. محصولات آرایشی و زیبایی حاوی تری‌کلوسان می‌توانند باعث افزایش مقاوت در برابر باکتری شوند.

  ۱۳. بوتیل استات

بوتیل استات برای تقویت و جلا دادن به ناخن به کار می‌رود. بخار آن می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و گیجی شود. استفاده دائم از محصولات مراقبت از ناخن حاوی بوتیل استات می‌تواند باعث خشکی و ترک پوستی شود.

۱۴. هیدروکسی تولوئن بوتیل دار شده

هیدروکسی تولوئن بوتیل دار شده در بسیاری از محصولات مراقبتی و مواد آرایشی به کار می‌رود. این ماده در واقع یک آنتی اکسیدان است که به کاهش سرعت تغییر رنگ در طول زمان کمک می‌کند. به هرحال، این ماده ممکن است باعث تحریک چشم و پوست شود.

۱۵. ۱،۴- دی‌اکسان

۴،۱- دی‌اکسان، یک آلاینده مرتبط با سولفات، سدیم لورت، PEG و مواد اتوکسیلات که به حروف eth ختم می‌شوند، است. این مواد در بسیاری از محصولات مراقبتی مانند شستشو دهنده‌های بدن و شامپوها وجود دارند.

۱،۴- دی‌اکسان واقعا خطرناک است. این ماده شیمیایی باعث بروز سرطان در انسان و حیوانات می‌شود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website