0
  • No products in the cart.
 

۵ ابزار کاربردی تست سرعت سایت و گزارش گیری آنلاین (تحلیل رقبا)

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > سئو و بهینه سازی وب  > ۵ ابزار کاربردی تست سرعت سایت و گزارش گیری آنلاین (تحلیل رقبا)

۵ ابزار کاربردی تست سرعت سایت و گزارش گیری آنلاین (تحلیل رقبا)

سرعت لود وب سایت یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت یک سایت می‌باشد .مدیر وب سایت باید با تست سرعت سایت خود به صورت مداوم در صورت بروز مشکل در بارگذاری، نسبت به بهبود سرعت لود سایت خود اقدام کند.

 

اخیراً گوگل نیز یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای مهم برای رتبه دادن به سایت‌ها را سرعت لود آن‌ها بر شمرد، سرعت بالای سایت برای شما رنک بهتر گوگل، نرخ تبدیل بهتر را نیز به همراه دارد.

شما همواره باید سایت خود را برای کاربرانتان بهینه کنید و یک تجربه کاربری لذت‌بخش برای آنان فراهم کنید، قطعاً خود شما نیز هیچ علاقه‌ای ندارید زمان زیادی را به منظور باز شدن یک وب سایت سپری کنید.

بعد از تست سرعت سایت به منظور رفع مشکلات موجود شما باید قدم‌های متعددی را به منظور بهینه‌سازی کدهای داخلی، کانفیگ سرور و بهبود شبکه سایت خود بردارید.

گرچه اینکارها زمانبر بوده و نیاز پیگیری‌های زیادی هم دارند ولی شما ناگزیر هستید که در این راستا قدم‌های جدی بردارید چون صحبت از اساسی‌ترین فاکتور یک وب سایت خوب در میان است.

تست سرعت

بعد از تجربیات متعدد به ۵ وب سایت قابل اطمینان رسیدیم که از آن می‌توانید برای تست سرعت سایت خودتان استفاده کنید، یکی از راهکارهایی فوق‌العاده قوی برای بهبود لود سایت استفاده از cdn می‌باشد .

 

اگر از nginx به عنوان وب سرور خود استفاده می‌کنید یکی از بهترین کارهای استفاده از ماژول Ngx_Pagespeed می‌باشد که توسط خود گوگل معرفی شده و سرعت سایت شما را به حدی چشمگیری افزایش می‌دهد .

ماژول Ngx_Pagespeed

ابزار آنلاین برای تست سرعت سایت

 

Google PageSpeed Insights

اولین وب سایت از معتبرترین نمونه‌ها بوده و جز برند خود گوگل محسوب می‌شود، Google PageSpeed Insights اگر این جمله را در گوگل نیز تایپ کنید در اولین نتایج به وب سایت زیر بر خواهید خورد.

۱
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

 

خروجی تست سرعت سایت توسط آنالیزور گوگل به دو بخش Mobile و Desktop تقسیم‌بندی می‌شود، برای هرکدام از ۱-۱۰۰ نمره‌ای منظور می‌شود که هرچه این اعداد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد نشان از سرعت بالای سایت شما دارد.

 

در هر بخش  راهکارهایی برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه می‌شود که با تصحیح آن‌ها می‌تواند به طرز چشمگیری سرعت لود سایت خودتان را بهبود بخشید.

 

عمدتاً با کاهش حجم عکس‌های به کار رفته در وب سایتتان تأثیر قابل توجهی رخ می‌دهد، چنانچه خودتان کدنویس هستید می‌توانید با فشرده‌سازی فایل‌های css و javascrtipt یک قدم دیگر تا بهینه‌سازی ۱۰۰% بردارید اگر بتوانید بر روی سایت خود cache را فعال کنید می‌توان گفت از rate حد بالا هم گذر خواهید کرد.

 

Page Scoring

این سایت بر اساس چندین فاکتور، یک نمره برای هر سایت منظور می‌کند و میزان سرعت سایت را بر اساس تست فاکتورهایی همچون ریدایرکت، دانلود،Domain lookup و… نشان می‌دهد. برای همین یک ابزار دقیق و چند منظوره برای تست سرعت سایت بر اساس فاکتورهای گوناگون می‌باشد.

۱
http://www.pagescoring.com/website-speed-test/

Page Scoring

یکی دیگر از وب سایت‌هایی که در میان وب مستران بسیار شناخته شده و پرکاربرد است Pingdom می‌باشد. دلیل این محبوبیت از آنجا ناشی می‌شود که به شما قابلیت تست از طریق چندین سرور از کشورهای متفاوت را می‌دهد عملاً شما می‌توانید با انتخاب نزدیک‌ترین سرور به سرور وب سایت خودتان نتایج واقعی‌تری را دریافت کنید.

۱
https://www.pingdom.com/

Pingdom

خروجی که شما بعد از تست سرعت سایت توسط Pingdom دریافت خواهید کرد بر اساس فاکتورهای متعددی بوده و تمامی المان‌های مؤثر در سرعت سایت شما ریز به ریز آنالیز شده و برای هر کدام سرعتی تعیین می‌شود، عملاً برای شما نتایج را چنان محدود می‌کند که می‌توانید نقطه‌ی اصلی مشکل سایت خودتان را پیدا کرده و در سریعترین زمان آن را رفع کنید.

 

GTMetrix

به طور قاطع میشه گفت وب سایت موردعلاقه‌ی اکثریت وب مستران ایرانی همین GTMetrix می‌باشد.

یک خروجی فوق‌العاده با راهکارهای متناسب جهت بهبود سرعت سایت ارائه می‌کند و به شدت قابل اطمینان بوده، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که همزمان چندین سایت را با هم مقایسه کنید و به نقاط ضعف و قوت هر کدام آگاهی پیدا کنید و در انتها یک خروجی با فرمت csv نیز تهیه کنید.

۱
http://gtmetrix.com/

بالاترین رتبه در GTMetrix برابر A بوده و هرچه عدد مربوط به آن به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد نمایانگر سرعت بالای سایت مذکور می‌باشد.

بهترین حالت استفاده از آن چیزی که با تجربه به آن دست یافتیم تست سرعت سایت و پیدا کردن مشکلات و رفع موردی آن و دوباره مقایسه با خروجی قبل توسط امکان Compare می‌باشد.

 

WebPagetest

این سایت نیز امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که توسط آن می‌توانید سرور متناسب برای تست سرعت سایت خودتان را انتخاب کنید و از همه مهم‌تر نوع مرورگر را نیز می‌توانید مشخص کنید چیزی که خروجی‌های بدست آمده را به شدت Sort کرده و انعطاف‌پذیری زیادی را در اختیارتان می‌گذارد.

۱
http://www.webpagetest.org/

WebPagetest

تمامی این ۵ وب سایتی که برای تست به شما معرفی کردیم جز بهترین‌ها هستند و این شما هستید که با توجه به نوع نیاز خود و راحتی استفاده از آن‌ها می‌توانید یکی را مورد استفاده دائم قرار دهید.

وب سایت GTMetrix یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد که در میان وب مستران ایرانی خواهان زیاد دارد، ما هم استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website