0
  • No products in the cart.
 

۶ اصل موفقیت در بازاریابی آنلاین

۶ اصل موفقیت در بازاریابی آنلاین

۶ اصل موفقیت در بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین موفق

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان، ۶ نکته برای کمک به موفقیت کسب و کارهای کوچک در بازاریابی آنلاین امروزی می‌خوانید.

امروزه، راحت‌تر از هر زمان دیگری می توانید کسب و کار خودتان را شروع کنید . هرکسی با داشتن یک آدرس اینترنتی، یک محصول خوب و یک حساب پپیپال (PayPal) می‌تواند کسب و کارش را بسازد. دنیای تجارت الکترونیکی دنیای رقابت است. پس چه‌طور شرکت‌تان و محصولاتش را متمایز کنید؟ در ادامه ۶ نکته برای کمک به موفقیت کسب و کارهای کوچک در بازاریابی آنلاین امروزی می‌خوانید.

۱.انتخاب پلت‌فرم تجارت الکترونیک مناسب شما.

بازارهای متنوعی برای فروش کالاهای‌تان در دسترس است، ولی هرکدام‌شان مأموریت خاص، مخاطبان هدف و ساختار مالی متفاوتی دارند. مطمئن شوید بازاری را برگزیدید که به خوبی با برندتان هم‌سو است و به شما احساس راحتی می‌دهد. درباره‌ی سیاست‌های پس‌گرفتن یا کنسل‌کردن و نظرات دیگر کاربران بخوانید، سپس گزینه‌های موجود را محدود کنید و مناسب‌ترین‌شان را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: ۵ ترفند بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی

۲.اهمیت برند سازی.

برند شما، وعده‌ی شما به مشتریان و وطن شهرت‌تان است. هر کاری که می‌توانید برای محافظت از آن انجام دهید. نخست، دید کلی برند (ارزش‌ها، چشم‌انداز، و مأموریت شرکت‌تان) را تهیه کنید که بی‌پرده و فارغ از اصطلاحات غامض صنعتی باشد. بعد، اسناد راهنمای برند را بسازید (لوگو، طرح رنگی، شعار، و پیام‌ها) که درک و تکرارش ساده باشد، حالا می‌توانید جزییات سازمان‌تان را در یک محل جا دهید. این به اطلاع داشتن از هرچیز دیگری که انجام می‌دهید کمک خواهد کرد، هم‌چنین دید کلی منسجم از شرکت به کارمندان موجود و جدید ارائه خواهد کرد.

۳.عکس‌های محصولات.

در دنیای آنلاین، خریداران از روی یک عکس تصمیم‌گیری می‌کنند. برای تهیه‌ی یک عکس تأثیرگذار از محصول‌تان، عکس‌هایی بگیرید که خریداران بالقوه را به فکر بیندازد، “اگر من این محصول را بخرم، من/ خانه‌ام/ زندگی‌ام، شبیه این تصاویر خواهد شد؟”

عوامل حواس پرتی در عکس را حذف کنید (برای مثال، طرح‌ها یا اقلام غیرضروری که جنبه‌ی تزئینی دارند). از نور طبیعی استفاده کنید و محصول را در یک مجموعه‌ی طبیعی به نمایش بگذارید (برای مثال، لباس‌ها بر تن افراد، حوله‌ها در حمام). عکس‌های متنوعی بگیرید (برای مثال، عکس‌های جزییات یا مقایسه‌ی اندازه‌ها).

مطالب مرتبط: ۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۴.خدمات مشتریان

خدمات مشتریان، یکی از تأثیرگذارترین انگیزه‌های خرید، به ویژه خرید برخط است چرا که تجربه‌ی شخصی خریدار در آن کامل و ملموس نیست. خریداران بالقوه، اغلب شرکت‌هایی را که دیدگاه‌ها و رتبه‌های خوبی دریافت کرده‌اند از صافی انتخاب‌شان خواهند گذراند. آنها به دنبال صداهای واقعی و افکاری هستند که کمک‌شان کند در یک دنیای غیرشخصی حرکت کنند. از همین رو، بسیار مهم است هر زمانی که فرصتش دست داد ارتباطات انسانی بسازید.

تأثیرگذاری‌های شخصی را به تحویل کالاهای‌تان بیفزایید، مثل یک یادداشت تشکر شخصی یا یک نمونه‌ی محصول برای نمایش مجموعه‌ی محصولات‌تان. این کار به ایجاد وفاداری و پایندگی روابط مشتری، هم‌چنین تشویق آنها به معرفی و ارائه‌ی دیدگاه‌های مثبت از شما، کمک می‌کند.

مطمئن شوید خدمات مشتریان در سراسر سازمان‌تان چالاک و برقرار است. به کارمندان درباره‌ی پیام‌های مثبت و آوای صدای‌شان هنگام رسیدگی به انتقادها، شکایت‌ها، و پیشنهادهای مشتریان، آموزش دهید.

۵.نام و توصیفات محصول.

در برخی بازارها، نام و توصیفات محصول شما، عوامل مهمی در نمایش نتیجه‌های موتور جست‌وجو هستند. بازارهای بسیاری، عنوان محصول را به نشانی اینترنی‌شان می‌افزایند تا به موتورهای جست‌وجو اجازه دهند محصول شما را بیابند. عنوان محصول‌تان را به گونه‌ای توصیفی انتخاب کنید. هرچه عنوان‌تان توصیفی‌تر باشد امکان نمایشش در موتورهای جست‌وجو بیش‌تر است. “سایبان صندلی ماشین” فاقد واژه‌های توصیفی است و کم‌تر از “سایبان صندلی کودک آبی دریایی ماشین” در نتیجه‌های جست‌وجو نمایش داده می‌شود.

توصیفات محصول‌تان را ساده و آگاهی‌بخش انتخاب کنید که شامل همه‌ی جزییات مهم باشد(برای مثال، ابعاد، رنگ، ساختار، زمان‌بندی تحویل). هم‌چنین شرح دهید که محصول چیست و چگونه از آن استفاده می‌کنید. این ممکن است برای شما بدیهی و واضح باشد ولی خریدار بالقوه را فراموش نکنید.

۶.استفاده از رسانه‌های اجتماعی.

اگر به درستی اقدام کنید، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بزرگ‌ترین متحد شما باشند. رسانه‌های اجتماعی بیش‌تر از آن‌چه بیشتر مردم فکر می‌کنند، زمان و انرژی نیاز دارند. ولی وقتی کانال‌های اجتماعی به گونه‌ای اثربخش استفاده شوند، در پرورش روابط با مشتریان‌تان کمک خواهند نمود و راه‌های فوق‌العاده‌ای برای ارتباط با فروشندگان برخط برای به اشتراک‌گذاری بهترین تجربه‌ها هستند.

خروجی هر رسانه‌ی اجتماعی برای مخاطبان متفاوتی است. واز هر کدام می توانید استفاده های متفاوت داشته باشید. عکس‌های زیبا از محصولات‌تان به اینستاگرام و پینترست تعلق دارد، که موجب سفارش‌های جدید می‌شود. خدمات مشتریان اگر در فیس‌بوک فعالیت می‌کند موجب معرفی به مشتریان می‌شود. از توئیتر برای به اشتراک‌گذاری تبلیغات محصول و به روزرسانی‌های شرکت‌تان استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website