0
  • No products in the cart.
سئو ویدئو

آموزش تکنیک های سئو ویدئو

ویدئو مارکتینگ در حال حاضر و در سال ۲۰۱۸ هم بسیار مورد توجه و پررقابت بوده است. از فعالیت در شبکه های اجتماعی تا سایت های ارایه دهنده ویدئوها، همگی ویدئو را ابزاری کارآمد برای انتقال پیام خود به مخاطبینشان در نظر می گیرند. در این میان مفهومی با عنوان سئو ویدئو نیز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است.

در این مقاله که در توسط تیم تدسا فراهم گردیده، قصد داریم  به آموزش تکنیک های سئو ویدئو بپردازیم.

قوانین سئو

سئو ویدئو چیست؟

قوانین سئو به راحتی ویدئوی شما را برای ایندکس شدن بهینه‌سازی خواهند و آن را در صفحه نتایج موتور جستجو برای جستجوی کلمه کلیدی مرتبط رتبه‌بندی می‌کند. روش های بهینه‌سازی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ویدئوی شما شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشد .همانطور که بیان شد، در چند سال اخیر بازاریابی ویدئویی در کسب و کارها محبوبیت بیشتری یافته است.زمانی که بازاریابان در اواخر سال ۲۰۰۰، شروع به دست گرفتن دوربین‌های DSLR کردند، فیلم‌های خود را به آسانی تولید می‌کردند و به صورت آنلاین بدون داشتن هیچ مدرکی در فیلمبرداری در سایت ها قرار می‌دادند. در حال حاضر نمی‌توانیم اینترنت را بدون تماشای ویدئو ها تصور کنیم و همه ما تلفن همراه داریم که می‌توانیم فیلم‌های باکیفیتی را در همه جا بگیریم. با انفجار ویدئویی، بسیار سخت شده است که در نتایج جستجوی جهانی رتبه کسب کنیم.

همه وبسایت‌ها می‌توانند در تب ویدئو رتبه بگیرند،ولی همه نمی‌توانند در یک جستجوی جهانی با یک ویدئو رتبه بندی شوند.جهت کسب رتبه برای ویدئوی خود در جستجوی جهانی باید کارهای زیادی را برای اعتبار وبسایت‌تان، نحوه تمرکز ویدئویی و نحوه رتبه‌بندی آن برای جستارهای مرتبط با ویدئو انجام دهید. توصیه می‌شود تمرکز زیادی برای جستجوی جهانی نکنید، بلکه به جای آن به رتبه‌بندی بالایی در جستجوی ویدئویی دست یابید.

 

تکنیک های سئو ویدئو

در اینجا تکنیک های سئو ویدئو به منظور بهبود کاهش رتبه الکسا در وردپرس و افزایش رنکینگ در گوگل را بررسی می کنیم.

تکنیک های سئو ویدئو

محل بارگذاری ویدئو

اولین چیزیی که در محتواهای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است.حالا یوتیوب را میتوان دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل بدانیم و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگل است.این دو ابزار به شما کمک میکنند تا هزینه های مربوط به بارگذاری و انتشار محتوای ویدیویی را خیلی کاهش دهید و البته شانس کسب جایگاه در نتایج گوگل را به شدت افزایش دهید.

 

با فکر انتخاب کنید

تصویر شاخص هر ویدئو جزو اولین چیزهایی است که کاربران به زمان بررسی نتایج موتورهای جستجو با آن مواجه می‌شوند. این تصویر می‌تواند بر ذهن مخاطب تأثیر گذاشته و در دیدن یا ندیدن ویدئو توسط وی مؤثر باشد. تصور کنید در فضای مجازی به دنبال دستور پخت یک غذای خوشمزه می‌گردید و به همین خاطر از یکی از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می‌کنید. در بالای صفحه نتایج با دو لینک متفاوت روبرو می‌شوید که تصویرِ شاخص لینک اول بر خلاف دیگری به شکلی طراحی شده است که باعث می‌شود همان زمان طعم غذا را تصور کنید. با این اوصاف به نظر می‌آید کم‌تر کسی است که از خیر لینک اولی بگذرد. حال آن که ممکن است که دستور پخت هر دو مطلب کاملاً با هم برابر باشند!

 

ویدئوها را بر روی پلتفرم‌های متعدد آپلود کنید

فقط ویدئوهای خود را در هاستینگ خودتان نگذارید، بلکه بر روی شبکه‌های ویدئویی دیگر هم آپلود کنید.زمانی که ویدئویی را مستقیما در سایت خود بارگذاری کنید و در دسترس کاربران قرار می‌دهید می‌تواند شانس شما را در بدست آوردن جایگاه خوب در جستجوی ویدئوی گوگل افزایش دهد. همچنین ویدئویی که در صفحه فرود شما است تأثیر بالایی در افزایش نرخ تبدیل دارد. بنابراین زمانی بهتر است از ویدئوی کوتاه و با حجم مناسب استفاده کنید زیرا ویدئوی طولانی شانس دیده شدن آن توسط کاربر را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین ثانیه‌های اول ویدئو بسیار مهم است که جذاب باشد زیرا کاربران در این زمان تصمیم می‌گیرند که ویدئو را تا آخر تماشا کنند و یا نکنند.

رونوشتی از ویدئو بنویسید

رونوشت در واقعیت نسخه نوشتاری ویدئوی است. اگر این رو نوشت به میزان مناسبی شامل کلیدواژه‌های محتوای شما باشد می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیار موتورهای جستجو قرار دهد. شما می‌توانید این رونوشت را به عنوان زیرنویس ویدئوی خود قرار داده و یا آن را در قسمت توضیحات سایت خود اضافه کنید. این کار صرفاً برای کمک به موتورهای جستجو نیست، بلکه برای کاربرانی که علاقمندند قبل از تماشای ویدئو دیدی کلی نسبت به محتوای آن داشته باشند نیز مفید خواهد بود.

 

کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید

استفاده از کلمات کلیدی در ویدئوها هم مهم است. پس همانطور که متن ها کلمات کلیدی دارند ویدئوها نیز برخلاف تصور خیلی از کاربران باید دارای عبارات کلیدی باشند.و همان قواعدی که برای کلمات کلیدی در محتواها استفاده می کنیم در فرآیند سئو کردن ویدئو نیز صدق می کند. نکته مهم آن است که در ویدئو به نسبت متن از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستید و می توانید دایره استفاده از کلمات کلیدی خود را تا حد زیادی گسترش دهید.

 

تیزر تبلیغاتی بسازید

روش های زیادی برای ارائه‌ی یک ویدئو وجود دارد که بعضی اوقات می‌تواند طول عمر و میزان دسترسی کاربران به آن را گسترش دهد. برای مثال ممکن است ویدئویی ۱۰ دقیقه‌ای برای وب‌سایت خود طراحی کرده باشید و بخواهید رتبه‌ی آن را ارتقا داده تا ترافیک بیشتری به سایت خود روانه کنید. شما می‌توانید به جای اینکه وب‌سایت خود را به سادگی تبلیغ کنید (که به هر حال باید این کار را انجام دهید)، پیش نمایشی از ویدئوی خود را روی صفحه اینستاگرام یا فیسبوک خود قرار داده تا کاربران را برای دیدن جزئیات بیشتر به سایتتان دعوت کنید. همچنین می‌توانید از اینفوگرافیک، اسلاید شو و یا ویدئوهای کوتاه‌تر جهت معرفی ویدئوی اصلی خود استفاده کنید. این کار می‌تواند روشی مناسب و جذاب برای تبلیغ محتوا و دستیابی به جامعه آماری بیشتر باشد.

اضافه نمودن متن های ویدئویی

متن های ویدئویی نوع نوشتاری از ویدئوها است که در افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو خیلی موثر است. این نوع ویدئوها شامل بخشی از نگارش صدای میکس شده بر روی ویدئو می باشند که ممکن است صدای ضبط شده به صورت توضیحات در یک قاب زیر صفحه، نمایش داده شود. همچنین این نسخه از ویدئوها قابلیت به اشتراک گذاری در صفحات وب را نیز دارند که می توانند با کدهای HTML ترکیب شده و در صفحات وب بارگذاری شوند.

 

در انتشار ویدئو، بروز باشید

هر چه بر روی موتورهای جستجو معتبرتر و یا دارای اعتبار بیشتری باشید، رقبای شما به شدت افزایش خواهند یافت. بهترین راه برای اینکه بروز باشید و از رقبای خود تقلید نکرده باشید این است که یک زاویه جدیدی از موضوعی محبوب ارائه دهید. این کار ویدئوی شما را در موتورهای جستجو محبوب خواهد کرد. تماشاگران توسط ویدئوی شما به دلیل موضوع بروز و جالب، جذب و مبهوت خواهند شد و شما رقبای خود را با ارائه ویدئوی گیرا کاهش می دهید. اخبار بروز و جذاب برای گوگل قابل توجه می باشد، به طوری که با پرداختن به موضوعات محبوب در حوزه کاری خود رتبه‌تان را در گوگل بهبود می‌بخشید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website